Auteur Topic: Details  (144950 keer gelezen)

Jay

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Details
Reactie #135 Gepost op: 13 juli 2009 - 18:25:09
Om nog even terug te komen op het eerdere onderwerp hierboven: 'kissing buttons' is inderdaad een typisch modeverschijnsel, dat onder invloed van allerlei slecht geinformeerde 'stijlgidsen' nu door sartoriale nitwits beschouwd wordt als een kwaliteitskenmerk.

Eens.

Om maar niet te spreken van knoopsgaten. Ik kwam laatst bij 'S0c13ty' een jasje tegen waarvan het vierde knoopje 'open' was, maar het vierde knoopsgat (waar die knoop doorheen moest) net als de andere drie dichtgestikt.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #136 Gepost op: 13 juli 2009 - 18:28:56
Kissing buttons zijn gewoon mooi. Klaar. Punt. Uit.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #137 Gepost op: 13 juli 2009 - 19:12:20
Eens.

Om maar niet te spreken van knoopsgaten. Ik kwam laatst bij 'S0c13ty' een jasje tegen waarvan het vierde knoopje 'open' was, maar het vierde knoopsgat (waar die knoop doorheen moest) net als de andere drie dichtgestikt.
Heb idem gespot op een officier van justitie vorige week.

Dantès

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #138 Gepost op: 13 juli 2009 - 19:38:34

Valt me trouwens wel op dat deze 'mode' de tand des tijds redelijk doorstaat. Ik zie het al sinds het begin van dit decenium namelijk en dan denk ik dat ik nog laat ben.

Dat klopt wel Mickey want ik zag het al in de jaren negentig. Dat is ook de tijd waarin, in ieder geval hier in de polder, de eerste zogenaamde stijlgidsen verschenen. Het is in het algemeen het tijdsgewricht waarin voor het eerst in dit land herenkleding als meer dan louter functioneel werd beschouwd en de proliferatie van kwaliteits herenwinkels een aanvang nam. Ik weet nog dat tot begin jaren negentig Van Den Heuvel praktisch de enige zaak in Nederland was waar je overhemden met dubbele manchetten kon krijgen. 

Humphrey

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #139 Gepost op: 13 juli 2009 - 19:45:10
Rond 2005 begon ik met mijn eerste overhemden. Rond die tijd viel het nog op als je een enigszins getailleerd hemd droeg. Dubbele manchetten waren eveneens vrij zeldzaam, zeker in RTW.

Als ik mij niet vergis werden een aantal decennia geleden drie knopen op de mouw als netjes gezien, terwijl vier too much was.
Style is never out of fashion

Mediaman

• Gast
Reactie #140 Gepost op: 13 juli 2009 - 20:03:07
Onzin, grijze flannel broek eronder, suede oxfords/monks erbij, wit of lichtblauw hemd en een felle das.... Tijdloos.

Ik vind het driehoek-weefpatroon in de stof toch zeker naar die tijd verwijzen en daarmee gedateerd ogen. Zou je zoiets in 2009 nog kunnen krijgen?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #141 Gepost op: 13 juli 2009 - 22:16:44

Vlaggetje op het shirtmanchet, net als L.E.  :idea:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #142 Gepost op: 13 juli 2009 - 22:19:30
Suf.

paulbrussel

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #143 Gepost op: 13 juli 2009 - 22:52:00

Vlaggetje op het shirtmanchet, net als L.E.  :idea:
Als àltijd ben ik je zéér dankbaar voor je plaatjes, D. Je weet zowel het goede àls het slechte naar boven te halen :-).

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #144 Gepost op: 13 juli 2009 - 22:55:03
Dat vlaggetje is toch gewoon zijn handelsmerk/statement dat hij wil maken. Voor de rest is zijn outfit toch een mooi strak goedzittend sophisticated geheel, of wordt daar anders overgedacht?

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #145 Gepost op: 13 juli 2009 - 22:56:25
Ik zie ook het probleem niet zo. (Niet dat ik zoiets zelf snel zou doen, maar toch.)

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #146 Gepost op: 13 juli 2009 - 23:11:19
Dat vlaggetje is toch gewoon zijn handelsmerk/statement dat hij wil maken. Voor de rest is zijn outfit toch een mooi strak goedzittend sophisticated geheel, of wordt daar anders overgedacht?

Ik vind het een suf statement, that's all.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #147 Gepost op: 13 juli 2009 - 23:29:52
Ik vind het een suf statement, that's all.
Ik dacht jij, PB en D. iets anders bedoelde, mede gezien de post uit het topic knoopjes open/dicht.
Maar uiteraard is het geen persoonlijk genoegen meer als het anderen opvalt. Maar om een persoonlijke stijl te ontwikkelen moet je soms afwijken van hetgeen dat voorgeschreven staat, waarbij je je de vraag moet stellen of je je het kunt veroorloven. Hij denkt van wel schijnbaar.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #148 Gepost op: 13 juli 2009 - 23:44:54
We hebben het nu toch over het vlaggetje, Luigi? Daar ging in elk geval mijn opmerking over. Ik begrijp je punt en ik heb niks tegen afwijkende dingen; alleen heb ik niks met vlaggetjes, Fiat-riemen, doodshoofdjes en dat soort zaken, zeker niet als 'iedereen' ermee gaat lopen. Dat vind ik suf.

Nu zou het kunnen dat D's Italiaan als eerste met zo'n vlaggetje is gekomen, ik heb geen idee, maar dan nog vind ik het onnozel om met de vlag van je land op je manchet te gaan lopen, zeker als Italiaan (vooruit, dat laatste was provocatie).

Maar trek je niks van mij aan; ik ben waarschijnlijk gewoon overgevoelig voor ornamentiek.

Luigi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #149 Gepost op: 14 juli 2009 - 00:06:54
Ja, over het vlaggetje inderdaad. Maar ik betrok de opmerkingen over dezelfde persoon uit het andere topic bij de reacties op bovenstaande foto, zodat ik dacht dat er meerdere mensen zijn hier, die zijn kledingstijl niet kunnen waarderen, losstaand van het vlaggetje.
Maar ik begrijp je punt volledig en kan jouw stijl ook zeker waarderen, waarbij je de eenvoud en luxe van de stoffen en materialen laat spreken en alles in balans met elkaar tracht af te stemmen, om het zo maar uit te drukken. Ingetogen en chique tegelijk, maar wat wil je ook als je bij nummer 17 naar binnen loopt ;).