Auteur Topic: Horloges  (6760201 keer gelezen)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19605 Gepost op: 30 november 2013 - 14:15:51

Is van mij, Christiaan van der Klaauw Ariadne :)

Topper voor mij persoonlijk was de Mk I Red Sub, echt een schoonheid

Ok, mooie horloge zo op afstand. Ik ben geen kenner op dit gebied maar als ik alleen die naam al hoor denk ik aan diepe buidels.

Ben je ook een serial flipper?

Sent from my phone
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19606 Gepost op: 30 november 2013 - 15:33:42
En zie ik daar ook een 5508/6536?
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19607 Gepost op: 30 november 2013 - 15:34:51
Leuke horloges, maar niet echt bijzonder.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19608 Gepost op: 30 november 2013 - 15:35:33
Waar blijven die Pateks, Breguets etc.?

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19609 Gepost op: 30 november 2013 - 15:45:00
Die worden door niemand in de kroeg herkend als erg duur. Vroeg of laat gaat de #menswear adept, volgehangen met authentiek spul, in de zomer linnen en citrus, tweeds en paardenleren laarsjes in de winter etc, de kroeg in. En blijft een muurbloem. Na dat inzichtelijk leermoment volgt al erg snel de Rolex, liefst oud.
Dat is denk ik de reden dat ik oude Rolexen nooit in het wild zie, die liggen op oude snijplanken en houten vloeren te poseren als Tumblr voer

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19610 Gepost op: 30 november 2013 - 15:50:10
Ik denk dat je het aantal verzamelaars ook al snel overschat.  Volgens mij kunnen het er in NL nooit meer dan een stuk of 50 zijn.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19611 Gepost op: 30 november 2013 - 15:56:52
Verzamelaars van?

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19612 Gepost op: 30 november 2013 - 16:01:23
Ok, mooie horloge zo op afstand. Ik ben geen kenner op dit gebied maar als ik alleen die naam al hoor denk ik aan diepe buidels.

Ben je ook een serial flipper?

Sent from my phone
Nee hoor, just a regular guy who loves watches :)

En zie ik daar ook een 5508/6536?
5508, op de originele stretch bracelet, die nog volledig NOS is

Waar blijven die Pateks, Breguets etc.?
Beetje veel om te verwachten van een 1e Belgische gtg, georganiseerd op een Rolexforum, waar dan uiteindelijk 5 man op aanwezig was (3 man toen deze foto genomen werd)

Maar als dat bij jou wel het geval is, wacht ik met smart op je foto's ;)
Die worden door niemand in de kroeg herkend als erg duur. Vroeg of laat gaat de #menswear adept, volgehangen met authentiek spul, in de zomer linnen en citrus, tweeds en paardenleren laarsjes in de winter etc, de kroeg in. En blijft een muurbloem. Na dat inzichtelijk leermoment volgt al erg snel de Rolex, liefst oud.
Dat is denk ik de reden dat ik oude Rolexen nooit in het wild zie, die liggen op oude snijplanken en houten vloeren te poseren als Tumblr voer
Oude Rolexen kopen 'omdat ze er duur uitzien' is de wereld op z'n kop. Niemand zou vermoeden die 5508 meer waard is dan een nieuwe Sub.

Ik denk dat je het aantal verzamelaars ook al snel overschat.  Volgens mij kunnen het er in NL nooit meer dan een stuk of 50 zijn.
dit. Wanneer je de horlogefora afschuimt lijkt het alsof de helft van je buren enkele klokjes heeft liggen. Perceptie enzo...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19613 Gepost op: 30 november 2013 - 16:06:35
Nee hoor, Suprageex.
Maar zie die Rolexen wat (te)veel de laatste tijd.
Wat doen die Omega en jouw CvdK eigenlijk  op die foto ?
Laatst bewerkt op: 30 november 2013 - 16:09:45 door Bogart

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19614 Gepost op: 30 november 2013 - 16:10:00
Iedereen weet dat een Rolex duur is, oud of nieuw. Je dure auto staat buiten en is binnen een nutteloos statussymbool. Die glimmende Oysterband doet dan z'n kostbare werk. En een oude Rolex geeft je meteen wat meer verhaal, van opa geweest enzo. Ja, ordi merk, maar 't is slechts een ouwetje. Oh, joh, zijn die veel waard? En zo staat de snob aan de toog te stralen. Omgekeerd snobisme? Nee, gewoon snobisme. En ware snobs zijn okay

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19615 Gepost op: 30 november 2013 - 16:22:39
Nee hoor, Suprageex.
Maar zie die Rolexen wat (te)veel de laatste tijd.
Wat doen die Omega en jouw CvdK eigenlijk  op die foto ?
Had zelf m'n Omega & m'n CvdK meegenomen aangezien ik nog geen Rollie heb. Een deal die ik anderhalve maand geleden had gesloten & waarvoor ik zelfs al had betaald is uiteindelijk op een sisser uitgedraaid, dus ben weer aan 't zoeken geslagen.

Iedereen weet dat een Rolex duur is, oud of nieuw. Je dure auto staat buiten en is binnen een nutteloos statussymbool. Die glimmende Oysterband doet dan z'n kostbare werk. En een oude Rolex geeft je meteen wat meer verhaal, van opa geweest enzo. Ja, ordi merk, maar 't is slechts een ouwetje. Oh, joh, zijn die veel waard? En zo staat de snob aan de toog te stralen. Omgekeerd snobisme? Nee, gewoon snobisme. En ware snobs zijn okay
Want iedereen begint meteen over 't horloge van z'n mede-caféganger & iedereen gelooft zomaar iemand wanneer ze zeggen dat hun faded, rammelend klokje xxx waard is.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #19616 Gepost op: 30 november 2013 - 16:26:33
Welk bandje zit er op die speedy?

Daedalus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19617 Gepost op: 30 november 2013 - 16:37:09
Iedereen weet dat een Rolex duur is, oud of nieuw. Je dure auto staat buiten en is binnen een nutteloos statussymbool. (...)

Tsssk, Miles. Je legt je autosleutels met $$$-badge toch gewoon naast je aye-pheun (allernieuwste model natuurlijk) en je Valextra billfold (openvouwen - showcase die vakjes),  voor eenieder in 't zicht, zo op de toog. Zodat je iedereen bij voorbaat al hebt geone-upped. "I'm the highest decorated douchebag in this bar, look at me.. I'm beautiful...
Laatst bewerkt op: 30 november 2013 - 16:55:59 door Daedalus

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19618 Gepost op: 30 november 2013 - 16:53:37
Ik zie die bespiegelingen van Miles een stuk liever dan die
Sorry but you are not allowed to view spoiler contents.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19619 Gepost op: 30 november 2013 - 16:55:41
proletenbestek heet dat toch? klokkie, sleutels, feun...
live and let die