Auteur Topic: Ik zoek een stof/pak  (5183 keer gelezen)

prinzy

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Gepost op: 10 september 2007 – 23:09:47
Beste stijl'ers,

In december ga ik trouwen :)
Ik heb besloten om niet een specifiek trouwpak te nemen, maar een mooi pak op maat te laten maken zodat ik deze eventueel later ook aankan.

Ik heb al wel een idee van hoe ik mijn pak wil, maar ik heb nog totaal geen idee hoe ik aan de stof moet komen, hoe/waar ik het pak moet laten maken of kopen. Wordt dus een hele uitdaging, mss dat jullie mij daarbij kunnen helpen.

Stof: ik zoek een zwarte stof. Ik weet al precies hoe het eruit ziet, maar niet hoe het heet of waar ik het kan verkrijgen. Ik zal het proberen te omschrijven in woorden.. het is zwart met een lichte glans. Maar de glans ontstaat door een soort van waxlaag wat over de stof zit. Dus de "onderkant" van de stof glanst niet, maar de "bovenkant" wel. Ik zoek geen satijn of zijde, dat vind ik TE glanzend. Ik ben in een paar winkels geweest, onder ander SuitSupply. Er is me verteld dat het een linnenkatoen combinatie is. Maar verder nix van kunnen vinden. Wie weet wat voor stof het precies is en waar ik het kan vinden?

Revers: ik wil een smalle revers met 2 of 2,5 knoop

Jasje: wil ik mooi getailleerd en het liefst iets korter dan de "normale" lengte. De voering van het jasje wil ik zwart zijde/satijn met gouden versieringen erin. Dit wil ik ook laten terug komen aan de achterkant van mijn gillet.

Bij de broek dacht ik aan een soort van "heupbroek", dus een relatief lage taille. Is dit mogelijk of is dit totally not-done?

Het is de eerste keer dat ik een pak op maat laat maken, dus ik wil wel enigzins een goede kwaliteitspak (beter geen plakpak heb ik begrepen)

De kosten die ik er voor over heb: tussen de 500-1000 euro.

Wie helpt me verder...?

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #1 Gepost op: 10 september 2007 – 23:21:14
Suit Supply.

Harm

  • Gebruiker
  • Berichten: 767
    • Bekijk profiel
    • Thuisbarista.nl
Ik zoek een stof/pak
Reactie #2 Gepost op: 11 september 2007 – 05:58:26
Citaat van: "Bogart"
Suit Supply.


2x. En gefeliciteerd alvast.

Clay

  • Moderator
  • Gebruiker
  • Berichten: 6.349
    • Bekijk profiel
Re: Ik zoek een stof/pak
Reactie #3 Gepost op: 11 september 2007 – 08:46:03
Citaat van: "prinzy"

Stof: ik zoek een zwarte stof. Ik weet al precies hoe het eruit ziet, maar niet hoe het heet of waar ik het kan verkrijgen. Ik zal het proberen te omschrijven in woorden.. het is zwart met een lichte glans. Maar de glans ontstaat door een soort van waxlaag wat over de stof zit. Dus de "onderkant" van de stof glanst niet, maar de "bovenkant" wel. Ik zoek geen satijn of zijde, dat vind ik TE glanzend. Ik ben in een paar winkels geweest, onder ander SuitSupply. Er is me verteld dat het een linnenkatoen combinatie is. Maar verder nix van kunnen vinden. Wie weet wat voor stof het precies is en waar ik het kan vinden?


Heb jij bij SuSu door de stoffenboeken gebladerd of alleen gevraagd wat voor stof het is?

Rogier

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.127
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #4 Gepost op: 11 september 2007 – 08:58:33
Je moet idd gewoon naar een winkel gaan waar ze pakken op maat verkopen, en dan van een aantal stoffenhuizen de stalen eens bekijken. Maar dat is al gezegd. :lol:
This, madame, is Versailles.

prinzy

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #5 Gepost op: 11 september 2007 – 13:06:46
Ok, ik heb begrepen dat je voor een kwaliteitspak bij Suit Supply moet zijn. Aangezien jullie zo kort en krachtig waren in jullie reply, neem ik aan dat zij het model (revers, split, getailleerd, heupbroek) zonder problemen kunnen maken.
Ook kan ik er van uit gaan dat het geen plakpakken zijn bij SuSu..?

Duidelijk denk ik.. maar nu het grote probleem.. ik heb de stalen bekeken bij SuSu en daar zat de stof die ik zoek NIET tussen. Wat nu?? Is het mogelijk bij SuSu om je eigen stof aan te leveren?

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #6 Gepost op: 11 september 2007 – 13:10:57
mmm....weet niet of dat bij SuSu een optie is. Ik ben in ieder geval wel benieuwd naar wat voor stof je precies bedoelt; wellicht moet je ook even de praktische kant bekijken en gewoon uitgaan van de stoffen die leverbaar zijn.

Er zijn uiteraard nog meer mogelijkheden voor maatpakken; een linnen/katoenen blend is alleen wat exotisch. New Tailor heeft volgens mij ook veel stoffen. Alleem weet niet of max. 1000e dan haalbaar is.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.654
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #7 Gepost op: 11 september 2007 – 13:13:40
Volgens mij zijn alle opties die je noemt wel mogelijk bij SuSu. Alleen denk ik niet dat je daar met je eigen stof terecht kunt.

Je hebt wel een hele specifieke stof (en voering) in gedachten. Tevens geef je aan dat je het pak later nog wel eens aan zou willen. Is het met het oog hierop mss niet verstandig deze specifieke keuze te laten varen en voor een wat meer alledaagse stof te gaan?

Ik probeer me een voorstelling te maken van de stof die je bedoelt maar dat lijkt me niet iets dat je gemakkelijk vaker aantrekt. Daarnaast is zwart sowieso geen goede kleur voor een pak, tenzij je - zoals hier al vaak geroepen- ambities hebt voor ober, picollo of begravenisondernemer.  :idea:

Veel succes met je keuze.

Looking to improve

  • Gebruiker
  • Berichten: 421
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #8 Gepost op: 11 september 2007 – 14:43:02
Allereerst: proficiat!

Nog even los van het hete hangijzer dat 'zwart pak' heet... je hebt inderdaad zoals Mikey Fuoco al schreef een hιιl specifieke stof en voering in gedachten. Zelf ben ik niet bekend met wat SuSu aan stoffen heeft. Gelet op de beschrijving die je geeft van de stof denk ik echter dat je bij SuSu ook zou kunnen vragen naar een stof van een wol/mohair mengsel. Wellicht dat je daarmee meer succes zult hebben. Weet iemand of SuSu inderdaad zoiets in een van de bunches heeft?

MtB
Waar zal ik nu eens niet op reageren...

prinzy

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #9 Gepost op: 11 september 2007 – 19:18:20
Ok, om een wat duidelijker beeld te geven van wat voor stof ik bedoel, volgen hieronder 2 linkjes. Het is een zanger en ik denk niet dat zijn muziek jullie zal bevallen.. dus zet het geluid maar uit :lol:

In dit filmpje zie je heel duidelijk wat ik bedoel, maar ik vind de glans TE aanwezig.

In dit filmpje zie je de glans die ik ongeveer wil, een stukje subtieler.

Wie weet wat voor stof het is en kan me verder helpen?

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #10 Gepost op: 11 september 2007 – 19:26:03
Polyester?

vooghel

  • Gebruiker
  • Berichten: 83
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #11 Gepost op: 11 september 2007 – 20:25:03
Afgelopen seizoen hadden ze ook (zwarte) linnen pakken bij SuSu die zo'n  glans hadden; je zou kunnen vragen of ze die stof nog hebben.
Ik ben toen toch maar voor de blauwe gegaan :P.
I love a crisp white shirt. It’s arguably the most classic piece of clothing a man can own

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.358
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #12 Gepost op: 11 september 2007 – 20:38:11
Citaat van: "Aero"
Polyester?

 :lol:

prinzy

  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #13 Gepost op: 14 september 2007 – 01:43:22
Niemand enig idee van wat voor stof het is? :(

Gesualdo

  • Berichten: 18
    • Bekijk profiel
Ik zoek een stof/pak
Reactie #14 Gepost op: 14 september 2007 – 04:03:20
Het pak uit de filmpjes lijkt mij polyester.
Ter illustratie: