Auteur Topic: Horloges  (6760081 keer gelezen)

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #16710 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:21:45

Zoals TB al zegt, gewoon met de juiste prikkels komen. ;-)

Bij de zaakvoerder/ondernemer zelf. Verkopers, managers en franchisehouders moeten vaak strikte regels volgen ivm prijzen, kortingen,...
Wat ook kan helpen is een juwelier zoeken die (in jouw geval) IWC als plafond heeft... Een juwelier met ook nog Breguet, Patek, Lange,... in zijn winkel is waarschijnlijk niet zo onder de indruk van 5k cash voor een IWC.

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16711 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:24:59
Op vrijwel ieder horloge, nieuw of vintage, krijg je minstens 10% korting. Bijvoorbeeld een Omega Aqua Terra met adviesprijs van 4100 doen de meeste juweliers weg voor ongeveer 3200, Speedmaster idem. Ook bij de New Yorkse Omega store. Handige indicatie van de korting is de prijs die de grijze markt handelaren hanteren, Uhren Miquel en collega's. Verkopers willen verkopen en zo florissant is de horlogehandel niet meer. Amerikanen handelen direct, maak duidelijk dat je 'ready for business' bent en informeer wat z'n beste prijs is. Kans is groot dat je met minstens 20% korting op je IWC de deur uitloopt, helemaal als ze beseffen dat je toerist bent en niet terug komt na wikken en wegen.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #16712 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:25:00
PeterBastian had toch een tijd terug bij aanschaf van z'n rollie bij S+C een cadeaubon van Oger gekregen?

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16713 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:25:12
Nee, was gewoon een vraag CD.

Ik kan er niet zo goed tegen als er zogenaamd niets aan een list-price gedaan kan worden. Voorbeeld: Heb in mijn vorige huis voor vijf cijfers Jasno-shutters gekocht, kon zogezegd ook niets af. Van het verschil met wat ik uiteindelijk betaald heb, kon ik een pak én een paar schoenen kopen.

Zoals TB al zegt, gewoon met de juiste prikkels komen. ;-)
Ok Mikey, kan ik mij voorstellen, wordt ik ook narrig van. Maar dat geleur om korting is af en toe net zo beschamend.
Be yourself no matter what they say

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #16714 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:26:36
PeterBastian had toch een tijd terug bij aanschaf van z'n rollie bij S+C een cadeaubon van Oger gekregen?

Een red pak bij een horloge van een paar K is snel verdiend :wink:

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16715 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:31:22
Ik ben dus van plan deze maand een IWC (zoals ik hierboven ergens al zei) te kopen. Dit wordt mijn eerste horloge in dit 'segment' dus ik vroeg me af of iemand nog tips heeft om tot een goede prijs te komen bij een juwelier :)?

http://www.timeofswitzerland.com/en/IWC/watches

Heb hier bijzonder goede ervaringen mee.
Als je het horloge zelf gaat afhalen heb je ook nog eens BTW voordeel.( 8% in Zwitzerland)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16716 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:36:11
Ok Mikey, kan ik mij voorstellen, wordt ik ook narrig van. Maar dat geleur om korting is af en toe net zo beschamend.

Ik doe het ook nagenoeg alleen bij kostbare zaken waarbij ik de winkelier niet tot z'n kist hoef te achtervolgen voor service, of bij winkeliers waar ik met enige regelmaat terugkom en dat gaat vaak op wat vrijblijvendere wijze. ;-) Bij die shutters was hij slechts de tussenpersoon nota bene. Besteedde het plaatsen uit.

Bij een horloge heb je ook vrijwel 0,0 aan service nodig na de koop.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16717 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:41:50
Ik doe het ook nagenoeg alleen bij kostbare zaken waarbij ik de winkelier niet tot z'n kist hoef te achtervolgen voor service, of bij winkeliers waar ik met enige regelmaat terugkom en dat gaat vaak op wat vrijblijvendere wijze. ;-) Bij die shutters was hij slechts de tussenpersoon nota bene. Besteedde het plaatsen uit.

Bij een horloge heb je ook vrijwel 0,0 aan service nodig na de koop.

Mwah valt denk ik wel mee.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16718 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:44:06
Wat dan?

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16719 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:44:53
Service beurten? Reparaties? Bandjes vervangen?

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16720 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:50:28
Servicebeurten? Daar betaal je toch gewoon voor? En die komen pas na een paar jaar of zo? Reparaties? -> Twee jaar 'fabrieksgarantie' toch? Bandjes vervangen? Kan toch elke juwelier?

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16721 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:52:19
Ik ga liever bij een vaste juwelier, die je kent, waarmee je eens een praatje kan slaan, doet meestal ook wat speciaals voor je. Is trouwens ook altijd tof als je eens een uitnodiging krijgt voor nieuwe modellen te gaan bekijken oid. Kennis van me kreeg voor de kerstperiode zelfs pralines toegestuurd.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16722 Gepost op: 11 juni 2013 - 10:57:34
Servicebeurten? Daar betaal je toch gewoon voor? En die komen pas na een paar jaar of zo? Reparaties? -> Twee jaar 'fabrieksgarantie' toch? Bandjes vervangen? Kan toch elke juwelier?

Je hebt gelijk. Maar ga jij met je Audi ook elke keer naar een andere dealer? Op je Audi zit toch ook fabrieksgarantie, of ga je elke keer naar de kwik fit? Bandjes vervangen kan toch elke garage? :mrgreen:

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16723 Gepost op: 11 juni 2013 - 11:02:08
Bij je auto is het een belangrijk voordeel om een goede band (hihi) op te bouwen met je dealer omdat het een onderhoudsgevoelig product is en je daar vaak zal moeten zijn. Lijkt me dat dit bij horloges minder speelt. Tenzij je zoals Suprageex meerdere horloges koopt, maar daar werkt de aankoopfrequentie juist weer in je voordeel.

Ted Mosby

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #16724 Gepost op: 11 juni 2013 - 11:03:24
Bedankt allen!

Ik hoor al dat het misschien minder lucratief is om een horloge in de us te kopen dan ik dacht. Nja ik ga het in ieder geval proberen!
En ik denk dat ik het beste gewoon straight kan zijn met de verkopers. "Ik wil dit horloge en ben nu in NY op zoek naar de beste
prijs, dus wat kunt u doen qua prijs?" Of iets dergelijks ;)