Auteur Topic: Barker Black  (7241 keer gelezen)

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barker Black
Reactie #15 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:17:49
Citaat van: "Sergio"
Dat heeft natuurlijk ook veel te maken met import, verzendkosten en schaarste. De winkel in boedapest hoeft al die kosten niet in de prijs op te nemen.

Kan me iets herinneren van 1200 USD ofzo voor die schoentjes. Als je ze goedkoper inkoopt dan de retailprijs bij Vass dan komen er wel heel veel kosten bij..

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Barker Black
Reactie #16 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:23:53
Citaat van: "Vortex"
Dat heeft natuurlijk ook veel te maken met import, verzendkosten en schaarste. De winkel in boedapest hoeft al die kosten niet in de prijs op te nemen.

Kan me iets herinneren van 1200 USD ofzo voor die schoentjes. Als je ze goedkoper inkoopt dan de retailprijs bij Vass dan komen er wel heel veel kosten bij..

De retailprijs bij Vass zelf houdt alleen rekening met marge voor Vass, niet voor de importeur/agent. Die zet zijn marge daar gewoon boven op. Niet ongebruikelijk voor dat soort producten. Als Vass dat er wel in zou verwerken dat waren de schoenen bij hem veel duurder en zou hij er veel meer aan overhouden omdat hij die kosten niet heeft. Het enige voordeel is dan de producten overal dezelfde prijs hebben.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barker Black
Reactie #17 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:33:20
De retailprijs bij Vass zelf houdt alleen rekening met marge voor Vass, niet voor de importeur/agent. Die zet zijn marge daar gewoon boven op.

Voordeel voor Vass is dat hij alleen schoenen moet maken en weinig te maken heeft met klanten. Krijgt wat orders doorgefaxt van de dealers en produceren maar. Scheelt hem dus tijd (omdat de klant niet geholpen hoeft te worden) dus zal de prijs ook wel omlaag gaan. Daarbij neemt zo'n dealer meerdere paren af waardoor hij ook wat korting kan bedingen.

Toch?  :lol:

Napoleon

• Gast
Barker Black
Reactie #18 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:34:39
niet mijn ding

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barker Black
Reactie #19 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:37:31
Citaat van: "Vortex"
De retailprijs bij Vass zelf houdt alleen rekening met marge voor Vass, niet voor de importeur/agent. Die zet zijn marge daar gewoon boven op.

Voordeel voor Vass is dat hij alleen schoenen moet maken en weinig te maken heeft met klanten. Krijgt wat orders doorgefaxt van de dealers en produceren maar. Scheelt hem dus tijd (omdat de klant niet geholpen hoeft te worden) dus zal de prijs ook wel omlaag gaan. Daarbij neemt zo'n dealer meerdere paren af waardoor hij ook wat korting kan bedingen.

Toch?  :lol:

Haha ik zou die korting niet meer zien als een paar tientjes ;-) Daar kun je geen Borrelli broeken van kopen :lol:

Vanità - modern tailors

Vortex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barker Black
Reactie #20 Gepost op: 03 juli 2007 - 14:39:18
Haha ik zou die korting niet meer zien als een paar tientjes ;-) Daar kun je geen Borrelli broeken van kopen :lol:

Daar kun je'm wel van laten vermaken :)

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Barker Black
Reactie #21 Gepost op: 05 september 2007 - 13:26:42
De modellen staan eindelijk online:
http://www.barkerblack.com/collection1.html

arth-rot

• Bekijk profiel
Leestnummers Barker
Reactie #22 Gepost op: 15 september 2007 - 11:15:23
Als ik een Barker met leest 314 (G) heb, bestaan er dan ook andere merken met dit leestnummer, of is een leest per definitie specifiek voor een merk? Ben namelijk op zoek naar precies dezelfde schoen (voor erbij), want de vergelijkbare C&J zat ten tijde van de aanschaf toch net iets minder dan de Barker.

Dan de typenaam - ik heb een 'Barker Jermyn', maar die is dus in het huidige assortiment niet meer te vinden. Is het gebruikelijk dat schoenen met dezelfde leest elk seizoen een nieuwe naam krijgt? Ze hebben nu een 'Barker Belgravia' die ook leest 314 (G) heeft en als twee druppels water erop lijkt.

Tot slot - hoe komt het dat Barke hier zo zelden besproken wordt? Is de fabriek misschien veel kleiner dan bijvoorbeeld C&J, of is de kwaliteit echt minder? Both in Rotterdam voert het trouwens ook niet meer geloof ik, en ik vind het een beetje lullig om ze op internet te kopen en vervolgens de echte winkels alleen voor reparaties te gebruiken (hmm.. reparaties, dat wordt mijn volgende topic denk ik ;-)

arth-rot

• Bekijk profiel
Re: Leestnummers Barker
Reactie #23 Gepost op: 17 september 2007 - 19:19:40
Heb inmiddels mail van Barker teruggekregen - ze hebben nu helemaal geen schoenen meer met leest 314 (zucht). Dan toch maar over naar C&J...

Waar zou dat geschuif met modellen toch vandaan komen? Je zou toch zeggen, als je een Oxford model verzint dan kan dat ontwerp toch wel een jaar of 50 mee? Of hoor je er niet meer bij als je niet elk jaar een nieuwe leest uitbrengt?

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Leestnummers Barker
Reactie #24 Gepost op: 17 september 2007 - 20:48:24
Citaat van: "arth-rot"
Heb inmiddels mail van Barker teruggekregen - ze hebben nu helemaal geen schoenen meer met leest 314 (zucht). Dan toch maar over naar C&J...

Waar zou dat geschuif met modellen toch vandaan komen? Je zou toch zeggen, als je een Oxford model verzint dan kan dat ontwerp toch wel een jaar of 50 mee? Of hoor je er niet meer bij als je niet elk jaar een nieuwe leest uitbrengt?

Metname dat laatste, BB is toch meer een modemerk dan C&J.

Vanità - modern tailors

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Barker Black
Reactie #25 Gepost op: 03 december 2009 - 23:16:24
Een hele dikke bump. Zoals jullie weten heb ik een beetje gemailed met de e-bay verkoper sausages234 en daar kwam wat leuks uit:
Citaat
Hi Mark I can get access to many Barker black collection 2nds but they do not allow me to put on ebay as they regard it as demeaning their high brand image and so I sell out on paypal invoice only at £239+£18pp they retail when perfect at 650-700 USD and are normally only available in USA look thru collection and let me know if anything appeals
Ik heb gelijk laten weten dat ik wel geinteresseerd was in een paar Wolfe Loafers in Snuff Suede. Schitterende loafert.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #26 Gepost op: 04 december 2009 - 08:17:02
Een hele dikke bump. Zoals jullie weten heb ik een beetje gemailed met de e-bay verkoper sausages234 en daar kwam wat leuks uit:Ik heb gelijk laten weten dat ik wel geinteresseerd was in een paar Wolfe Loafers in Snuff Suede. Schitterende loafert.
Dat is een mooie zijsprong, Bill heeft nogal wat contacten in de schoenenbranche van Northampton e.o. en zit al lang[er] in deze business, wat een annulering al tot gevolg kan hebben :-) veel succes en later with pics please!
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #27 Gepost op: 04 december 2009 - 09:38:40
Ze gaat vandaag voor mij kennelijk eventjes langs om de maten op te meten van de 9,5 UK en een vergelijking te maken met de 337 leest. Wat een service.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #28 Gepost op: 04 december 2009 - 10:17:15
Ze gaat vandaag voor mij kennelijk eventjes langs om de maten op te meten van de 9,5 UK en een vergelijking te maken met de 337 leest. Wat een service.
Zo zo Mike, Way to go!
Je hebt nu zelfs Susan[Redgrift] ook al voor je aan het werk gezet ;-)
Ben benieuwd naar het vervolg en het resultaat.
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #29 Gepost op: 04 december 2009 - 10:28:55
Ik ook Leone! De Wolfe is de mooiste loafer die ik ooit heb gezien.