Auteur Topic: Horloges  (6394783 keer gelezen)

adelante

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.346
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7440 Gepost op: 31 juli 2008 – 13:33:40


rose gold en bruine band is ook mooi :shock:
Lees deze reactie aandachtig, voor je het weet is ie weg.
Distracting older women since 1980

Hein

  • Gebruiker
  • Berichten: 882
    • Bekijk profiel
    • http://www.dezinvanluxe.nl
Re: Horloges
Reactie #7441 Gepost op: 31 juli 2008 – 17:11:43
www.interwatch.nl voor een mooie IWC Portugieser met repetitie!
ww.dezinvanluxe.nl

GuyS

  • Gebruiker
  • Berichten: 7.163
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #7442 Gepost op: 31 juli 2008 – 18:03:49
Citaat van: "Timothy"
Doe mij maar allebei. Bruin is beter te matchen met kleding.
Maar blauw is natuurlijk wel weer wat anders dan 'normaal'.

Of gewoon 2 IWC's kopen, één op blauw en één op bruin ;)...

Zou het nog mooi zijn om een bruine danwel zwarte band met matchend blauw stiksel te nemen? Of is dat dan weer te sportief voor een Portugieser...

Ragazzo

  • Gebruiker
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7443 Gepost op: 05 augustus 2008 – 19:35:16
Geen idee of dit eerder is gepost, maar the hell with it. Hij is zo mooi, dat hij lekker nog een keer gepost gaat worden!



Hollandsche degelijkheid.

Helaas is dit specifieke horloge maar in een oplage van 250 stuks gemaakt.

Update over dat horloge van Jacques Lemans:

E-mails heen en weer verzonden met een juwelier. Hij is zo vriendelijk geweest om het horloge te bestellen van de leverancier, zodat ik dit horloge in het echt kan zien! Waarschijnlijk komt het horloge vrijdag aanstaande binnen, dus wie weet binnenkort IRL pictures ;)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.934
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7444 Gepost op: 05 augustus 2008 – 19:40:06
Mooi, die Van der Gang.

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7445 Gepost op: 05 augustus 2008 – 19:58:25
Omdat deze niet in het whisky-topic mag.  :wink:

Swatch Ruby Touch met Hirsch Carbonfiber-band.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7446 Gepost op: 05 augustus 2008 – 20:02:27
Citaat van: "Ragazzo"
Geen idee of dit eerder is gepost, maar the hell with it. Hij is zo mooi, dat hij lekker nog een keer gepost gaat worden!

[foto van horloge]
Hollandsche degelijkheid.

Helaas is dit specifieke horloge maar in een oplage van 250 stuks gemaakt.


Zelf ben ik niet kapot van de horloges van Wiebe van der Gang. Hij maakt mooie kasten. Dat is waar. Aan de uurwerken die hij in die kasten plaatst doet hij echter niets. Dat zijn standaard uurwerken die hij bij ETA koopt. Ook de wijzerplaten laat hij weer door een ander bedrijf maken.

Persoonlijk vind ik het dan erg veel geld voor wat je krijgt. In die prijsklasse is zo veel meer van betere kwaliteit te krijgen.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

Ragazzo

  • Gebruiker
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7447 Gepost op: 05 augustus 2008 – 20:16:10
Aah, dat wist ik inderdaad niet. Ik dacht dat het gehele horloge in eigen huis was geproduceerd. Doet inderdaad een beetje af aan het beeld dat ik van het merk had.

Toch blijf ik het een schitterend horloge vinden.  Ik zou echter eerder voor een IWC Fliegerchronograph 3717-01 gaan. Op het DZVL forum, de versie die Steef heeft, met dat aparte bandje. Schitterend.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7448 Gepost op: 05 augustus 2008 – 20:45:38
Dat valt mij idd tegen van van der Gang. ETA uurwerkjes zijn leuke deugelijke werkpaardjes, maar het is wel zo leuk als een fabrikant er een eigen 'smaakje' aan geeft.

Maar los daar van, ik vind ze qua vormgeving wel erg fraai.

Edgar

  • Gebruiker
  • Berichten: 563
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7449 Gepost op: 05 augustus 2008 – 21:41:09
Citaat van: "Ragazzo"
Ik zou echter eerder voor een IWC Fliegerchronograph 3717-01 gaan.


De 3717-01 heeft ook een ETA uurwerk. Welliswaar gemodificeerd.
The question then becomes, do you want to be part of the original group, or do you want be part of the cover band?

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.934
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7450 Gepost op: 05 augustus 2008 – 22:22:52
Nog één keer dan:



Citaat van: "Edgar"
Zelf ben ik niet kapot van de horloges van Wiebe van der Gang. Hij maakt mooie kasten. Dat is waar. Aan de uurwerken die hij in die kasten plaatst doet hij echter niets. Dat zijn standaard uurwerken die hij bij ETA koopt. Ook de wijzerplaten laat hij weer door een ander bedrijf maken.


Ik word niet gehinderd door al te veel kennis op het gebied van horloges, dus vergeef me eventuele onnozelheden.

In het boekje staat het volgende over het uurwerk: basis Valjoux automatische chronograaf, 7751-kaliber, 25 jewels, tikgetal: 28.000, gangreserve 48 uur. Is dat slecht?

Wat mij dan meer interesseert zijn de lettertypen van de wijzerplaat: Bembo en Frutiger. Daar is goed over nagedacht. De Bembo is een klassieke schreefletter die bijvoorbeeld veel in romans is/wordt gebruikt. De Frutiger (van meneer Frutiger, die ook de beroemde Univers heeft  gemaakt) is een schreefloze letter die daar prima bij past.

En de kast is inderdaad prachtig: industrieel strak, maar toch elegant.

Ik vind het geheel eigenlijk iets te druk (voor mij), maar blijf het een interessant horloge vinden.

In januari 2005 kostte dit horloge €5600,–. Wat doet zo'n horloge tegenwoordig?

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7451 Gepost op: 06 augustus 2008 – 01:55:58
Valjoux 7751: Redelijk standaard, maar gewoon een goed uurwerk. Dus slecht? Nah, zeker niet. Kijk, het uurwerk kom je ook tegen in horloges van een stuk lagere prijs. Maar er is natuurlijk veel meer dan een uurwerk alleen.
Als de rest van het horloge je aanspreekt, zoals ik duidelijk uit je post begrijp: Top koop.

Zelf vind ik het ook een prachtig horloge. Strak en elegant: right on.

En tsja, druk. Da's voor iedereen persoonlijk natuurlijk. Zelf draag ik als dress watch meestal mijn simpele 14k massief geelgouden horloge zonder enige bijzondere kenmerken. Geen idee wie het ding gemaakt heeft, en enige wat ik er over kan vertellen is dat er waarschijnlijk een Rondo uurwerkje in zit (talk about cheap, en ja Quartz). Voor mij is het een herinnering aan een bestuursjaar, en in vind het een zakelijk uiterlijk hebben. Zal zeker niet het duurste klokje zijn wat heb ik heb liggen, maar juist de afwezigheid van toeters en bellen doet het hem voor mij.
 
Qua casual vind ik het niet erg als er toeters en bellen op zitten. En als er dan een ETA/Valjoux in zit vind het prima.

Vind je horloge trouwens absoluut niet te druk als dress watch. Zou er zo een ook veel plezier zakelijk dragen.

RuMouR

  • Gebruiker
  • Berichten: 483
  • Consider the sarcasm sign to be there - 24/7
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7452 Gepost op: 06 augustus 2008 – 06:09:47
Citaat van: "Ragazzo"
Geen idee of dit eerder is gepost, maar the hell with it. Hij is zo mooi, dat hij lekker nog een keer gepost gaat worden!

Foto Van der Gang.

Hollandsche degelijkheid.

Helaas is dit specifieke horloge maar in een oplage van 250 stuks gemaakt.

Update over dat horloge van Jacques Lemans:

E-mails heen en weer verzonden met een juwelier. Hij is zo vriendelijk geweest om het horloge te bestellen van de leverancier, zodat ik dit horloge in het echt kan zien! Waarschijnlijk komt het horloge vrijdag aanstaande binnen, dus wie weet binnenkort IRL pictures ;)


Ik heb dit horloge ook een tijdje in m'n favoriete lijst gehad. Pluspunten vind ik de fabricage in Nederland en de gehele opzet daaromtrent en de gelimiteerde oplage. Het ontwerp scoort bij mij ook zeker hoog op de lijst. Minpunt, en uiteindelijk de reden om er niet voor te gaan, is de prijs / om-je-pols verhouding. Bij navraag bleek diegene met de witte wijzerplaat niet meer te krijgen en moest ik, mocht ik een witte wijzerplaat willen, wachten op een volgende 'ronde'.

En zoals velen mij al voor gingen: je kunt voor dat geld meer krijgen. Of je moet zo Nederland-minded zijn, dan is ineens de prijs weer gerechtvaardigd. Ik ben uiteindelijk voor een Longines Master Collection gegaan die qua prijs een stuk milder is:

"Mijn baas doet net alsof ik veel verdien, daarom doe ik net alsof ik druk bezig ben."

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.934
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7453 Gepost op: 06 augustus 2008 – 09:40:21
Citaat van: "Confrère"
Valjoux 7751: Redelijk standaard, maar gewoon een goed uurwerk. Dus slecht? Nah, zeker niet. Kijk, het uurwerk kom je ook tegen in horloges van een stuk lagere prijs. Maar er is natuurlijk veel meer dan een uurwerk alleen.
Als de rest van het horloge je aanspreekt, zoals ik duidelijk uit je post begrijp: Top koop.


Even voor de duidelijkheid: ik heb dat horloge niet in bezit, heb er een paar jaar geleden alleen informatie over aangevraagd.

Zelf heb ik een eenvoudige automaat van Nivrel:



Daarin zit een ETA 2892-2 in. Dat zal een nog veel eenvoudiger uurwerk zijn dan die Valjoux 7751, maar waar zit 'm dat in?

Citaat
Vind je horloge trouwens absoluut niet te druk als dress watch. Zou er zo een ook veel plezier zakelijk dragen.


Dat zou ik ook geen probleem vinden, maar ik vind het uit esthetisch oogpunt toch nogal druk. De IWC die ik hierboven ergens laat zien, is net een tikkie rustiger en dat spreekt me meer aan, maar dat horloge is weer wat minder origineel dan de Van der Gang.

Confrère

  • Gebruiker
  • Berichten: 506
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #7454 Gepost op: 06 augustus 2008 – 10:21:24
Die Nivrel is inderdaad lekker strak en basic, met een goed mechanisch uurwerk erin.

ETA 2892-2 vs Valjoux 7751: Eigenlijk allemaal hetzelfde verhaal met her en der wat verschillen. Valjoux hoort nu ook bij de ETA/Swatch group.
Ze hebben allemaal hun eigen specifiek functies (7750/7751 is bijv voor chrono's). Zijn ook verschillende modellen in de ETA serie voor chrono's.

2892-2 is gewoon een basic uurwerk, maar perfect voor zo'n horloge. Mechanisch dus eigenlijk altijd wel te fixen. Bij Quartz is het een ander verhaal. Daarom snap ik bijvoorbeeld niet dat er nog gouden horloges gemaakt worden met een Quartz movement erin: dat kun je bijna zeker weten dat de behuizing langer mee gaat dat de inner workings.

Heb zelf trouwens ook niet veel verstand van horloges hoor. Maar wij leveren ook Revue Thommen horloges als relatiegeschenken dus heb ik mij wel een klein beetje in moeten lezen.
Thommen gebruikt zijn eigen movement maar ook ETA's, de Airspeed Big Date gebruikt bijvoorbeeld ook die ETA-2892.





En ja, gelijk heb je. Die IWC is inderdaad wat rustiger dan de v.d. Gang. Zou zelf ook eerder voor de IWC kiezen. En niet zo origineel? Tsja, het is iig een tijdeloze klassieker die iedereen als zodanig zal herkennen.
Al is v.d. Gang uiteraard ook een heel mooi Nederlands product.
Maar als ik zelf een Nederlands horloge om mijn pols wil, zou ik doorsparen voor een Christiaan van der Klaauw astronomisch. Dat vind ik pas uniek :)



Helaas nu nog een beetje te 'exclusief' voor mijn budget ;). Maar wel een horloge wat ik zou overwegen zodra ik er een in die prijsklasse zou overwegen.