Auteur Topic: Horloges  (6760250 keer gelezen)

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #9750 Gepost op: 31 oktober 2010 - 22:45:35
& wie is Krajicek?

Doesn't ring a bell?

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9751 Gepost op: 31 oktober 2010 - 22:47:59
& wie is Krajicek?
Richard?! Hoe oud zijt gij?!

This, madame, is Versailles.

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9752 Gepost op: 31 oktober 2010 - 22:48:51
Haha, zelfde pic, Wimbledon _O_
This, madame, is Versailles.

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9753 Gepost op: 31 oktober 2010 - 22:50:28
Haha, zelfde pic, Wimbledon _O_

Great minds think alike, hèhè! Wimbledon ftw inderdaad!

J

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9754 Gepost op: 31 oktober 2010 - 23:12:41
Suprageex kent alleen Kim Clijsters en Justine Henin. ;)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9755 Gepost op: 01 november 2010 - 16:17:26
Grappige iphone app:
http://itunes.apple.com/us/app/kello/id380539253?mt=8

Gebruikt de iPhone mic om de afwijking van je mechanische horloges te controleren. Mocht je zelf wat aan regulatie willen doen toch best handig - helaas nog geen reviews over hoe accuraat het in de praktijk is.

acour_jeroen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9756 Gepost op: 01 november 2010 - 16:25:44
Lief, de lovende woorden van Edgar... Even een traantje wegpinken. Ik hou dus wel van patina. Vooral op mijn Titi, ooit 'issued' (binnen dezelfde periode als Rolex) voor de Franse Marine:

De Titus die ik al had (met originele, maar ietwat gammele, stalen band) is een beetje te mooi voor een toolwatch: Gilt dial, beetje geliger tritium en een gesigneerde kroon die niet vastschroeft (dit is geen defect, het is gewoon geen schroefkroonkast). Ik draag het horloge ook eigenlijk niet als 'duiker' en heb er om die reden een wat platter plexiglaasje zonder loupje op laten zetten (het originele glaasje bewaard natuurlijk). Toch zocht ik al een tijdje een Calypsomatic die wat dichter bij het issued (in elk geval Franse marine) model stond.

De kast van mijn tweede Titus (ref. 7085, het exemplaar dat ik al had heeft ref. 7840) is wat dikker en heeft doorboorde bandaanzetten (drilled lugs). De kroon is even groot maar schroeft netjes in de kast. Ook heeft deze kroon niet het lauwerkransje (logo) dat de 'luxe' Titus wel heeft. De wijzerplaat heeft een wat meer grijzere opdruk en wat lichter tritium. Het glas is origineel, echter vaak gepolijst: het loupje vervormt een beetje. De datumschijf is niet tweekleurig (even en oneven data) zoals bij de 7840. De duikring is anders en ligt wat hoger op de kast, om de kroon niet in de weg te zitten. Hij glanst wat meer dan die van de Titus op staal. De wijzers zijn een beetje verweerd, waar dat bij de zondags-Titus ook niet het geval is.

Opvallend van beide horloges is de perfecte staat en glans van de wijzerplaten. Ze hebben werkelijk niets geleden (behalve de 'aging' van het tritium uiteraard). Beide horloges blijven in mijn collectie.

Plaatjes (sorry voor de harige arm):

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9757 Gepost op: 01 november 2010 - 16:29:05

Doesn't ring a bell?

Nope :)

Richard?! Hoe oud zijt gij?!

18 :)

Suprageex kent alleen Kim Clijsters en Justine Henin. ;)

Idd, tennis is niet bepaald m'n sport.

Basketbal & F1 daarentegen :)

Advocatus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9758 Gepost op: 01 november 2010 - 17:55:21
Lief, de lovende woorden van Edgar... Even een traantje wegpinken. Ik hou dus wel van patina. Vooral op mijn Titi, ooit 'issued' (binnen dezelfde periode als Rolex) voor de Franse Marine:

De Titus die ik al had (met originele, maar ietwat gammele, stalen band) is een beetje te mooi voor een toolwatch: Gilt dial, beetje geliger tritium en een gesigneerde kroon die niet vastschroeft (dit is geen defect, het is gewoon geen schroefkroonkast). Ik draag het horloge ook eigenlijk niet als 'duiker' en heb er om die reden een wat platter plexiglaasje zonder loupje op laten zetten (het originele glaasje bewaard natuurlijk). Toch zocht ik al een tijdje een Calypsomatic die wat dichter bij het issued (in elk geval Franse marine) model stond.

De kast van mijn tweede Titus (ref. 7085, het exemplaar dat ik al had heeft ref. 7840) is wat dikker en heeft doorboorde bandaanzetten (drilled lugs). De kroon is even groot maar schroeft netjes in de kast. Ook heeft deze kroon niet het lauwerkransje (logo) dat de 'luxe' Titus wel heeft. De wijzerplaat heeft een wat meer grijzere opdruk en wat lichter tritium. Het glas is origineel, echter vaak gepolijst: het loupje vervormt een beetje. De datumschijf is niet tweekleurig (even en oneven data) zoals bij de 7840. De duikring is anders en ligt wat hoger op de kast, om de kroon niet in de weg te zitten. Hij glanst wat meer dan die van de Titus op staal. De wijzers zijn een beetje verweerd, waar dat bij de zondags-Titus ook niet het geval is.

Opvallend van beide horloges is de perfecte staat en glans van de wijzerplaten. Ze hebben werkelijk niets geleden (behalve de 'aging' van het tritium uiteraard). Beide horloges blijven in mijn collectie.

Plaatjes (sorry voor de harige arm):

Waanzinnig mooi horloge.

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9759 Gepost op: 09 november 2010 - 17:38:28
Zelf ben ik nogal een horlogefanaat en nu ik onderhand vijf horloges heb wil ik een horlogekist kopen.

Iemand bekend met leuke (web)adressen? Max. 100e

Gr

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9760 Gepost op: 09 november 2010 - 17:41:31
Simpele kisten zijn op ebay te vinden.

Ik weet dat Amsterdam Watch Company ook mooie kisten heeft, alleen even niet welke ze op het moment in het assortiment hebben.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9761 Gepost op: 09 november 2010 - 17:41:43
Oja en Scatola del Tempo natuurlijk !
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9762 Gepost op: 09 november 2010 - 17:43:26
Dit vond ik als advertentie op google misschien is het wat voor je  :arrow: http://www.wereldhorloges.nl/horloge-boxen.html?gclid=CMPiu-2WlKUCFVM33godsyE6IA
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #9763 Gepost op: 09 november 2010 - 17:51:43
Zelf ben ik nogal een horlogefanaat en nu ik onderhand vijf horloges heb wil ik een horlogekist kopen.
Iemand bekend met leuke (web)adressen? Max. 100e

Als je de max iets omhoog schroeft Voor dat geld heb je een Rainer. Ben ik zeer tevreden over, mooie klassieke uitstraling en kwalitatief erg netjes in elkaar gezet.

http://www.stijlforum.nl/SMF/index.php/topic,21.msg319984.html#msg319984

Ik heb de 12 horloge versie, maar de 5 versie is ook fraai voor 59 euro:

Laatst bewerkt op: 09 november 2010 - 17:54:03 door GuyS

bavb

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #9764 Gepost op: 09 november 2010 - 17:55:26
Mooie opbergkist GuyS en volgens mij valt 129 euro voor zo'n kist wel mee en redelijk dichtbij het budget van Brench.
Citaat van: Mariano Rubinacci
We don't like to see the name of who made it and the brand of the fabric inside. The individual has to be himself, he has to dress for his own sake