Auteur Topic: Rubber Santoni zool  (22475 keer gelezen)

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #30 Gepost op: 29 september 2007 - 10:35:07
Goed verwoord.
De meesten hier hebben voor elk seizoen wel bijpassend schoeisel.

yves

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #31 Gepost op: 29 september 2007 - 10:54:17
ik laat onder AL mijn schoenen een (dun) rubber zooltje kleven. Schoenen gaan veel langer mee, geen problemen met onderwerken te vervangen, uitschuivers bij nat weer, ed...wordt vooraan netjes vastgenageld en onder de hak eveneens een rubber zooltje...

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #32 Gepost op: 29 september 2007 - 11:25:36
Citaat van: "ettienne"
sinds wanneer is rubber oke? moet dan iets gemist hebben. voor mij geen rubber onder mijn voeten. Santoni of niet gewoon leder zolen.

Eens.

Rutger Jan

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #33 Gepost op: 29 september 2007 - 11:59:44
Dit is het stijlforum waar serieus een afweging wordt gemaakt tussen het plaatsen van een rubberen zool i.p.v. een leren zool?
*trekt z'n polyester HEMA shirt aan, want die is zo makkelijk te strijken*

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Rubber Santoni zool
Reactie #34 Gepost op: 29 september 2007 - 12:02:42
Volgens mij mis je mijn punt volledig. Ik ben het overigens niet eens met bovenstaand punt om onder al je leren zolen een stukje rubber te laten plakken... Brrr.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #35 Gepost op: 29 september 2007 - 12:34:46
Toch maar even mijn post toelichten. Argumenten staan altijd goed wat mij betreft.

Even geabstraheerd van het draagcomfort (waarin zeker een verschil aanwezig is voor wat betreft de sokken): rubber versus leer is vergelijkbaar met sokken (badstof versus fil d' ecosse). Als je toch tot een nieuwe aanschaf overgaat, dan is er eigenlijk geen esthetische reden om voor badstof/rubber te kiezen. Als ik sokken van badstof kies, dan doe ik dat niet omdat ik het mooi vind, maar omdat fils d' ecosse inherent ongeschikt is voor het doel waarvoor ik sportsokken gebruik (donkerblauwe, dat dan weer wel).

Zo moet ik er niet aan denken om schoenen waarmee je je op een boot wilt wagen, een leren zool hebben. En met betrekking tot deze schoenen: ik zou denken dat leren zolen geschikter zijn als ik naar het model kijk. Verder is het natuurlijk je eigen keuze. Als je er een praktisch nut voor hebt dan is dat het enige argument dat telt.

Groeten,
Don

NB. Als het probleem eruit bestaat dat je leren zolen te snel slijten in de winter, dan heb je gewoon meer schoenen nodig  :wink:

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #36 Gepost op: 29 september 2007 - 12:50:05
Citaat van: "Rutger Jan"
Dit is het stijlforum waar serieus een afweging wordt gemaakt tussen het plaatsen van een rubberen zool i.p.v. een leren zool?

Zo'n overweging wordt helemaal niet gemaakt. Er zit een rubberen zool onder omdat Santoni een bepaald idee heeft met die schoen (daarom is het ook absurd om over Hollands te spreken bij een Italiaanse schoen). Dan wil die persoon er na de winter een leren zool voor in de plaats laten zetten en dan zeggen een aantal personen (waaronder ik), laat die rubberen zool er lekker onder zitten voor als het hondenweer is, regen, hagel, sneeuw etc.

Die schoen moet je gewoon alleen in kutweer dragen, daar is ie waarschijnlijk voor bedoelt. Er dan een leren zool onder laten zetten is bizar, koop dan lekker een ander paar.
This, madame, is Versailles.

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #37 Gepost op: 29 september 2007 - 12:59:37
Ik vind het een beetje een non-issue... pieter! is er blij mee, daar gaat het toch om ?
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #38 Gepost op: 29 september 2007 - 13:19:38
Citaat van: "Rogier"
Citaat van: "Rutger Jan"

Zo'n overweging wordt helemaal niet gemaakt. Er zit een rubberen zool onder omdat Santoni een bepaald idee heeft met die schoen (daarom is het ook absurd om over Hollands te spreken bij een Italiaanse schoen). Dan wil die persoon er na de winter een leren zool voor in de plaats laten zetten en dan zeggen een aantal personen (waaronder ik), laat die rubberen zool er lekker onder zitten voor als het hondenweer is, regen, hagel, sneeuw etc.

Die schoen moet je gewoon alleen in kutweer dragen, daar is ie waarschijnlijk voor bedoelt. Er dan een leren zool onder laten zetten is bizar, koop dan lekker een ander paar.

Helemaal mijn gedachte.

Zasa

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #39 Gepost op: 29 september 2007 - 15:09:39
Plus, wees eerlijk. De zool is smal en elegant. Wat maakt het werkelijk uit dat er rubber of leer onder zit in het koude regenachtige Nederland?

Leer is binnen een aantal duizend stappen al lelijk en geschaafd aan de onderkant. Ik vind de schoen uit de openingspost een subtiele zool hebben :)

Huey

• Gast
Rubber Santoni zool
Reactie #40 Gepost op: 29 september 2007 - 15:29:40
rubber/ spek is een pot nat. en het gaat om de schoen in kwestie. het zijn mooie schoenen die best onder een pak gedragen kunnen worden.

als het regent ga je toch ook niet in een regenpak lopen van de halfords? zelfde geldt voor rubber. dun rubber of dik.

het is ook zo hollands om alles prakties te doen. helaas zijn mooie dingen in het leven nou eenmaal niet altijd prakties.

Nee, het is mooi/stijlvol om in de winter vol op je bek te gaan omdat je per se leren zolen wilt hebben  :lol:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #41 Gepost op: 29 september 2007 - 16:30:56
:lol:  :oops:  en pijnlijk.

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #42 Gepost op: 29 september 2007 - 18:14:10
Citaat van: "Huey"
rubber/ spek is een pot nat. en het gaat om de schoen in kwestie. het zijn mooie schoenen die best onder een pak gedragen kunnen worden.

als het regent ga je toch ook niet in een regenpak lopen van de halfords? zelfde geldt voor rubber. dun rubber of dik.

het is ook zo hollands om alles prakties te doen. helaas zijn mooie dingen in het leven nou eenmaal niet altijd prakties.

Nee, het is mooi/stijlvol om in de winter vol op je bek te gaan omdat je per se leren zolen wilt hebben  :lol:

Spijkers er in slaan :D, o nee wacht die zitten er al in  :lol:
Quotidie potest esse ultimo die

cypripedium

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #43 Gepost op: 29 september 2007 - 20:43:24

:shock:  :?  :?:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Rubber Santoni zool
Reactie #44 Gepost op: 29 september 2007 - 21:09:29