Auteur Topic: Barbour  (555906 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1665 Gepost op: 09 oktober 2018 - 08:34:44
idealiter eerst passen want er zit ook verschil tussen de verschillende modellen qua maat.
Zoals Ron zegt countryattire of bestinthecountry zeer goede prijzen.

kamikaze

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1666 Gepost op: 09 oktober 2018 - 08:58:18
Barbours zijn trouwens goed vertegenwoordigd in de Vintage winkels van Amsterdam. Snap wel waarom mensen ze weg doen.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Barbour
Reactie #1667 Gepost op: 09 oktober 2018 - 13:18:09
 Dat snap ik niet. Heerlijke jasjes.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1668 Gepost op: 09 oktober 2018 - 15:28:04
Je voelt je er fijn in of niet blijkbaar. Op Marktplaats gaan ook veel (zgan) Barbours over de toonbank

Passen is het best. Maar daarnaast is Barbour gewoon onduidelijk. Barbour Liddesdale Heritage is een maat L zonder dat een Engelse maat wordt genoemd. Idem voor Barbour trenchcoat.

Op marktplaats en elders wordt bij C44 de ene keer gezegd dat het een L is, een andere keer dat het een M of XL is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1669 Gepost op: 09 oktober 2018 - 17:26:37
Weetje waarom de maatvoering ruk is? Omdat die Britten er geen moer om geven. Iets ruimer, who cares. Gebruiken ze toch alleen maar op 't land.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1670 Gepost op: 09 oktober 2018 - 17:42:00
Gewoon afgaan op de maatvoering op Barbour site.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Barbour
Reactie #1671 Gepost op: 09 oktober 2018 - 17:43:40
En zo heurt het ook. Iedereen lacht je uit met zo’n ding (Beaufort in mijn geval), maar zodra ze hem aan hebben, begrijpen ze waarom. Het is geen jas voor de hipster (nu wel geworden helaas), maar een lekkere rausjas. Je kan er mee jagen, of je biertjes in opslaan bij een bbq. Functie boven vorm.

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Barbour
Reactie #1672 Gepost op: 09 oktober 2018 - 18:16:51
Weetje waarom de maatvoering ruk is? Omdat die Britten er geen moer om geven. Iets ruimer, who cares. Gebruiken ze toch alleen maar op 't land.

Ik moest lachen. Kletsverhaal natuurlijk lieve Sjarrel, maar wel lachen.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Barbour
Reactie #1673 Gepost op: 09 oktober 2018 - 19:05:12
En zo heurt het ook. Iedereen lacht je uit met zo’n ding (Beaufort in mijn geval), maar zodra ze hem aan hebben, begrijpen ze waarom. Het is geen jas voor de hipster (nu wel geworden helaas), maar een lekkere rausjas. Je kan er mee jagen, of je biertjes in opslaan bij een bbq. Functie boven vorm.
Juist, iedereen lacht me uit als ik al mijn bierflesjes in mijn 'kontzak' (waar normaal de geschoten gans in gaat) stop.
Ben ik een keer een tasje vergeten mee te nemen, geen probleem kan prima in de grote zakken. HEERLIJK.
Oja en heb ik al gezegd dat ie lekker ruim is, dat is echt super wat je ook aan hebt je hebt altijd genoeg bewegingsruimte.

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1674 Gepost op: 09 oktober 2018 - 19:45:27
Ik ben met lou en tjoena

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1675 Gepost op: 17 oktober 2018 - 14:28:47
Barbour Bedale gepast in maat C44 (volgens de een is dat L volgens een ander weer XL). Maat is goed, mouwen zijn iets aan de korte kant maar maat groter is geen optie qua schouders etc. Jas ziet er aan de voorkant goed uit maar kijk je van opzij/achteren dan valt het echt heel ruim. Daar kunnen heel wat konijnen in mee. Bedale valt vrij kort, een jasje steekt er al snel onder uit.

Dus getailleerde versie is echt wel een must. Dus de Bristol (=getailleerde Beaufort) of een Ashby (=getailleerde bedale).
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1676 Gepost op: 17 oktober 2018 - 14:32:55
een getailleerde barbour is als een kalfsleren alden.
live and let die

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1677 Gepost op: 17 oktober 2018 - 14:44:42
C44 is Chest44 en dat zegt op zich niet alles over zijnde een L of XL maat jas, per model erg veel verschil in ieder opzicht naast de chest:

https://www.bestinthecountry.co.uk/barbour-buyers-guide
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BucharestBlues

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1678 Gepost op: 17 oktober 2018 - 15:17:26
Geen konijn in de bedale.

Agent 327

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barbour
Reactie #1679 Gepost op: 17 oktober 2018 - 15:37:12
C44 is Chest44 en dat zegt op zich niet alles over zijnde een L of XL maat jas, per model erg veel verschil in ieder opzicht naast de chest:

https://www.bestinthecountry.co.uk/barbour-buyers-guide

Dat is een goede link! Want daaruit maak ik dus op dat bij een Bedale maat 42, 44 en 46 de mouwlengte gelijk is. Ik ging er vanuit dat als ik een maat kleiner (42) neem de mouwen dan gelijk korter zijn. Dat is dus niet zo. Jammer dat maten van de Ashby er dan weer niet bij staan.

Geen konijn in de bedale.

Ja. Weet ik
Laatst bewerkt op: 17 oktober 2018 - 15:41:31 door Victor Baarn