Bedankt voor het artikeltje, GuyS!
Zonder minuutaanduiding mooier. Strakker.
Dat is dan ook de reden dat ik direct de vraag stelde of hetzelfde horloge ook zonder minuutaanduiding te koop was in '93.
De cijfers maken de plaat te druk. Hoewel ik me inderdaad kan vinden in de betere balans van de moonwatch, zou ik toch sneller geneigd zijn naar het kleinere formaat van de reduced. Moet dan wel zonder minuutaanduiding zijn. Ik zal eens een keertje ergens binnenlopen met de vraag of ik even een grote chrono om de pols mag proberen. Een nieuwe Speedmaster ligt ver boven mijn budget maar het geeft wel een beter beeld dan uitgeknipte 1:1 knutselwerkjes

Bij mij om de hoek zitten twee Omega dealers. Ben er alleen nog niet over uit of ik het niet te gênant vindt om als studentje zo'n zaak binnen te lopen terwijl het overduidelijk is dat ik er niet kom om iets te kopen.
Overigens ben ik nog veel te nieuw in het horlogewereldje om een duurder klokje te kopen dan het cal.265 handopwindertje dat ik momenteel draag.
Een beetje oriënteren kan weinig kwaad. Erg leuk om te zien hoeveel kennis er op dit forum zit. Ik heb kort op het horlogeforum gelezen maar vind het SF subforum veel prettiger.
Edit:
Ik zag
deze Speedmaster in de etalage liggen en die leek me niet zo groot. Volgens de site is hij 39.5mm. Er zijn dus wél reduced speedmasters gemaakt zonder dialnumbers ?
Hoewel ik geen nieuwe zou willen, vind ik de indeling van deze plaat - op het reliëf van de subdials na - mooier dan de plaat van de klok van chrono24 die ik aanhaalde.
Heeft iemand van jullie een archief waarin de precieze Omega collectie uit het jaar 1993 te vinden is?