Auteur Topic: Horloges  (6760453 keer gelezen)

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #13935 Gepost op: 25 oktober 2012 - 18:38:32
Zo ja. Ik vind de standaard wijzers van de 007 wel mooier.

Ik wilde ooit eens zo een kopen, gemod en al, maar de aanvoer vanuit Azië was heel wisselend, dus toen na een maand of vier die dingen weer beschikbaar waren was ik er alweer klaar mee. Nu ik hem zo weer zie vind ik hem wel nog steeds erg tof.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Re: Horloges
Reactie #13936 Gepost op: 25 oktober 2012 - 19:14:15
Deze Seiko mod vind ik erg geslaagd, helaas zijn de Samurais niet meer nieuw te krijgen en om er nou 3 in verschillende kleuren tweedehands te sourcen voor parts is ook weer zo wat...

Citaat
Base: Seiko SDBA005 Titanium Samurai (JDM)
- 7S25 movement
- SNM009 dial and chapter ring
- SNM033 bezel insert
- Bead blasting by Motor City Watchworks
- Custom bezel lume pip
- Taikonaut "Tank" LE strap

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Horloges
Reactie #13937 Gepost op: 25 oktober 2012 - 19:21:52
Die is ook enorm cool. Meer een toolwatch en minder duiker. Toffe kroon ook. Wat zou het aan materiaal kosten om dit bij elkaar te sprokkelen?

Symme

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13938 Gepost op: 25 oktober 2012 - 19:34:17
Ben geen uitgebreide horloge man (qua collectie) maar deze is wel erg fijn om te zien ja.
Boys have swag, men have style, gentlemen have character.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Reactie #13939 Gepost op: 25 oktober 2012 - 19:34:54
Er is een.nederlandse gast waar je seikos ge-mod en al kan kopen. Bestellen kan via email http://www.monsterwatches.nl/index.php/home als je bij het moderaties kopje kijkt staat er een met een groene afsluit ring van een vriend van me.

Sent from my HTC Legend using Tapatalk 2
Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012 - 19:38:04 door marsvos

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #13940 Gepost op: 25 oktober 2012 - 19:47:28
Wat zou het aan materiaal kosten om dit bij elkaar te sprokkelen?

De base, de SDBA005, is vrij prijzig omdat het een iets zeldzamer titanium model is. Zeg rond de $400. De 2 horloges waar hij onderdelen van geplukt heeft zijn goedkoper, zeg $200-$250. Na het swappen van onderdelen hou je 2 complete horloges over die je weer kunt verkopen, maar je bent nog wel een klap geld kwijt.

Van hetzelfde project:

(origineel zit al dat oranje spul dus in de kast)
Laatst bewerkt op: 25 oktober 2012 - 19:50:38 door GuyS

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #13941 Gepost op: 26 oktober 2012 - 00:44:33
Zat net te bladeren in de allereerste Nederlandse Donald Duck die ze online hebben gegooid - was gister namelijk precies 60 jaar oud - en zag daar deze horloges in die je kon winnen met hun prijsvraag. Verrassend toffe dingetjes wel, lijkt helemaal niet de plastic fantastic die je zou verwachten van Disney kinderspul.

http://www.donaldduck.nl/media/duckipedia/weekblad/1952-01/digiduck.html
Laatst bewerkt op: 26 oktober 2012 - 00:46:15 door GuyS

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Reactie #13942 Gepost op: 26 oktober 2012 - 08:00:21
Zeker leuk!

Maar let wel op de kleine lettertjes hè, alle horloges zijn voorzien van een lederen standaardbandje zoals model 1 :wink:

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13943 Gepost op: 26 oktober 2012 - 12:31:48
@MrBM
Wat een vreselijk gave Longines heb je!
Echt een prachtig horloge.

Ik vraag me af of de Longines iets weg heeft van de Radiomir,
of de Radiomir iets weg heeft van de Longines.
Ben benieuwd van welke periode deze Longines is.

Een e-mail met het serienummer van het horloge aan het museum van Longines gaf het volgende resultaat:

Following your request, I have the pleasure to give you here below the information I found in our old hand-written registers :

The serial number identifies a wristwatch in metal, fitted with a Longines manufacture caliber 13.34ZZ that was first produced in 1910.

It was invoiced to Messrs Ostersetzer, who were for many years our agent for Italy, on 08.05.1930.

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13944 Gepost op: 26 oktober 2012 - 12:35:44
Een e-mail met het serienummer van het horloge aan het museum van Longines gaf het volgende resultaat:

Following your request, I have the pleasure to give you here below the information I found in our old hand-written registers :

The serial number identifies a wristwatch in metal, fitted with a Longines manufacture caliber 13.34ZZ that was first produced in 1910.

It was invoiced to Messrs Ostersetzer, who were for many years our agent for Italy, on 08.05.1930.

Mooie service van Longines... Zie je niet zo vaak. Bijvoorbeeld bij Patek en Vacheron is het mogelijk om een geschreven document te krijgen na betaling. Ik heb wel ooit antwoord gekregen van Rolex via ouderwetse briefwisseling.

MrMB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13945 Gepost op: 26 oktober 2012 - 12:42:45
Ik stond er zelf van te kijken! Zo'n leuke, goede en snelle service. Binnen 1 dag dit antwoord! =D>

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Horloges
Reactie #13946 Gepost op: 26 oktober 2012 - 13:29:58
Tof idd! Mooi dat zulke archieven nog steeds bestaan ook.

Peter Bastian

• Gebruiker
  • //
    • Bekijk profiel
Reactie #13947 Gepost op: 29 oktober 2012 - 12:36:18
De Huguenin van GuyS heb ik inmiddels binnen, hier wat eerste blikken op het uurwerk :)

Gelijk even op de timegrapher gelegd en ziet er niet al te best uit. Amplitude schommelt erg, beat error is zo groot dat hij het niet eens meer meet en de afwijking per dag is ook flink te noemen. De grafiek is niet zo heel duidelijk te zien op de foto, maar er zit wel een herhalend patroon in. Normaal gesproken zou dit uiteraard een strakke horizontale lijn moeten zijn.

Kast open, zie er op het eerste gezicht niet al te schoon uit, kan wel een beurtje gebruiken ;)
Als hij loopt zie je met het blote oog ook duidelijk dat de balans erg fluctueert in snelheid en amplitude. Hopelijk gewoon door het gebrek aan smering.

Alles zit los in de kast, de kroon is eigenlijk het enige wat het geheel op z'n plaats houdt.

Blijkbaar wijzerplaat 7104 met een paar flinke krassen op de achterkant.

Na het verwijderen van de wijzerplaat kwam gelijk het eerste probleem naar voren, een afgebroken hebel valt eruit. Kan op zich geen kwaad, alleen het wisselen tussen opwinden en wijzers verzetten gaat zonder duidelijke 'klik'. Dit kun je verder zo laten.

Zo hoorde hij te zitten.

Wat ingedroogde olie.

Flink wat vuil onder het opwindmechanisme.

De veerton geopend, zit ook wat vuil in, maar ziet er niet eens lui uit.

Lijkt me in eerste instantie niet eens nodig de veer te vervangen, schoonmaken en smeren zal al een hoop goed doen. Dat gaan we dus eerst even proberen. Is het nog niet optimaal gaan we alsnog op zoek naar een nieuwe veerton.

Nu weer even alles de kast in, van de week schoonmaken en oliën!
Laatst bewerkt op: 29 oktober 2012 - 14:48:19 door Peter Bastian
//

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Reactie #13948 Gepost op: 29 oktober 2012 - 12:37:53
Leuk om zo mee te kunnen kijken!
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #13949 Gepost op: 29 oktober 2012 - 12:41:04
yep. zal ik je ook eens wat opsturen? 8)
live and let die