Auteur Topic: Selvedge jeans  (260435 keer gelezen)

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Selvedge jeans
Reactie #645 Gepost op: 22 december 2020 - 22:18:02
Heeft iemand hier ervaring met Blackhorse Lane? En zo ja, is dat wat?

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #646 Gepost op: 23 december 2020 - 07:47:15
Chris, Avvo misschien ook dacht ik

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #647 Gepost op: 23 december 2020 - 15:21:59
Ik kan het wel aanbevelen. Verschillende modellen met allemaal eigen pasvorm. Begrijp dat ze nu ook MTO/MTM aanbieden tegen 20% upcharge.

Goede kwaliteit denim en geen fratsen met gekke patches, gekleurde stitching en zo

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #648 Gepost op: 23 december 2020 - 15:31:41
Ik heb er ook een, zo'n E8. Ik had eerst het ruimere model maar dat is echt niks voor mij.

Prima broek maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en dat hele selvedge gebeuren is niet aan mij besteed. Ik draag hem denk ik één dagper week max en dan duurt het eeuwen voordat je die slijtage krijgt. En ik was hem gewoon. En heb hem korter laten maken want omslag is niks voor mij.

Summary: ik ga het nooit meer doen zo'n selvedge, houd het verder bij Italiaanse kakkersjeans.
The man with style, is the man who can smile

Oris

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #649 Gepost op: 23 december 2020 - 15:45:50
Ik heb er ook een, zo'n E8. Ik had eerst het ruimere model maar dat is echt niks voor mij.

Prima broek maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal en dat hele selvedge gebeuren is niet aan mij besteed. Ik draag hem denk ik één dagper week max en dan duurt het eeuwen voordat je die slijtage krijgt. En ik was hem gewoon. En heb hem korter laten maken want omslag is niks voor mij.

Summary: ik ga het nooit meer doen zo'n selvedge, houd het verder bij Italiaanse kakkersjeans.
En ik maar denken dat ik de enige was. No pun intended.

Juul

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #650 Gepost op: 23 december 2020 - 16:22:42
Hier de buurman van middelbare leeftijd loopt ook met van die 16cm pijpjes, ziet er toch niet uit

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #651 Gepost op: 23 december 2020 - 17:57:46

Jep eens en herkenbaar.

Bakkerrr

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #652 Gepost op: 23 december 2020 - 18:33:28
Terugbrengen en een voorgewassen kopen. Serieus. Zwaar overdreven dat selvedge gedoe, je loopt weken in een stinkbroek die uitlubbert en nadat je hem een keer wast is ie ineens 2cm te kort. Nadat er na twee jaar knappe fades op zitten knapt het kruis open van het schuren en kan je hem wegpleuren.

Dat zei ik toen al.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #653 Gepost op: 23 december 2020 - 18:36:59
Houd maar op! Ik ben genezen.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Selvedge jeans
Reactie #654 Gepost op: 23 december 2020 - 19:26:24
Ik niet. Ik ben om. Die fades zijn wat mij betreft geen doel op zich, ik loop net zo lief in donkerblauw.

Het heeft me werkelijk verbaasd hoe lang je eigenlijk zonder wassen kan. Geeft toch te denken v.w.b. water- en zeepgebruik. En de waanzinnig uitgespaarde slijtage van de miele natuurlijk.

Na breaking-in zitten ze gewoon lekker, m.n. de wat zwaardere stoffen.

En tenslotte zijn ze simpelweg gaaf op het snobladdertje. Kan geen sanforized/pre-shrunk/stoneofanderszinswashed bleekscheetje tegenop. Zo.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #655 Gepost op: 23 december 2020 - 19:40:09
Begrijp ik Linger, ik was ook over de streep getrokken door die objectieve gaafheid maar het is me gewoon te ingewikkeld.
The man with style, is the man who can smile

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #656 Gepost op: 23 december 2020 - 19:45:53
Jij wil gewoon een lekkere fluffy, boterzachte spijkerlegging.

Ralef

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #657 Gepost op: 23 december 2020 - 19:46:11
Wat ik ook wel begrijp...

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #658 Gepost op: 23 december 2020 - 20:39:25
Uniqlo. Selvedge voor het streepje en een beetje stretch voor het comfort. #vloekenindekerk

B2P

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #659 Gepost op: 23 december 2020 - 20:52:31
Je moet het op z’n minst een keer geprobeerd hebben Ralef.. Gewoon doen! Ik zou voor een Japans merk gaan.