Gisteren is mijn bril netjes in tweeën gebroken. Het zit ook allemaal zo mieterig vastgeklonken dat je je afvraagt hoe het kan dat de bril het überhaupt nog 2,5 jaar vol heeft gehouden.
Nu met 10seconden lijm gerepareerd zodat ik in ieder geval nog enigszins de bril kan dragen.
Ik heb nu dus even de tijd om mij te oriënteren op een nieuw montuur. Ik wil een montuur met vleugeltjes of hoe die dingen dan ook heten en het moet een beetje klassiek zijn. Heb naar een gouden montuur gekeken maar daar voel ik me dan toch nog wat te jong voor

Dat (neppe) tortoise shell ziet er wel cool uit, maar daar heb je nogal wat keus in en de kwaliteit verschilt nogal. En niet veel te vinden met vleugeltjes (althans ben ik nog niet tegengekomen)
Ik wil dus iets bijzonders, klassiek, tijdloos. Met bijzonder bedoel ik dat ik never nooit niet hetzelfde montuur op iemand anders neus wil zien prijken. Echter dat zal wel onvermijdelijk zijn, maar in ieder geval zo min mogelijk

Ik ga dus niet naar mijn eigen opticien (daar zal ik wel de glazen laten aanmeten + bestellen) maar mijn opticien heeft niet echt iets bijzonders.
iemand die mij opweg kan helpen op mijn zoektocht naar een nieuw montuur?