Auteur Topic: Schrijfgerei  (683383 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #930 Gepost op: 10 maart 2013 - 09:14:47
Ja mooi, nu nog net zo netjes als Laurens schrijven  O:)
Be yourself no matter what they say

Toms

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #931 Gepost op: 10 maart 2013 - 16:06:22
Ja mooi, nu nog net zo netjes als Laurens schrijven  O:)

Vind het nog aardig netjes gaan, rekening houdende met de fles drank ernaast ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #932 Gepost op: 10 maart 2013 - 16:07:25
Het kan netter hoor, dat moet ik toegeven. Was met een aantal dingen tegelijk bezig. : )

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #933 Gepost op: 10 maart 2013 - 17:24:20
Mooi Mikey.
The man with style, is the man who can smile

Charlie

• Gast
Reactie #934 Gepost op: 17 maart 2013 - 00:01:13
Al een tijd ben ik opzoek geweest naar een inkt voor vulpennen die permanent is. Dit is niet gemakkelijk, want het merendeel van de inkten zijn op waterbasis. Via een aantal kenners op dit gebied, ben ik in aanraking gekomen met de zogenaamde iron gall inkt. Deze inktsoort is gemaakt van ijzerzouten en looizuur van vruchten. Het was de standaard inkt vanaf de 5e eeuw tot de 19e eeuw. Tegenwoordig zijn er maar een aantal merken die deze inkt voor vulpennen nog maken; een daarvan is het in 1892 in Leipzig opgerichte Rohrer & Klingner. Ik heb de blauwe Salix inkt gekocht. Zoals de meeste iron gall inkten, begint Salix met een lichte blauwe tint en verandert na oxidatie in een traditionele blauw/zwart combinatie, om vervolgens na ongeveer 20 tot 30 seconden in een blauw/grijs tint te veranderen.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #935 Gepost op: 17 maart 2013 - 00:38:25
Al een tijd ben ik opzoek geweest naar een inkt voor vulpennen die permanent is. Dit is niet gemakkelijk, want het merendeel van de inkten zijn op waterbasis.

Interessant Charlie, wat betekent permanent precies in deze context? Gaat het meer om het 'permanent marker' effect, dat het dus na ergens op te komen op short-term nauwelijks meer te verwijderen is, of gaat het meer om de longterm archival quality - dus dat het niet vergaat en over eeuwen nog steeds prima te lezen zal zijn?

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #936 Gepost op: 17 maart 2013 - 01:04:31
Moet je inkt kopen die een andere samenstelling heeft, dan heb je daar geen last van, Geo.

Noodler's maakt zulke inkt.

:)

Ik denk zoiets, aangezien Charlie daarnaar op zoek was.
Of het inderdaad de tand des tijds ook doorstaat, en voor hoelang uiteraard, gaan idee.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Charlie

• Gast
Reactie #937 Gepost op: 17 maart 2013 - 01:47:00
Interessant Charlie, wat betekent permanent precies in deze context? Gaat het meer om het 'permanent marker' effect, dat het dus na ergens op te komen op short-term nauwelijks meer te verwijderen is, of gaat het meer om de longterm archival quality - dus dat het niet vergaat en over eeuwen nog steeds prima te lezen zal zijn?

Beiden.

Ik denk zoiets, aangezien Charlie daarnaar op zoek was.
Of het inderdaad de tand des tijds ook doorstaat, en voor hoelang uiteraard, gaan idee.

Inkt die water resistant is, is wel anders dan iron gall inkt. Dat laatste is, naast water resistant, ook permanent op de lange termijn. Het is niet voor niets dat documenten van 1500 jaar geleden, geschreven met iron gall inkt, nog steeds leesbaar zijn.

Henley

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #938 Gepost op: 17 maart 2013 - 09:47:53
Vind het wel wat arrogant van je, wanneer je denkt dat iemand over 500 jaar vrijwillig jouw memoires zou willen doorspitten :wink:

Charlie

• Gast
Reactie #939 Gepost op: 17 maart 2013 - 11:15:32
Haha. :lol:

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #940 Gepost op: 17 maart 2013 - 12:12:51
Vind het wel wat arrogant van je, wanneer je denkt dat iemand over 500 jaar vrijwillig jouw memoires zou willen doorspitten :wink:

Als warning from history.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #941 Gepost op: 17 maart 2013 - 12:36:01
Ach, het is wel mooi, zeker als je bedenkt dat ik ook dagboeken (al hoewel minder dan wat die van mij beslaan) heb van mijn voorvaderen. Het is toch best interessant om ze terug te lezen. Ik ben ooit begonnen met het bijhouden van een dagboek uit een gebrek aan contact met mijn ouders. Dit is vervolgens toegelegd op het begrijpen van mijzelf op latere leeftijd, maar ook om mijn visie van/op het leven weer te geven. Wellicht ook om generaties na mij iets na te laten natuurlijk. Je moet je wel realiseren dat een visie enkel kan blijken uit de selectie die ik als dagboekenschrijver maak. Wat ik nu echt belangrijk vind in het leven. Ik selecteer dus bewust wat ik wel en niet opschrijf. Ik had bijvoorbeeld ook als een idioot elke minuut (zoals Willem Oltmans dit wel deed) kunnen neerknallen. Dat is echter zinloos omdat je dan geen visie kunt weergeven. Akkoord, sommigen vinden het bijhouden van een dagboek pathologisch-narcistisch, maar voor mij is het een levensnoodzakelijkheid geworden.

Suum cuique pulchrum est.  :wink:

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #942 Gepost op: 17 maart 2013 - 13:02:16
Levensnoodzakelijkheid  :-#
Be yourself no matter what they say

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #943 Gepost op: 17 maart 2013 - 13:21:05
Levensnoodzakelijkheid  :-#

Charlie is een sesquipedalianist.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Charlie

• Gast
Reactie #944 Gepost op: 17 maart 2013 - 13:31:43
Charlie is een sesquipedalianist.

Jeweetz. :lol: