Auteur Topic: Horloges  (6760389 keer gelezen)

Miles

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Horloges
Reactie #14100 Gepost op: 14 november 2012 - 10:19:30
Sowieso en vervangen als ze versleten zijn en niet 'Oud Geld' gaan nadoen als je dat niet bent.

Dat zijn vrekken, die bij de bakker het gebak van gisteren kopen voor minder.

Maar ze noemen het dan wel een 'taartje'.

Mediaman

• Gast
Reactie #14101 Gepost op: 14 november 2012 - 10:21:35
Maar ze noemen het dan wel een 'taartje'.

Ik loop net weg van mijn pc en bedacht dat iemand dat ongetwijfeld ging zeggen, ik wist het!  :lol:

Aangezien ik geen oud geld ben, noem ik het dus gebak en loop ik met nette shirts.  :mrgreen:

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14102 Gepost op: 14 november 2012 - 10:23:16
ehm, jij denkt dat het nette shirts zijn... :mrgreen:
live and let die

Geo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14103 Gepost op: 15 november 2012 - 10:41:15
Ik heb nog al eens een Cartier tank horloge hier gepost, dat vanwege de maatvoering vaak als dames horloge betiteld werd.
Cartier heeft nu de nieuwe Tank Anglaise in staal met rozé goud uitgebracht, voorzien van het 'In house'
ontwikkelde 1904 MC caliber.
Behoorlijk robuust horloge en fraai voor mensen met een wat forsere pols of mensen die graag een groter horloge
om hebben.

Dit is de XL uitvoering, maar er is ook een medium, die mij wat meer aanspreekt.
Hierbij de link naar de  rest van de fotoos en info.

STEEL and PINK GOLD TANK ANGLAISE IS A FACT! Click to read;  http://bit.ly/QIiFyF

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #14104 Gepost op: 15 november 2012 - 16:53:34
Da's schrikken die witte template!

Vandaag het zakhorloge van Stromen geopend. Op zich loopt hij, maar met een amplitude van op het oog zo'n 90 graden (hoort zo'n 270 graden te zijn), loopt hij niet lekker ;)
Komende week eens schoonmaken en kijken wat er te verbeteren valt. Beetje olie zal sowieso geen kwaad kunnen!

Het horloge van GuyS krijg ik als het goed is deze week het onderdeel van binnen, dus dan kan die ook afgerond worden.
//

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #14105 Gepost op: 15 november 2012 - 18:04:43
Het horloge van GuyS krijg ik als het goed is deze week het onderdeel van binnen, dus dan kan die ook afgerond worden.

Tof, ik kan niet wachten! :D

Stromen

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14106 Gepost op: 15 november 2012 - 23:38:56
Dat radertje linksonder op de foto, missen daar wat tandjes? Anyway, ben benieuwd of je er wat mee kan.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14107 Gepost op: 15 november 2012 - 23:43:49
Dat radertje linksonder op de foto, missen daar wat tandjes? Anyway, ben benieuwd of je er wat mee kan.

Het balanswiel? Lijkt me intact op het eerste gezicht.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #14108 Gepost op: 15 november 2012 - 23:49:36
Dat zijn gewichtjes Stromen, om het wiel uit te balanceren. Vergelijkbaar met de loden gewichtjes die ze bij de garage/bandenboer aan de binnenkant van je autovelgen plakken om die in balans te krijgen.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #14109 Gepost op: 16 november 2012 - 06:46:44
Zijn inderdaad gewichtjes (schroefjes). Kun je naar binnen en naar buiten draaien om het geheel in balans te brengen. Zo op het oog zie ik niets vreemds. Na het schoonmaken/smeren valt er eigenlijk pas wat zinnigs te zeggen denk ik.
//

Paolo

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14110 Gepost op: 16 november 2012 - 12:24:08
Hi Geo,
Dit vind ik inderdaad niets vrouwelijks hebben.
En vind de two tone goed kunnen bij dit forse model.
echt heel mooi ! Hij lijkt mij door zijn rondingen dan ook prettig dragen, en kan ondanks zijn formaat makkelijk onder het manchet doorschuiven. Mits de ruimte het toe laat natuurlijk!

Ik heb nog al eens een Cartier tank horloge hier gepost, dat vanwege de maatvoering vaak als dames horloge betiteld werd.
Cartier heeft nu de nieuwe Tank Anglaise in staal met rozé goud uitgebracht, voorzien van het 'In house'
ontwikkelde 1904 MC caliber.
Behoorlijk robuust horloge en fraai voor mensen met een wat forsere pols of mensen die graag een groter horloge
om hebben.

Dit is de XL uitvoering, maar er is ook een medium, die mij wat meer aanspreekt.
Hierbij de link naar de  rest van de fotoos en info.

STEEL and PINK GOLD TANK ANGLAISE IS A FACT! Click to read;  http://bit.ly/QIiFyF

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #14111 Gepost op: 16 november 2012 - 12:39:49
Zijn inderdaad gewichtjes (schroefjes). Kun je naar binnen en naar buiten draaien om het geheel in balans te brengen.

Ow, ik wist niet dat het idee het naar binnen/buiten draaien was - ik dacht dat je ze geheel verplaatste langs het wiel en dat er dus gewoon heel veel schroefgaatjes aanwezig waren. Vandaar ook mijn vergelijking met de velg en de loden gewichtjes. My bad :)

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #14112 Gepost op: 16 november 2012 - 12:58:38
Je kunt ze (vaak) ook verplaatsen hoor, maar er zijn zoveel varianten van gemaakt, hier wat meer uitleg.
In de Glucydur balans (meest gebruikt tegenwoordig) halen ze er gewoon een inkeping uit aan de onderkant: http://people.timezone.com/library/wglossary/wglossary631694807045968758
//

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Reactie #14113 Gepost op: 17 november 2012 - 14:27:22
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

Suprageex

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #14114 Gepost op: 17 november 2012 - 18:25:11