Auteur Topic: Schrijfgerei  (683376 keer gelezen)

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schrijfgerei
Reactie #855 Gepost op: 25 januari 2013 - 08:48:56
Ik schrijf altijd met groen. Net weer wat anders.

PABO? ;-) Daar wordt geloof ik geleerd om bij nakijken geen rood te gebruiken maar groen, komt vriendelijker over.
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Schrijfgerei
Reactie #856 Gepost op: 25 januari 2013 - 08:58:43
Is het al zo erg gesteld daarmee?
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Bachelor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #857 Gepost op: 25 januari 2013 - 09:48:39
Ik schrijf altijd met groen. Net weer wat anders.

Ik schrijf gewoon niet, schrijven is zo 2012 :lol:
Quotidie potest esse ultimo die

Charlie

• Gast
Reactie #858 Gepost op: 25 januari 2013 - 11:52:34
PABO? ;-) Daar wordt geloof ik geleerd om bij nakijken geen rood te gebruiken maar groen, komt vriendelijker over.

Nee, maar hoewel ik blauw een prachtige kleur vind is het zo standaard en groen vind ik ook mooi en wordt niet zoveel gebruikt. Vandaar.

Trouwens het zou jou toch wel opgevallen zijn dat Prins Bernhard ook in alle brieven altijd heel consistent met groen schreef:

Ik schrijf gewoon niet, schrijven is zo 2012 :lol:

Hahaha. Ik vind schrijven heerlijk, het is een beetje therapeutisch voor mij ook.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #859 Gepost op: 25 januari 2013 - 12:35:29
Trouwens het zou jou toch wel opgevallen zijn dat Prins Bernhard ook in alle brieven altijd heel consistent met groen schreef:

Is me nooit opgevallen eerlijk gezegd. Meen (in het boek van Kelder/Veenendaal) ook veel blauw gezien te hebben.

Nu je toch zo'n brief post: was paar dagen geleden me aan het verdiepen in format voor een brief. Van alle standaarden die er zijn is de Nederlandse verreweg het sufst (http://www.tuxx.nl/taal/briefindeling/). Alles uitlijnen op links en de datum staat dan ergens tussen je eigen adres en de geadresseerde in. Dan ziet bovenstaande brief er heel wat beter uit. Valt me bij de brieven van Charles ook op: aanhef en groet handgeschreven, eerste regel van de alinea laten inspringen, groot lettertype.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2013 - 12:44:20 door Victor Baarn
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Charlie

• Gast
Reactie #860 Gepost op: 25 januari 2013 - 13:09:10
Ja, ben het met je eens. Eigenlijk zouden wij de Engelse of Amerikaanse indeling moeten hanteren. Toch hield men vroeger ook vrij vaak de Engelse/US indeling aan i.p.v. Nederlandse. Heb het idee dat dit veel consistenter gebeurde maar op een gegeven moment is opgeschoven naar de Nederlandse indeling. Wat betreft de aanhef en afsluiting met de hand schrijven; dat is heel gebruikelijk eigenlijk. Als het vrienden zijn de gehele brief met de hand, bekenden zijn schrijf je de aanhef en groet met de hand, als het wat minder bekenden zijn alleen de groet en als het gewoon heel formeel is, dan alleen de handtekening.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #861 Gepost op: 25 januari 2013 - 13:59:32
Er zijn ook in NL verschillende manieren om een brief vorm te geven. Gebruik in plaats van Jouw zakelijke informatiebron  :evil: voortaan een echte bron, bijvoorbeeld de Tekstwijzer van Treebus.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #862 Gepost op: 25 januari 2013 - 14:13:44
Sorry NOBD. Goede tip trouwens.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2013 - 14:19:36 door Victor Baarn

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #863 Gepost op: 25 januari 2013 - 14:38:16
No problem, VB. Dat boek is een aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in het vormgeven van tekst.

badje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #864 Gepost op: 25 januari 2013 - 17:02:30
Mijn handschrift. Ik merk wel dat ik eigenlijk nooit brieven schrijf met de hand.
Ook maar even wat lijntjes gezet, is toch wel makkelijk.

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #865 Gepost op: 25 januari 2013 - 18:33:18
Basisschool is toch altijd aan elkaar?  :mrgreen:
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

Periferius

• Gebruiker
  • Eftertakenskrankablekhet
    • Bekijk profiel
Reactie #866 Gepost op: 25 januari 2013 - 19:38:58
Schrijf ik al jaren mee. Vandaar mijn 'zoektocht' naar wat anders.

Probeer eens

Private Reserve :  Lake Placid Blue voor dagelijks gebruik
J. Herbin            :  Eclat de Saphir voor al het bijzondere

Zeer tevreden.
If YouTube MySpace I'll Google your Yahoo !

Charlie

• Gast
Reactie #867 Gepost op: 26 januari 2013 - 03:17:04
Mijn handschrift. Ik merk wel dat ik eigenlijk nooit brieven schrijf met de hand.
Ook maar even wat lijntjes gezet, is toch wel makkelijk.

In het begin schreef ik ook altijd op papier met lijntjes. Ik heb echter ondervonden dat het helemaal niet prettig is en dat je gewoon beter zonder kunt oefenen. Ik schrijf in mijn dagboeken en wanneer ik brieven schrijf op papier zonder lijntjes en dit is gewoon veel prettiger en natuurlijker. Maarja, je moet het wel oefenen, zodat je niet halverwege scheef gaat schrijven.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #868 Gepost op: 26 januari 2013 - 08:44:09
Ik schrijf in mijn dagboeken

Moet dat van je psycholoog?

Charlie

• Gast