Toch maar even mijn post toelichten. Argumenten staan altijd goed wat mij betreft.
Even geabstraheerd van het draagcomfort (waarin zeker een verschil aanwezig is voor wat betreft de sokken): rubber versus leer is vergelijkbaar met sokken (badstof versus fil d' ecosse). Als je toch tot een nieuwe aanschaf overgaat, dan is er eigenlijk geen esthetische reden om voor badstof/rubber te kiezen. Als ik sokken van badstof kies, dan doe ik dat niet omdat ik het mooi vind, maar omdat fils d' ecosse inherent ongeschikt is voor het doel waarvoor ik sportsokken gebruik (donkerblauwe, dat dan weer wel).
Zo moet ik er niet aan denken om schoenen waarmee je je op een boot wilt wagen, een leren zool hebben. En met betrekking tot deze schoenen: ik zou denken dat leren zolen geschikter zijn als ik naar het model kijk. Verder is het natuurlijk je eigen keuze. Als je er een praktisch nut voor hebt dan is dat het enige argument dat telt.
Groeten,
Don
NB. Als het probleem eruit bestaat dat je leren zolen te snel slijten in de winter, dan heb je gewoon meer schoenen nodig