Auteur Topic: Details  (144961 keer gelezen)

lauw

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Details
Reactie #540 Gepost op: 01 augustus 2013 - 10:09:01
Isaia per Oger ;-) Oger heeft alleen Tribeca model (drop 9) met een zachte schouder en kleine roping

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #541 Gepost op: 01 augustus 2013 - 15:32:21
 :-DWeet ik, jammer zo'n beperkte keuze.
Sailor en Cortina bijv. zouden ze eigenlijk ook moeten voeren.
Laatst bewerkt op: 01 augustus 2013 - 15:40:59 door Bogart

lauw

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #542 Gepost op: 01 augustus 2013 - 18:42:22
Absoluut. Van de week een Sailor gezien en spreekt me erg aan. Net iets korter, totaal unconstructed, subtiele plooi op de schouder. Alleen minder fitted dan Tribeca, wat natuurlijk door een kleermaker weer makkelijk te verhelpen is.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #543 Gepost op: 01 augustus 2013 - 19:16:30
Drop 8 is fitted genoeg voor mij.

lauw

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #544 Gepost op: 01 augustus 2013 - 21:25:46
Opzich waar, zelf bij drop 9 moet er een beetje worden ingenomen bij mij. Bogart, weet jij het verschil tussen Cortina en Sailor?

treviorum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #545 Gepost op: 01 augustus 2013 - 23:48:08
Absoluut. Van de week een Sailor gezien en spreekt me erg aan. Net iets korter, totaal unconstructed, subtiele plooi op de schouder. Alleen minder fitted dan Tribeca, wat natuurlijk door een kleermaker weer makkelijk te verhelpen is.

Dat klopt. Staat er overigens nog eentje van te koop in het vraag en aanbod-gedeelte van SF. Een Sailor is inderdaad minder slank dan een Tribeca of een Base "Twins", die ook verkocht werd/wordt door Oger. Alleen de Tribeca heeft een lichte rope. Model Vesuvio heeft overigens een sterker geaccentueerde roped shoulder, maar dat model wordt, volgens mij, niet verkocht bij Oger. Isaia heeft behoorlijk veel verschillende modellen die elkaar ook nog eens in een rap tempo aflossen.

Hier wat standaardmodellen:

"The Sirio ( S Body)- The most popular body within the Isaia line is also the fullest in structure The S Body is the base in the collection from which all others are derives. Defined by its classic Neapolitan natural shoulder, this garment was shortened slightly in 2008 to give it a more contemporary expression. This model as with all Isaia garments is available in 2 or 3 button, peak and notch lapels, single or double breasted.

The Vesuvio (V body)- A tad more suppressed in the torso than the S body, these garments are defined by their rope shoulder, and even higher armhole.

The Tribeca (T-Body)- The T body has a suppressed torso similar to the V-body. A lightly roped shoulder and very fitted sleeve- similar to that of a sweater.

The Gregory (g-body)- Similar to the S body yet defined by a softer shoulder, this design carries a shorter body, and a mildly tapered sleeve.

The Dustin Body (d- Body) This model has an even softer shoulder than the S Body, and even more natural deconstructed shoulder and is generally styled in a French face/half lined jacket. This shoulder shows "grinze" creases/pleating at the sleeve head. This soft jacket is usually accompanied by a 3 patch pocket.

The X Body- Similar to the G body characterized by the single button closure which created a more fitted midsection with in the garment."

(Bron: http://www.styleforum.net/t/56894/isaia-models/30)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Details
Reactie #546 Gepost op: 07 augustus 2013 - 17:38:26
Dat is een lapped seam. Vrij gebruikelijk in zuid italie. Minder formele uitstraling. Stijlkeuze.

Lapped seams op de front dart en rugnaad van een jasje:

Laatst bewerkt op: 07 augustus 2013 - 17:41:24 door Velponi

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #547 Gepost op: 07 augustus 2013 - 19:24:12
Volgens mij zit dit ook op veel L.B.M. 1911 jasjes. Tenminste, wel het jasje dat ik heb.

Beginneling83

• Gebruiker
  • Forum Rollade
    • Bekijk profiel
Reactie #548 Gepost op: 12 augustus 2013 - 12:25:50
Zaterdag heb ik een bruiloft waar ik tegelijk ook ceremoniemeester zal zijn. Aangezien de regel is dat je niet beter gekleed gaat dan de bruidegom heeft die een Corneliani L.C pak gekocht.

Ik zoek nu zelf een outfit waarmee ik:

- onderscheidend stijlvol gekleed ga
- niet meer overdressed dan de bruidegom.
- wel echt stijlforum waardig

Mijn gedachten waren:

- lichtblauw broek van Incotex
- wit isaia shirt
- caruso jasje of navy blauw

- pochet?
- manchetknopen welke stijl?
- wellicht bloemcorset?
-schoen? kleur stijl?
Life is not always a matter of holding good cards, but sometimes, playing a poor hand well.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #549 Gepost op: 12 augustus 2013 - 12:30:38
Er gaan nu sowieso mensen zeggen dat je in pak moet gaan.

Bij de voorgestelde outfit zou ik bruine suede schoenen dragen en wel een pochetje. Dat bloemetje hoeft van mij niet zo nodig.

Fleming

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #550 Gepost op: 12 augustus 2013 - 12:38:17
Geen hemd met dubbele manchet als je geen pak met das draagt.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #551 Gepost op: 12 augustus 2013 - 12:44:39

Mijn gedachten waren:

- lichtblauw broek van Incotex
- wit isaia shirt
- caruso jasje of navy blauw

- pochet?
- manchetknopen welke stijl?
- wellicht bloemcorset?
-schoen? kleur stijl?

Zou eerder lichtgrijze of beige broek dan lichtblauw doen bij een navy jasje.

Manchetknopen simpel houden, of beter: enkel manchet.

Grote corsage/boutonniere vind ik zelf niet mooi, een enkel bloempje (denk Benno) is voldoende.

Schoenen donkerbruin of zwart, wat voor modellen heb je in de kast staan?

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #552 Gepost op: 12 augustus 2013 - 12:57:41
Ik zou inderdaad voor pak gaan, maar je kunt waarschijnlijk zelf beter inschatten of dat past binnen de rol van ceremoniemeester op die bruiloft.

Over een bloem zou ik me niet al te druk maken, bij alle bruiloften die ik heb meegemaakt kregen alle daggasten een corsage op. Een corsage en een bloem wordt wel erg druk op je linkerrever.
Style is never out of fashion

Pico

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #553 Gepost op: 12 augustus 2013 - 13:01:22
Pak, punt

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #554 Gepost op: 12 augustus 2013 - 13:01:50
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."