Ik heb die romantiek een beetje met mijn Swans. Ik heb er geen directe relatie mee als erfstuk oid, maar de eer hebben om met pennen te schrijven die 90-100 jaar oud zijn, is wel iets speciaals. Ze zijn niet in de allerbeste staat meer, maar de penpunt werkt nog perfect. Het mooiste is dat mijn goedkoopste (25 euro) het allerbeste is. Daar kan ik van EF tot BBB mee flexen. Mabie Todd maakte werkelijk fantastische pennen.
Een m1000 lijkt me ook mooi. Nog nooit vast gehad, maar als de ervaring enigszins vergelijkbaar is met een MB149, is dat wel mooi. Mijn 149 is ongeveer even oud als ik, ligt praktisch niets te doen (gaat wel dagelijks mee naar werk, maar mijn 146 vind ik fijner), maar die penpunt van de 149 is wel imposant. Het is dat die 800 en 1000 zo'n totaal andere penpunten hebben, anders zou ik voor een 800 gaan. Ik hou van de Vintage Pelikan bounce in hun semiflex penpunten uit de jaren '50. Mooie pennen! Ik heb nu alleen nog mijn eerste Pelikan, de 140 met OB punt. Heerlijk pennetje:).