Auteur Topic: Brillen  (308138 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Brillen
Reactie #720 Gepost op: 07 juli 2016 - 01:11:49
Hmmzh ik ga eens de garantie procedure bij Ace en Tate testen; er is net tijdens het fietsen een lens uit mn bril gevallen :|

Heb nooit een update gegeven; ik kwam bij de winkel in Utrecht binnen, vertelde wat er gebeurd was, de (nog steeds erg schattige) verkoopster zei dat ze het heel erg vond en heeft toen kosteloos nieuwe glazen erin laten zetten. Aan beide kanten, want anders zou er ondertussen al een kleurverschil in kunnen zitten. Weekje later zat m'n gefixte bril weer in de bus. Pretty good dus.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #721 Gepost op: 07 juli 2016 - 04:14:54
de (nog steeds erg schattige) verkoopster

Doen ze goed daar ja.

Bij mijn bril zie je aan één zijkant het metalen pootje nogal opzichtig door het acetaat heen, andere kant is ie mooi verzonken/nauwelijks zichtbaar, weet niet of dat reden tot retour is. (geen foto's, op vakantie en tapatalk doet raar)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #722 Gepost op: 07 juli 2016 - 11:00:33
Heb nooit een update gegeven; ik kwam bij de winkel in Utrecht binnen, vertelde wat er gebeurd was, de (nog steeds erg schattige) verkoopster zei dat ze het heel erg vond en heeft toen kosteloos nieuwe glazen erin laten zetten. Aan beide kanten, want anders zou er ondertussen al een kleurverschil in kunnen zitten. Weekje later zat m'n gefixte bril weer in de bus. Pretty good dus.

Totdat ze er weer uitvallen...

Ik draag al sinds ik me kan herinneren een bril (oké, jarenlang ook lenzen naar tevredenheid) en ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er zomaar een lens uitdondert. Heb je gezien hoe die dingen horen vast te zitten? Zeker bij een basic acetaat-montuurtje zou dit niet moeten kunnen, dan zit de lens echt 'opgesloten'.

Dat ze het oplossen is natuurlijk prima en zoals het hoort. Ze hebben ook voor weinig geld de glazen in mijn enige A&T-zonnebril een keer vervangen met m'n actuele sterkte. Bleef helaas voelen en kijken als een bril van 98 euro en gebruik hem dan ook nooit.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #723 Gepost op: 07 juli 2016 - 11:08:06
Totdat ze er weer uitvallen...

Ik draag al sinds ik me kan herinneren een bril (oké, jarenlang ook lenzen naar tevredenheid) en ik heb nog nooit gezien of gehoord dat er zomaar een lens uitdondert. Heb je gezien hoe die dingen horen vast te zitten? Zeker bij een basic acetaat-montuurtje zou dit niet moeten kunnen, dan zit de lens echt 'opgesloten'.

Dat ze het oplossen is natuurlijk prima en zoals het hoort. Ze hebben ook voor weinig geld de glazen in mijn enige A&T-zonnebril een keer vervangen met m'n actuele sterkte. Bleef helaas voelen en kijken als een bril van 98 euro en gebruik hem dan ook nooit.

Dit vind ik zo bizar snobistisch  :mrgreen:

Heb al vele discussies met vrienden hier over gehad en een vriend van mij die hetzelfde vond als jij. Als je ziet wat hij verder koopt en met welke reden kon ik dat helemaal in komen  :mrgreen:
Al was zijn tweede argument, dat kan nooit wat zijn voor 100 euro  :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Brillen
Reactie #724 Gepost op: 07 juli 2016 - 11:11:37
Ik heb een half acetaat, half metaal frame waar een schroefje uit was gevallen.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Brillen
Reactie #725 Gepost op: 07 juli 2016 - 11:29:36
Mwah bij mijn ray ban bril van 250 euro drukte de optician de glazen er ook zo uit, en er weer in. Zelfde bij Ace n tate.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #726 Gepost op: 07 juli 2016 - 12:02:55
Ik heb een half acetaat, half metaal frame waar een schroefje uit was gevallen.

Het schroefje was van invloed op het vastzitten van de lens? Dan is het wel wat begrijpelijker idd. Kleine schroefjes moet je goed in de gaten houden, of een beetje loctite gebruiken ;)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #727 Gepost op: 07 juli 2016 - 12:10:01
Dit vind ik zo bizar snobistisch  :mrgreen:

Heb al vele discussies met vrienden hier over gehad en een vriend van mij die hetzelfde vond als jij. Als je ziet wat hij verder koopt en met welke reden kon ik dat helemaal in komen  :mrgreen:
Al was zijn tweede argument, dat kan nooit wat zijn voor 100 euro  :mrgreen:

Uhm, wat? Ik heb A&T zelfs geprobeerd door er eentje aan te schaffen, dat staat ook vermeld in mijn post. Dan mag jij even uitleggen waarom ik het op basis daarvan niet onder de maat mag vinden.

Ik vind de 'Susu'-gedachte prima als het gaat om shirts, broeken, zelfs jasjes. Bij schoenen gaat het al glijden, dan koop ik persoonlijk liever geen 'look-a-like'-spul maar gewoon CJ of Santoni (tenzij lakschoenen voor 2 avonden per jaar). Volgens mij is dat op SF geen gekke gedachte.

Als het om brillen gaat, waar ik de hele dag door moet zien (het is geen mode-accessoire), koop ik daarom ook liever niet het equivalent van Susu - en dat is nog complimenteus, gelet op mijn ervaring. Nu jij weer.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #728 Gepost op: 07 juli 2016 - 12:12:17
Haha ik heb gelezen dat je er een hebt en dat je dus gebruikservaring hebt. Ging mij meer om de dikgedrukte laatste opmerking waar ik moest gniffelen..omdat ik een vriend van mij herken in jouw ervaringen over ace en tate brillen :)

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #729 Gepost op: 07 juli 2016 - 12:16:04
Dat mag  :grin:

Voor een accessoire als een zonnebril kan ik het begrijpen, ik probeerde het zelf ook niet voor niets natuurlijk. Maar ik kon er niet eens fatsoenlijk door kijken, ook niet na de 'upgrade'. Nu heb ik een perfect passende clip-on van A&T (overigens doodleuk 60 euro en dus 'bijna' even duur als een complete bril op sterkte) voor mijn gewone bril. Best of both worlds  ;)

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #730 Gepost op: 07 juli 2016 - 16:46:28
Dat mag  :grin:

Voor een accessoire als een zonnebril kan ik het begrijpen, ik probeerde het zelf ook niet voor niets natuurlijk. Maar ik kon er niet eens fatsoenlijk door kijken, ook niet na de 'upgrade'. Nu heb ik een perfect passende clip-on van A&T (overigens doodleuk 60 euro en dus 'bijna' even duur als een complete bril op sterkte) voor mijn gewone bril. Best of both worlds  ;)

:mrgreen:

Charlie

• Gast
Brillen
Reactie #731 Gepost op: 05 augustus 2016 - 10:12:45
Op zoek gegaan naar een nieuwe bril. Mijn OP is inmiddels weer een jaartje of zes oud. Uitgekomen bij het Duitse familiebedrijfje Lunor. Als ik de reviews erover lees en de site bekijk, lijkt het een bedrijfje te zijn dat brillen maakt van hoogwaardige kwaliteit met oog voor detail. Morgen even naar de opticien als ik terug ben uit Marbella.

www.lunor.com

Iemand ervaring mee?

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #732 Gepost op: 05 augustus 2016 - 17:16:12
Forumbrillenboer is toch Charlie Temple?

guest45

• Gast
Brillen
Reactie #733 Gepost op: 05 augustus 2016 - 17:23:48
Hoffman toch? Ik bedoel....dit is stijlforum.

Borioli

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Brillen
Reactie #734 Gepost op: 05 augustus 2016 - 21:39:46
Op zoek gegaan naar een nieuwe bril. Mijn OP is inmiddels weer een jaartje of zes oud. Uitgekomen bij het Duitse familiebedrijfje Lunor. Als ik de reviews erover lees en de site bekijk, lijkt het een bedrijfje te zijn dat brillen maakt van hoogwaardige kwaliteit met oog voor detail. Morgen even naar de opticien als ik terug ben uit Marbella.

www.lunor.com

Iemand ervaring mee?

Mijn eerste bril was van Lunor. Zo'n metalen brilletje naar oer-recept van Lunor. Toen geweldige kwaliteit, maar aan de prijs. Ik meen 1000 florijnen voor neergelegd. Zonder glaswerk. Geen recente ervaring mee.

Ik liep laatst tegen een ander Duits merk aan. Dieter Funk dacht ik. Zaten hele fraaie en kwalitatief goede brillen bij.