Auteur Topic: Grijs pak - schoenen?  (10237 keer gelezen)

patrickheikamp

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Gepost op: 18 september 2007 – 22:00:09
Beste mensen,

Al enige tijd volg ik deze site met veel belangstelling, deze week me dan eindelijk maar aangemeld omdat ik toch graag jullie mening over het onderstaande zou willen hebben. Morgen zal ik me even goed voorstelling in het voorsteltopic!

Vorige week dan eindelijk twee pakken bij SuSu in Rotterdam gekocht! Maatje 44 dus niet veel keus, een pak (type Roma) past echt perfect! de ander wordt momenteel kleine gemaakt en ingenomen.

Nu ga ik van de week even op pad voor schoenen. Ga uiteraard zwarte schoenen kopen voor onder mijn antraciet pak. Rest nog schoenen voor mijn grijze pak. Ik dacht zelf aan cognackleurige schoenen, las alleen zojuist dat bruine schoenen onder een grijs pak afgeraden wordt.
Heb dus even rondgekeken op verschillende sites en bij vele sites komt weer naar voren dat de zwarte schoen aanbevolen wordt, onder wat voor pak dan ook.

Nu kan ik dit niet rijmen met het fijt dat alle grote merken meer bruine (cognac) kleurige schoenen hebben dan zwarte.

Wat is jullie mening over cognackleurige schoenen onder een grijs pak (Uiteraard afgemaakt met een cognackleurige riem).

DaanL

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.538
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #1 Gepost op: 18 september 2007 – 22:04:38
Nessun problemo, alleen als de pakken gedragen worden in een zeer formele/conservatieve omgeving (denk aan bankwezen en dergelijke.)

Ik zou overigens wel voor donker bruine schoenen gaan, cognac, voor zover ik weet, is erg licht. Zoniet de meest lichte kleur bruin.

Sergio

  • Administrator
  • Gebruiker
  • Berichten: 10.163
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Grijs pak - schoenen?
Reactie #2 Gepost op: 18 september 2007 – 22:16:43
Wat DaanL zegt, de voorstelling wacht ik met grote spanning af!
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.


Vanità - modern tailors

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #3 Gepost op: 18 september 2007 – 22:21:31
Citaat van: "DaanL"

Ik zou overigens wel voor donkere bruine schoenen gaan,


mee eens, chocoladebruin is voor mijn smaak het enige bruin dat echt bij grijs past.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #4 Gepost op: 19 september 2007 – 00:20:22
Helemaal eens met de bovenstaande posts. Overigens is een mooie suede bruine Wakefield van C&J ook wel heel mooi onder een grijs pak.
Stemt rechts en haalt links in

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #5 Gepost op: 19 september 2007 – 00:20:34
Citaat van: "cypripedium"
Citaat van: "DaanL"

Ik zou overigens wel voor donkere bruine schoenen gaan,


mee eens, chocoladebruin is voor mijn smaak het enige bruin dat echt bij grijs past.

Oneens. Cognac kan ook mooi zijn.
This, madame, is Versailles.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Grijs pak - schoenen?
Reactie #6 Gepost op: 19 september 2007 – 08:30:15
Citaat van: "cypripedium"


mee eens, chocoladebruin is voor mijn smaak het enige bruin dat echt bij grijs past.


Yep, de Man&Pak-wijsheid!
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #7 Gepost op: 19 september 2007 – 08:45:41
Citaat van: "Bart"
Helemaal eens met de bovenstaande posts. Overigens is een mooie suede bruine Wakefield van C&J ook wel heel mooi onder een grijs pak.


Suede vind ik dan weer totaal niet mooi onder een pak. Alhoewel, cognackleurige monks onder een navy flannel...dat vind ik dan wel weer mooi. Maar suede maakt het plaatje ook weer minder formeel.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #8 Gepost op: 19 september 2007 – 09:29:51
ik zou voor cognac of nog lichter gaan, geen zwart tenzij je naar een begravenis moet, maar dat is mijn mening. Ik zie niet graag zwarte schoenen.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #9 Gepost op: 19 september 2007 – 11:15:20
ik hou zelf ook niet zo van suede moet ik zeggen.

Anyway, my 2 cents: voor een antraciet pak kun je prima (donker) bruin dragen. Is zelfs erg mooi.

Of zwart natuurlijk, is altijd goed en hoeft niet perse saai te zijn (paar mooie zwarte wholecuts ofzo), zeker niet als je nog wat gaat spelen met das of accessoires.

Een lichte cognackleur vind ik bij antraciet net wat minder staan.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #10 Gepost op: 19 september 2007 – 14:53:29
Als je wil dat de mensen de hele dag naar je schoenen gaan zitten kijken moet je cognac neen. Anders zwart of donkerbruin.

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #11 Gepost op: 19 september 2007 – 17:51:57
Citaat van: "marcos"
Als je wil dat de mensen de hele dag naar je schoenen gaan zitten kijken moet je cognac neen. Anders zwart of donkerbruin.

Wat een onzin. :lol:
This, madame, is Versailles.

ruby tuesday

  • Gebruiker
  • Berichten: 4.240
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #12 Gepost op: 19 september 2007 – 18:46:53
Idd, je draagt het voor jezelf niet voor een ander.. tenminste zo denk ik er over

marcos

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.152
    • Bekijk profiel
Grijs pak - schoenen?
Reactie #13 Gepost op: 23 september 2007 – 13:42:01
Wat ik wel zeggen is dat cognac nogal afsteekt tov grijs en wat mij betreft de boel uit balans trekt.

Karmann

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
grijs pak: santoni!
Reactie #14 Gepost op: 26 september 2007 – 19:34:52
Santoni heeft een hele mooie schoen voor onder een grijs pak. Het is de 7525 die in two tone te krijgen is. Het is een soort gewolkt zwart/grijze schoen. Ik heb ze zelf onder een wat lichter grijs pak en het zijn behoorlijke blikvangers.. Ze staan bij Hermans in Utrecht, ga maar eens kijken. Tip: neem je pak mee om te kijken of ze bij jouw grijze pak ook goed kleuren.
iever stijlvol naar de kl*** dan middelmatig geleefd.
Santoni 7549, 7528, 8221