Ik zou me als beginner niet snel aan online vintage wagen. De hoeveelheid fake, franken en andere meuk die er online verkocht wordt - vooral voor de bekendere merken - is gigantisch en als je nog nauwelijks iets van horloges afweet loop je degelijke kans er gewoon bijgenaaid te worden. Of je moet bereid zijn om de premie meer te betalen en bij AWCo of andere bekende betrouwbare toko's te shoppen. Maar dan eindig je niet makkelijk <500eu.
@Bogart: Maar zou je ook teleurgesteld zijn geweest toen je 'beginner' was qua horloges? En wist jij al bij je allereerste aankoop precies wat je wou hebben, en was je in staat om dat perfect uit te zoeken en te vinden? Alle waar naar zijn geld, en de price/performance ratio van CW is zeer acceptabel. Ik heb het eerste jaar dat ik interesse had in horloges met veel interesse zitten kijken naar hun klokken.
@MF: Het is wel kut als bv een horloge bij elkaar geschraapt is uit losse oude onderdelen van andere klokjes en gepresenteerd wordt als één coherent vintage ding, dan voel ik me toch echt alsnog genaaid ook al heb ik er dan 'maar' 500eu aan uitgegeven.