Auteur Topic: Horloges  (6760142 keer gelezen)

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #19410 Gepost op: 21 november 2013 - 22:02:28
je bent abuis Guis.

De goedkoopste Omega bij horlogeman is 225eu, voor een goudkleurige Geneve:

http://www.horlogeman.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=2304&category_id=3&option=com_virtuemart&Itemid=54
en dan zijn er nog een hoop in de price range t/m 350eu waar je naar kunt kijken.

De goedkoopste Omega bij AWCo is een kleine officierswatch a 780eu

http://www.awco.nl/index.php?taal=1&id=3314&spec=6
en de prijzen gaan daarna rap omhoog.

Natuurlijk vertrouw je de boel beter bij AWCo of AVW, krijg je geen frankens, een echte garantie, nagekeken met goede service, etc. Daarom heb ik m'n Cartier bij AVW gekocht. Maar als je wat leuk betaalbaars vintage voor om de pols wilt zonder dat horlogenerds het mooi moeten vinden, kun je wat mij betreft niet heel verkeerd zijn bij horlogeman. Je moet alleen weten dat je niet top-of-the-line spul koopt.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19411 Gepost op: 21 november 2013 - 22:07:23
Beter in 1 x goed doen. Je gaat toch blijven hangen in de ouweklokkenscene.
live and let die

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19412 Gepost op: 22 november 2013 - 09:21:38
Beter in 1 x goed doen. Je gaat toch blijven hangen in de ouweklokkenscene.

Dat werkt een beetje verslavend ja  :mrgreen:

Maar ik volg de meningen hier wel, als geld geen (grote) rol speelt en je wil zekerheid: koop bij een winkel met een vitrine, heb je genoeg kennis en is je huiswerk gemaakt: koop op het internet.
Ik raad trouwens aan om sowieso je huiswerk te maken, want er zijn genoeg handelaars die (meestal onbewust) ook horloges verkopen met 'issues'.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19413 Gepost op: 22 november 2013 - 10:26:35
Ik raad trouwens aan om sowieso je huiswerk te maken, want er zijn genoeg handelaars die (meestal onbewust) ook horloges verkopen met 'issues'.

Dit. Zelfs met mijn beperkte (maar elke dag groeiende) kennis valt dit al op.

In de Rolex-scene is er in elk geval geen reden (m.i.) om de prijzen van AWC te betalen. Als je 'zekerheid' wilt, koop dan bij iemand als HQMilton. Jammer dat zo'n kaliber handelaar niet in de EU zit (bij mijn weten).

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19414 Gepost op: 22 november 2013 - 10:29:10
Hmja. Maar waar zitten die in vredesnaam? Een fysieke winkel, enigszins in de buurt, heeft ook z'n voordelen.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19415 Gepost op: 22 november 2013 - 10:41:02
Dat is zeker zo. Dus doe je huiswerk, probeer de prijs vervolgens wat omlaag te krijgen door te vergelijken met andere professionele handelaren, en kopen maar. Intussen heb je dan al zoveel research gedaan dat je het horloge net zo goed particulier had kunnen kopen voor veel minder ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19416 Gepost op: 22 november 2013 - 10:42:31
Als ik particulier koop dan koop ik gewoon bij jou of TB, dan weet ik dat het wel goed zit. : )

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19417 Gepost op: 22 november 2013 - 10:46:18
Ramone zou ik zo snel niet vertrouwen  :mrgreen: (voor alle duidelijkheid: grapje! Hij heeft veel meer kennis dan hij hier doet uitschijnen).

Puur persoonlijk vind ik het ook leuker om horloges te kopen van de eerste eigenaar of van een andere liefhebber... Een avondje lullen over klokjes, koffie/biertje erbij en iedereen tevreden.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19418 Gepost op: 22 november 2013 - 10:54:03
Als ik particulier koop dan koop ik gewoon bij jou of TB, dan weet ik dat het wel goed zit. : )

Correctie, TB of Mark020. Ik ben alleen liev tegen mede-Rotterdammers  ;)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19419 Gepost op: 22 november 2013 - 10:57:57
Ik ben parttime Rotterdammer. :mrgreen:

En M'020 zou ik ook nog wel vertrouwen ja. :D

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19420 Gepost op: 22 november 2013 - 11:17:54
Puur persoonlijk vind ik het ook leuker om horloges te kopen van de eerste eigenaar of van een andere liefhebber... Een avondje lullen over klokjes, koffie/biertje erbij en iedereen tevreden.
Dat zijn de leukste (alhoewel: reden voor verkoop is meestal geldgebrek)

@MF: Dank je  :mrgreen: HQM zit in SF. Horloges zijn gewoon goedkoper in de USA.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
live and let die

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19422 Gepost op: 23 november 2013 - 11:37:18
Dit. Zelfs met mijn beperkte (maar elke dag groeiende) kennis valt dit al op.

In de Rolex-scene is er in elk geval geen reden (m.i.) om de prijzen van AWC te betalen. Als je 'zekerheid' wilt, koop dan bij iemand als HQMilton. Jammer dat zo'n kaliber handelaar niet in de EU zit (bij mijn weten).
ExoticWatches uit Madrid zou ik nog durven vertrouwen..

http://www.forbes.com/sites/jackforster/2012/09/03/the-rolex-problem-a-semi-rational-look-at-the-worlds-most-recognized-watch/
Oud artikel, maar herkenbaar wat de auteur aanbrengt. Had zelf eerst ook een afkeer van Rolex, maar op den duur draai je toch bij (alhoewel ik nog steeds geen moderne Rolex zou kopen).
Laatst bewerkt op: 23 november 2013 - 11:40:08 door Suprageex

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19423 Gepost op: 23 november 2013 - 11:45:44
Exotic W? Interesting. Ervaring mee?

Ik ken 3 mensen die gezworen zouden hebben nooit een R te dragen, er toen een kregen en nu de andere horloges laten verstoffen.
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #19424 Gepost op: 23 november 2013 - 11:47:07
Zelf niet, maar heb er nog niets dan lovende woorden over gehoord. De man achter de site is blijkbaar een bekende in de Rolex-scene.