Auteur Topic: Horloges  (6759976 keer gelezen)

Dries

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #16935 Gepost op: 18 juni 2013 - 00:00:14
Bedankt voor het artikeltje, GuyS!

Zonder minuutaanduiding mooier. Strakker.

Dat is dan ook de reden dat ik direct de vraag stelde of hetzelfde horloge ook zonder minuutaanduiding te koop was in '93.
De cijfers maken de plaat te druk. Hoewel ik me inderdaad kan vinden in de betere balans van de moonwatch, zou ik toch sneller geneigd zijn naar het kleinere formaat van de reduced. Moet dan wel zonder minuutaanduiding zijn. Ik zal eens een keertje ergens binnenlopen met de vraag of ik even een grote chrono om de pols mag proberen. Een nieuwe Speedmaster ligt ver boven mijn budget maar het geeft wel een beter beeld dan uitgeknipte 1:1 knutselwerkjes  :-^
Bij mij om de hoek zitten twee Omega dealers. Ben er alleen nog niet over uit of ik het niet te gênant vindt om als studentje zo'n zaak binnen te lopen terwijl het overduidelijk is dat ik er niet kom om iets te kopen.

Overigens ben ik nog veel te nieuw in het horlogewereldje om een duurder klokje te kopen dan het cal.265 handopwindertje dat ik momenteel draag.
Een beetje oriënteren kan weinig kwaad. Erg leuk om te zien hoeveel kennis er op dit forum zit. Ik heb kort op het horlogeforum gelezen maar vind het SF subforum veel prettiger.

Edit:

Ik zag deze Speedmaster in de etalage liggen en die leek me niet zo groot. Volgens de site is hij 39.5mm. Er zijn dus wél reduced speedmasters gemaakt zonder dialnumbers ?
Hoewel ik geen nieuwe zou willen, vind ik de indeling van deze plaat - op het reliëf van de subdials na - mooier dan de plaat van de klok van chrono24 die ik aanhaalde.
Heeft iemand van jullie een archief waarin de precieze Omega collectie uit het jaar 1993 te vinden is?
Laatst bewerkt op: 18 juni 2013 - 00:16:57 door Dries

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #16936 Gepost op: 18 juni 2013 - 00:20:51
Dat is een speciale limited edition van de Speedy, Dries.
http://www.omegawatches.com/speedmaster-first-omega-in-space

Wel een van de mooiste, overigens.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Reactie #16937 Gepost op: 18 juni 2013 - 06:41:31
Misschien gek, maar ik heb vorige week gewoon een horloge gekocht dat ik mooi vond. Post het maar niet, was gewoon nieuw, geen patina, dus zal wel totaal fout zijn en nooit iets waard worden, maar toch wel blij mee.

Ik ken het gevoel :D Je weet dat je er niet blij mee mag zijn maar je bent het toch.
The man with style, is the man who can smile

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16938 Gepost op: 18 juni 2013 - 08:01:54
Da's indd een erg mooie, Guys, overweeg 'm al een tijdje. Is trouwens een numbered edition, gelukkig geen limited en de prijzen zakken gestaag

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16939 Gepost op: 18 juni 2013 - 09:10:06
Misschien gek, maar ik heb vorige week gewoon een horloge gekocht dat ik mooi vond. Post het maar niet, was gewoon nieuw, geen patina, dus zal wel totaal fout zijn en nooit iets waard worden, maar toch wel blij mee.

Denk niet dat deze hang naar wabi sabi snel overwaait, marcos, maar bevorderlijk voor de economie lijkt het me allemaal niet. Marktplaats is de werkelijke crisisveroorzaker. En ebay. Is dit ooit in kaart gebracht dat jij weet – jij werkte in de financiële sector was het niet? Afijn, anders weet Leone het wel.

Edit: typo
Laatst bewerkt op: 18 juni 2013 - 10:14:11 door Swann

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16940 Gepost op: 18 juni 2013 - 09:27:16
wabi, yes please 8)

live and let die

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16941 Gepost op: 18 juni 2013 - 10:12:42
Als je een automaat wil, zou ik eerder voor een Seamaster Professional gaan. Het model vlak voor de co-axial uurwerken.
Ik ken veel mensen die ooit een Speedmaster reduced gekocht hebben, maar ik ken er geen enkele die er nu nog één heeft...
Waarom het model net voor de co-axial? Toch leuk om de eerste generatie van een nieuw uurwerk aan je pols te hebben?

@Wolf, stop met het posten van Onderzeeërtjes, voor je het weet draagt heel het forum er een. :D

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #16942 Gepost op: 18 juni 2013 - 10:18:23
Overdaad schaadt. Ik ben nog steeds wel benieuwd naar die van Marcos.

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16943 Gepost op: 18 juni 2013 - 10:20:14
Off-topic: leuke avi Bill  =D>

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16944 Gepost op: 18 juni 2013 - 11:29:09
Waarom het model net voor de co-axial? Toch leuk om de eerste generatie van een nieuw uurwerk aan je pols te hebben?

Ik zocht vooral een budgetvriendelijke oplossing voor Dries...

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16945 Gepost op: 18 juni 2013 - 11:30:55
Ik ben nog steeds wel benieuwd naar die van Marcos.

+1

Kan me niet voorstellen dat het iets lelijk is...

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16946 Gepost op: 18 juni 2013 - 11:40:02
Marcos kom er maar in, ik ben benieuwd!!
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #16947 Gepost op: 18 juni 2013 - 12:21:11
Is trouwens een numbered edition, gelukkig geen limited

Ah excuus, had ik dat verkeerd begrepen. Doet Numbered nog iets voor de waarde van een Omega?

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16948 Gepost op: 18 juni 2013 - 12:24:28
Ah excuus, had ik dat verkeerd begrepen. Doet Numbered nog iets voor de waarde van een Omega?

Wat is het verschil tussen limited en numbered?

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #16949 Gepost op: 18 juni 2013 - 12:25:44
Als ik het goed begrijp is een limited edition een release met een beperkt aantal genummerde horloges dat gemaakt wordt; een numbered edition heeft wel genummerde horloges maar zonder voorgedefinieerde beperking in productie.