Niet om interessant te doen, maar ik heb naast een drie- of viertal (deels dan wel massief) gouden Omega's ook een drietal echte Rolexen en 1 IWC

Moeilijk uit te leggen voor een leek, maar GuyS begrijpt me wel denk ik. Zelfde idee als wanneer iemand met Attolini-pakken ook wel eens een dasje bij de Suit Supply koopt, puur omdat hij eens een paisley-motiefje wil proberen.
Edit: waarmee ik overigens niet probeer te suggereren een 'kenner' te zijn. Ik weet veel meer over pakken, shirts en schoenen dan over horloges.
Edit 2: daar waar je voor een redelijk bedrag nog wel eens een Attolini-pak kunt scoren, is het m.i. onmogelijk om voor een redelijke prijs een gebruikte Rolex Sub te scoren. Ik vind 3500+ op dit moment gewoon te veel geld voor een horloge dat ik (zeer) sporadisch draag.
Edit 3: Vervang 'Attolini' in het bovenstaande maar door 'Caruso' ofzo. De horloges (o.a. Seamaster en speedmaster automatics van Omega, wat ander klein vintage spul (zoals de eerder geposte Omega 14k handwinder), 3 Datejusts (eentje wil ik weer kwijt) en 1 IWC Portofino uit 2005, mijn favoriet en eerste echte horloge) die ik bezit, zijn in horlogeland bepaald niet wat 'Attolini' is voor de herenkleding. Geen idee hoe ik bij die vergelijking kwam, excuus daarvoor. Druk op het werk vandaag.