Auteur Topic: Horloges  (6759736 keer gelezen)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18795 Gepost op: 08 oktober 2013 - 21:58:55
Snap ik niet.

Heb ik begrip voor
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

dimsum

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18796 Gepost op: 08 oktober 2013 - 22:02:28
Je bent wel aan het kijken naar vintage horloges, zeg je net. Is dit omdat je het mooi vindt, het als investering ziet etc?

Waarom geen quartz? Voor de horlogepurist is een quartz horloge inferieus vergeleken met een mechanisch en geen "echt" horloge.  Meer over quartz: http://people.timezone.com/library/archives/archives631703148375478424

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18797 Gepost op: 08 oktober 2013 - 22:13:41
Dank voor de link. Ik ben aan het kijken omdat het hier voorbij kwam. Moet bekennen dat ik best wat moois tegen ben gekomen, verrassende prijzen ook.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #18798 Gepost op: 08 oktober 2013 - 23:42:54
Ben ik nu de enige hier die met een (mooie) hommage rondloopt?

Ik heb aardig wat versleten door de jaren heen; veel Alpha, Parnis, etc gehad. F71 was mijn thuishonk op WUS en daar kwam natuurlijk veel van dit spul langs. Even kijken of ik nog wat pics van Flickr tevoorschijn kan trekken...

Marina Militare Lumi Ti Destro (Panerai)

Marina Militare Radi PVD (Panerai)

Marina Militare 1936 (Panerai)

Alpha Paul Newman (Rolex)

Alpha Planet Ocean (Omega)

Alpha Seamaster (Omega)

Ticino B-uhr (IWC/Stowa/etc)

Prometheus CR1 (Kobold)

Parnis Power Reserve (IWC)

Kemmner Marine (Stowa)

OWC MS5517 (Rolex)

Custom 6152/1 (Panerai)

DIY PVD MilSub (Rolex)

Plus nog wat spul waar ik blijkbaar geen foto's van heb genomen. Heb nu alleen de 2 milsubs, de 6152/1 en de CR1 nog. Zoals ik al eerder zei, 'tis goed om je smaak te ontwikkelen en leuk om mee te experimenteren als je begint en geen budget hebt. Ook handig om te leren hoe horloges werken, om ze te leren demonteren en reguleren op iets dat maar een paar tientjes kost ipv een paar honderd eu. Maar uiteindelijk wil je toch wel iets 'echts'. Hoeft echt niet trust fund niveau te zijn, maar wel iets wat niet zo overduidelijk geen eigen karakter heeft.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18799 Gepost op: 09 oktober 2013 - 07:15:59
Zit een aantal mooie horloges bij. Mooie beelden ook, zelf gemaakt? M'n interesse is in ieder geval gewekt om wat verder te gaan kijken. Genoeg over te lezen heb ik al gezien.

james125

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18800 Gepost op: 09 oktober 2013 - 07:56:49
Toch ligt daar zo'n duizend Euri, waar ik zeker weten één goed horloge van zou hebben gekocht. Tudor, breitling, omega...

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18801 Gepost op: 09 oktober 2013 - 08:28:56
Dat dacht ik dus ook.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18802 Gepost op: 09 oktober 2013 - 08:55:36
Hmm. Zo'n Nav-B uhr vind ik nog wel kies vanwege het merkloze milspec karakter, maar de rest is een schaamteloos kopietje.  Vooral de Panerai.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18803 Gepost op: 09 oktober 2013 - 08:57:15
^
Heb ik ook wel bij een aantal modellen.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18804 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:07:45
Leuke blog van Dale Vito (ooit ook hier actief denk ik) over 36mm Rolexen:

http://rlx36mm.wordpress.com/

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18805 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:12:55
Leuke blog ja.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Horloges
Reactie #18806 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:24:11
Toch ligt daar zo'n duizend Euri, waar ik zeker weten één goed horloge van zou hebben gekocht. Tudor, breitling, omega...

Begrijp wat je bedoelt..

Maar denk dat Guy ze niet allemaal tegelijk in zijn bezit heeft gehad en door deze horloges ontwikkel je wel een horlogesmaak. Het is leuk om het op deze manier uit te proberen zeg maar..

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #18807 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:31:28
Eens met Emilio. Schaamteloos kopie doet me niet zoveel. Als ik een 'echte nepperd' wil dan koop ik een IWC waar ook IWC op staat die nep is.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Horloges
Reactie #18808 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:34:33
Een schaamteloze kopie zonder naam is nogsteeds een schaamteloze kopie.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #18809 Gepost op: 09 oktober 2013 - 09:47:40

Meer. Maar verspreid over 5 jaar en waarvan de meeste horloges toch 3/4 van waarde bij verkoop weer hebben opgeleverd om volgende aankopen te kunnen doen, en veel sowieso tweedehands aangeschaft werden. En waardoor ik veel, veel meer weet over horloges nu. Als ik 1k aan een eerste horloge had uitgegeven had ik een gedrocht gekocht :)