Auteur Topic: Horloges  (6759712 keer gelezen)

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Re: Horloges
Reactie #17280 Gepost op: 05 juli 2013 - 03:38:00
Rob van www.monsterwatches.nl doet het veel. Hij reageerd het snelst op zijn monsterwatches facebook pagina.

http://www.monsterwatches.nl/index.php/modificaties

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17281 Gepost op: 05 juli 2013 - 03:52:07
Maar heb ze zelf nooit in handen gehad.

Zonet bij die ebay gast een 20mm Admiralty Grey besteld, want toch wel benieuwd :)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17282 Gepost op: 05 juli 2013 - 07:38:37
Geinige hobby van die man, ik zou een zwarte bezel en een staalblauwe wijzerplaat kiezen.

Maar wie ben ik?
Be yourself no matter what they say

Brench

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17283 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:11:42
rob goede ervaringen mee.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17284 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:15:52
Ik vraag mij af of dit ook met Rolexen gedaan wordt/ is gedaan. Vast wel. Of lenen de onderdelen zich daar minder goed voor? Rolex, Seiko, poteeto, potaato.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17285 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:26:13
Ik dacht dat we niet meer over Rolexen mochten praten hier?   :lol:

Anyway: het modden van een Rolex gebeurt, maar zeker niet zo veel als bij Seiko. Dat komt volgens mij door:

1. Onderdelen: echte Rolex onderdelen zijn schaars en duur... In principe zal een Rolex verdeler/service center enkel een onderdeel vervangen en niet los verkopen. Ik heb verhalen gehoord van mensen die een pushpin kwijt waren en geen nieuwe kregen als ze de oude niet konden inleveren.

2. Waarde: Een Rolex (zeker vintage) verliest veel waarde als er niet originele stukken in zitten/ aan hangen. Rolex van 5k+ vs Seiko van 150 euro...

3. Het wordt door de overgrote meerderheid van vintage Rolex verzamelaars als 'fout' gezien. Enkelingen willen een rode secondewijzer in hun Sub, maar dat is te negeren  :lol:

Dingen die wel gebeuren:

- De wijzerplaat van een witgouden Daytona in een stalen steken (zie jij het verschil tussen staal en witgoud van een afstandje?)

- De bezels van GMT's switchen (Coke, Pepsi, zwart,...)

- De ijsblauwe wijzerplaat van een platinum Day-Date in een witgouden klussen...

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17286 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:30:43
Met uitzondering van rare kleurtje en coatings heb ik eigenlijk nooit echt gemodde Rolexjes gezien, niet op het niveau van de Seiko's iig. Daar bestaan volledig nieuwe wijzers/plaat/chapter/bezel combinaties voor die niks te maken hebben met het originele ontwerp. Vaak wel in-de-stijl-van, dus dan maak je van je Seiko een poor man's Doxa of Sinn of Sub of etc. Maar ook wel echt originele dingen.

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17287 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:47:19
Ah bon. Voor de groten der aarde is een Rolex weer een Seiko, dacht ik zo, maar dan moet je inderdaad wel aan onderdelen kunnen komen.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17288 Gepost op: 05 juli 2013 - 09:59:21
Ah bon. Voor de groten der aarde is een Rolex weer een Seiko, dacht ik zo, maar dan moet je inderdaad wel aan onderdelen kunnen komen.

Aftermarket is een optie (ik denk dat bij Seiko de meeste van die mod dingen ook aftermarket zijn?), maar daar is de Rolex wereld nog niet echt klaar voor.  ;)

Achter de schermen wordt er natuurlijk veel gemod... Simpel voorbeeld: je hebt een 70's Day-Date met begeerlijke 'stella' wijzerplaat waarvan de kast hard gepolijst is, de serienummers niet meer 100% zichtbaar zijn en zonder bandje... en je hebt daarnaast een Day-Date van dezelfde periode in prachtige staat met een strakke band maar voorzien van een 'standaard' wijzerplaat... Wat zou er gebeuren?

Ook veel 'sterke verhalen':

- Submariner wijzerplaat in de oven/onder UV licht om ze te laten verkleuren.
- Een bezel bewerken met schuurpapier of koken in zoutwater om de verweerde look te krijgen.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17289 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:26:38
Dat krijg je natuurlijk als mensen gaan betalen voor andermans 'patina'.

Ramone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17290 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:38:56
Zonet bij die ebay gast een 20mm Admiralty Grey besteld, want toch wel benieuwd :)

Dito, eentje met 'slight defects' :P

Handig voor mijn afrag-Seiko straks op vakantie.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #17291 Gepost op: 05 juli 2013 - 10:41:48
Ook veel 'sterke verhalen':
- Submariner wijzerplaat in de oven/onder UV licht om ze te laten verkleuren.
- Een bezel bewerken met schuurpapier of koken in zoutwater om de verweerde look te krijgen.

Dat soort dingen wordt in de vintagizing mod wereld veel gedaan. Daar zie je sowieso veel aparte truuks voorbij komen om de aging te versnellen, niet allemaal met even fraai resultaat. Koken in koffie/thee doen ze ook bv :)

Denk dat de groten der aarde meer met hun tijd te doen hebben dan horloges modden ;)

james125

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17292 Gepost op: 05 juli 2013 - 11:13:25

Denk dat de groten der aarde meer met hun tijd te doen hebben dan horloges modden ;)

Die groten der aarde zitten sowieso niet op SF.

Marcel, bedankt, maar ik laat hem voorlopig origineel. Als ik er dan op uitgekeken ben kan ik hem altijd nog laten modden.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17293 Gepost op: 05 juli 2013 - 11:18:50
Een Rolex die nog een beetje 'modden' toelaat is de GMT Master II (ref: 16710)... Je kon bij de juwelier kiezen tussen 3 verschillende bezels en 2 banden (jubilee of oyster). Je kan voor relatief weinig geld de bezels (de inlay eigenlijk) vinden en je hebt 3 verschillende horloges:

Gadverdamme nu wil ik terug een GMT!

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #17294 Gepost op: 05 juli 2013 - 12:16:15
Heb ik zo gedaan.
Zwarte bezel.
Meen €50 via dealer.