Auteur Topic: Achterkant van shirts  (10324 keer gelezen)

mauritsl

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Gepost op: 15 oktober 2007 – 22:13:17
Bijna alle shirts zie je op internet van de voorkant, maar IRL bijna net zo vaak van de achterkant. En juist daar hangt het vaak nog. Ik heb niet eens één shirt wat gewoon goed de rug volgt, het hangt allemaal wat flubberdeblubberig, ook bij slimfit...

Voor iets meer duidelijkheid een paar foto's... 't is al een oud shirt en de goedkoopste hier in de kast, maar ik heb die even genomen omdat dat de best passende confectiekleding is die ik heb. Het gaat om het verschil tussen dit:

http://www.voodooli.com/zooi/stijlforum2.jpg
http://www.voodooli.com/zooi/stijlforum3.jpg

en dat:

http://www.voodooli.com/zooi/stijlforum1.jpg
http://www.voodooli.com/zooi/stijlforum4.jpg

Naar mijn mening is het gewoon veel mooier als het wat strakker staat, maar bij confectie zal dat sowieso niet zo zijn (slimfit lijkt tegenwoordig ook wat dikker dan een aantal jaren terug, weet niet of dat ook echt zo is...)

Qua maatkleding heb ik alleen 2 shirts van LCT, maar ook daarover nog niet helemaal tevreden, en lees hier ook dat er beter is. Ik kan er nog wel eens foto's van maken als jullie dat willen :)

Welke ervaringen hebben jullie met welke merken m.b.t. de achterkant van het shirt? En dan met name met maatwerk.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2007 – 22:20:33
Waistdarts in je shirt laten zetten. Dé oplossing, zitten al je shirts lekker strak op de rug. :D
This, madame, is Versailles.

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2007 – 22:40:19
Als je ook wel eens zit en je je armen af en toe gebruikt, is een beetje ruimte ook wel lekker.

mauritsl

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:04:13
Ja ik zit vaak genoeg (ik werk in de ICT), maar altijd ruimte genoeg achter. En het oog wil natuurlijk ook wat, anders kom ik wel in 'n fleecetrui op kantoor  :lol:   Maar ook zeker voor informele gelegenheden moet het er gewoon fatsoenlijk uitzien.

Waistdarts heb ik geen ervaringen mee, waar kan je die het beste in laten zetten? En welke shirtbouwers zetten die er standaard in (bij maatwerk) ?

mauritsl

  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:06:18
Waarschijnlijk zit je ook niet goed (niet met de rug recht) wanneer het bij de schouderbladen strak zit tijdens het zitten, maar dat is beetje offtopic.

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:06:53
Citaat van: "mauritsl"
Ja ik zit vaak genoeg (ik werk in de ICT), maar altijd ruimte genoeg achter. En het ook wil natuurlijk ook wat, anders kom ik wel in 'n fleecetrui op kantoor  :lol:   Maar ook zeker voor informele gelegenheden moet het er gewoon fatsoenlijk uitzien.

Waistdarts heb ik geen ervaringen mee, waar kan je die het beste in laten zetten? En welke shirtbouwers zetten die er standaard in (bij maatwerk) ?


'Shirtbouwers' maken shirts naar jouw voorkeuren... dus als je zegt dat je die darts wilt hebben. In principe zijn maatshirts sowieso al gemaakt zodat het shirt je goed past en je dus weinig stof over houdt op je rug. Waistdarts zijn in dat geval alleen nog nuttig om je taille te accentueren.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Achterkant van shirts
Reactie #6 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:08:55
Waistdarts is geen kwestie van standaard doen bij maatwerk, laat je eens informeren bij bijvoorbeeld NVN wat de mogelijkheden zijn. Een goed maathemd zal aan je verwachtingen voldoen en geen onnodige stof hebben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Achterkant van shirts
Reactie #7 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:10:29
Het grappig is dat waistdarts juist niet zijn om de taille te accentueren, dat kun je beter doen door het patroon aan te passen, met waistdarts maak je het rugpand kleiner waardoor je minder stof overhoudt als je een holle rug hebt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Bachelor

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.434
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #8 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:14:16
Ik heb ook een beetje een holle rug, maar doordat het shirt goed is aangemeten heb ik geen waistdarts nodig.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Achterkant van shirts
Reactie #9 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:23:11
Toch staat het daar los van, het achterpand is normaal even groot als het voorpand.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #10 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:41:59
Citaat van: "Sergio"
Toch staat het daar los van, het achterpand is normaal even groot als het voorpand.


Zal wel aan mij liggen maar ik heb toch het idee dat waistdarts de taille accentueren....
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Achterkant van shirts
Reactie #11 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:43:48
Ik zou het moeten uittekenen om het te demonstreren maar in principe zorgen waistdarts natuurlijk wel voor enig accent maar niet zoals in een klokkende taille.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #12 Gepost op: 15 oktober 2007 – 23:47:04
Citaat van: "Sergio"
Ik zou het moeten uittekenen om het te demonstreren maar in principe zorgen waistdarts natuurlijk wel voor enig accent maar niet zoals in een klokkende taille.


Ik bedoel ook geen wespentaille ofzo maar meer ja hoe noem je dat , de 'drop' ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Achterkant van shirts
Reactie #13 Gepost op: 16 oktober 2007 – 07:50:35
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "Sergio"
Ik zou het moeten uittekenen om het te demonstreren maar in principe zorgen waistdarts natuurlijk wel voor enig accent maar niet zoals in een klokkende taille.


Ik bedoel ook geen wespentaille ofzo maar meer ja hoe noem je dat , de 'drop' ?


Dat is niet de drop!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Timothy

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.062
    • Bekijk profiel
Achterkant van shirts
Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2007 – 08:15:13
Citaat van: "Migliore"
Citaat van: "Timothy"
Citaat van: "Sergio"
Ik zou het moeten uittekenen om het te demonstreren maar in principe zorgen waistdarts natuurlijk wel voor enig accent maar niet zoals in een klokkende taille.


Ik bedoel ook geen wespentaille ofzo maar meer ja hoe noem je dat , de 'drop' ?


Dat is niet de drop!


Nee dat snap ik maar hoe noem je het dan ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra