Beste stijl'ers,
In december ga ik trouwen

Ik heb besloten om niet een specifiek trouwpak te nemen, maar een mooi pak op maat te laten maken zodat ik deze eventueel later ook aankan.
Ik heb al wel een idee van hoe ik mijn pak wil, maar ik heb nog totaal geen idee hoe ik aan de stof moet komen, hoe/waar ik het pak moet laten maken of kopen. Wordt dus een hele uitdaging, mss dat jullie mij daarbij kunnen helpen.
Stof: ik zoek een zwarte stof. Ik weet al precies hoe het eruit ziet, maar niet hoe het heet of waar ik het kan verkrijgen. Ik zal het proberen te omschrijven in woorden.. het is zwart met een lichte glans. Maar de glans ontstaat door een soort van waxlaag wat over de stof zit. Dus de "onderkant" van de stof glanst niet, maar de "bovenkant" wel. Ik zoek geen satijn of zijde, dat vind ik TE glanzend. Ik ben in een paar winkels geweest, onder ander SuitSupply. Er is me verteld dat het een linnenkatoen combinatie is. Maar verder nix van kunnen vinden. Wie weet wat voor stof het precies is en waar ik het kan vinden?
Revers: ik wil een smalle revers met 2 of 2,5 knoop
Jasje: wil ik mooi getailleerd en het liefst iets korter dan de "normale" lengte. De voering van het jasje wil ik zwart zijde/satijn met gouden versieringen erin. Dit wil ik ook laten terug komen aan de achterkant van mijn gillet.
Bij de broek dacht ik aan een soort van "heupbroek", dus een relatief lage taille. Is dit mogelijk of is dit totally not-done?
Het is de eerste keer dat ik een pak op maat laat maken, dus ik wil wel enigzins een goede kwaliteitspak (beter geen plakpak heb ik begrepen)
De kosten die ik er voor over heb: tussen de 500-1000 euro.
Wie helpt me verder...?