Auteur Topic: Inlopen van schoenen - breedte & lengte  (23937 keer gelezen)

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #15 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:15:29
Citaat van: "D. Dante"
In de winkel zaten ze als gegoten. Knelden nergens. Ik neem niet aan dat ik dan 'n maat groter had moeten nemen, dan gaat misschien de hak uit de schoen etc. Vervelend is het nu in ieder geval wel. Ik laat over 'n paar maanden wel weten of het beter is geworden.


De hak is logisch, als je dit "soort" schoenen niet gewend bent en altijd op gympen hebt gelopen... Je voetjes moeten ook wennen aan de stijve contrefort en de goede omsluiting van de voet!
Rustig elke dag even een uurtje en dan na 4 dagen uitbreiden naar een halve dag en dan na een dikke week gewoon eens en hele dag aan als je thuis bent (dan kun je ze uitdoen als ze pijn gaan doen). Dan komt het allemaal goed!!

Mijn eerste paar Edward Green, heb ik ongeveer 3 weken ingelopen voordat ik er de hele dag op kon lopen... Nu zitten ze echt als gegoten!
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #16 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:21:06
Misschien domme vraag, maar doet het soort sokken dat je draagt er ook toe? Draag nu van die sneakersokjes van Puma etc (ook altijd in m'n VB's gedragen hoor :roll: )
Wat voor soort sokken dragen jullie? Ik weet dat er hier 'n apart sokken-forum voor is, maar vraag dit naar aanleiding van het draagcomfort van de schoenen.

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #17 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:24:30
Citaat van: "H_D"
lengte maat moet idd goed zijn maar in de breedte zit er nog wel wat rek in. Dat bevestigt dus het verhaal van Solitarias.


Bij Goodyear schoenen merk ik overigens dat ook de lengte na verloop van tijd lijkt te rekken- dit komt doordat de voet in het onstane voetbed 'wegzinkt'. De Santonii die bij aankoop echt te kort aanvoelden, zitten nu als gegoten
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

Napoleon

  • Gast
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #18 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:26:54
vortex waarom verwijder je berichten  :P

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:31:15
Citaat van: "Napoleon"
vortex waarom verwijder je berichten  :P


Om de dames hier niet te beledigen ;)

Maar mijn ervaring is hetzelfde met schoenen: ze kunnen het beste een beetje knellen als je ze koopt. Bij het uitlopen komt dat vanzelf goed.

Heb zelf alleen last van m'n hielen want die zijn niet helemaal netjes rond zoals de schoen ze verwacht waardoor ze tegen de hak aan wrijven. Na een paar uur lopen wordt de huid geirriteerd en na nog langer lopen gaat het zelfs bloeden. Erg irritant en weet ook niet echt wat ik er tegen kan doen.

Migliore

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.373
  • Strictly Personal
    • Bekijk profiel
    • www.pierrecorthay.blogspot.com
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2007 – 10:32:20
Citaat van: "D. Dante"
Misschien domme vraag, maar doet het soort sokken dat je draagt er ook toe? Draag nu van die sneakersokjes van Puma etc (ook altijd in m'n VB's gedragen hoor :roll: )
Wat voor soort sokken dragen jullie? Ik weet dat er hier 'n apart sokken-forum voor is, maar vraag dit naar aanleiding van het draagcomfort van de schoenen.


Het maakt inderdaad veel uit.
Als de schoen zeer goed past en omsluit, kun je je wel voorstellen dat de dikte van de sok/kous van invloed in op het draagcomfort

In principe dunne wollen of katoenen sokken en kousen.
Falke
Pantherella
Burberry
Winnaar: SF-schoen van het jaar 2008 - Derby: Corthay Arca


Pierre Corthay on Blogspot

Aero

  • Gebruiker
  • Berichten: 961
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2007 – 12:46:48
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Napoleon"
vortex waarom verwijder je berichten  :P


Om de dames hier niet te beledigen ;)

Maar mijn ervaring is hetzelfde met schoenen: ze kunnen het beste een beetje knellen als je ze koopt. Bij het uitlopen komt dat vanzelf goed.

Heb zelf alleen last van m'n hielen want die zijn niet helemaal netjes rond zoals de schoen ze verwacht waardoor ze tegen de hak aan wrijven. Na een paar uur lopen wordt de huid geirriteerd en na nog langer lopen gaat het zelfs bloeden. Erg irritant en weet ook niet echt wat ik er tegen kan doen.


Zit er dan niet teveel ruimte tussen je hak en de schoen? ik heb eigenlijk alleen last gehad van mn hakken bij mijn Santoni laarsjes, maar dat komt omdat die wat hoger zitten. Na een aantal weken was het wel voorbij, maar bij andere schoenen geen last van gehad.

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #22 Gepost op: 15 mei 2007 – 12:51:15
Citaat van: "Aero"
Zit er dan niet teveel ruimte tussen je hak en de schoen? ik heb eigenlijk alleen last gehad van mn hakken bij mijn Santoni laarsjes, maar dat komt omdat die wat hoger zitten. Na een aantal weken was het wel voorbij, maar bij andere schoenen geen last van gehad.


Nee, echt veel ruimte zit er niet tussen de hak. Het komt omdat er een stuk bot/weefsel een stukje uitsteekt op de hak waardoor het geen mooi rond geheel meer is. Daardoor schuurt dat gedeelte tegen de hak aan.

Meer ruimte achter bij de hak is ook geen optie omdat de schoen dan weer te los zit. Dus of ik moet m'n hak laten bijschaven of pijn lijden :)

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.363
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #23 Gepost op: 15 mei 2007 – 12:52:23
Heb nog wel ergens een botfreesje liggen. :lol:

Napoleon

  • Gast
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #24 Gepost op: 15 mei 2007 – 13:13:08
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Napoleon"
vortex waarom verwijder je berichten  :P



Maar mijn ervaring is hetzelfde met schoenen: ze kunnen het beste een beetje knellen als je ze koopt. Bij het uitlopen komt dat vanzelf goed.

bedoel je nou schoenen of vrouwen?  :idea:

Vortex

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.181
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #25 Gepost op: 15 mei 2007 – 13:26:20
Citaat van: "Napoleon"
Citaat van: "Vortex"
Citaat van: "Napoleon"
vortex waarom verwijder je berichten  :P



Maar mijn ervaring is hetzelfde met schoenen: ze kunnen het beste een beetje knellen als je ze koopt. Bij het uitlopen komt dat vanzelf goed.

bedoel je nou schoenen of vrouwen?  :idea:


Heheh hetzelfde geldt voor vrouwen  :lol:

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #26 Gepost op: 15 mei 2007 – 13:45:01
Citaat van: "Migliore"

De hak is logisch, als je dit "soort" schoenen niet gewend bent en altijd op gympen hebt gelopen... Je voetjes moeten ook wennen aan de stijve contrefort en de goede omsluiting van de voet!
Rustig elke dag even een uurtje en dan na 4 dagen uitbreiden naar een halve dag en dan na een dikke week gewoon eens en hele dag aan als je thuis bent (dan kun je ze uitdoen als ze pijn gaan doen). Dan komt het allemaal goed!!

Mijn eerste paar Edward Green, heb ik ongeveer 3 weken ingelopen voordat ik er de hele dag op kon lopen... Nu zitten ze echt als gegoten!


Denk dat ik jouw advies maar eens ga volgen. Geduld is een schone zaak zullen we maar zeggen.
Ik zal in ieder geval nog laten weten of het heeft geholpen.

Bij voetbalschoenen wordt overigeens veel gebruik gemaakt van een natte lap om het leer (sneller) soepelder te laten worden. Nou vind ik voetbalschoenen weer net iets anders dan een paar Borgioli's dus ik zou het liever niet uitproberen.
Is deze methode bij jullie wel bekend of gewoonweg 'not done'?

Solitarias

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.010
    • Bekijk profiel
    • http://www.stijlforum.nl
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #27 Gepost op: 15 mei 2007 – 14:26:09
Citaat van: "D. Dante"

Is deze methode bij jullie wel bekend of gewoonweg 'not done'?


Not done - de pijn/blaren vh inlopen is deel vd totaalbeleving en vesterkt de band tussen schoen en drager.
Mijn sartoriale boekencollectie:  http://www.librarything.com/catalog/Solitarias

D. Dante

  • Berichten: 7
    • Bekijk profiel
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #28 Gepost op: 15 mei 2007 – 14:28:09
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "D. Dante"

Is deze methode bij jullie wel bekend of gewoonweg 'not done'?


Not done - de pijn/blaren vh inlopen is deel vd totaalbeleving en vesterkt de band tussen schoen en drager.


Jij hebt serieus hulp nodig :wink:

Napoleon

  • Gast
Inlopen van schoenen - breedte & lengte
Reactie #29 Gepost op: 15 mei 2007 – 14:35:01
Citaat van: "Solitarias"
Citaat van: "D. Dante"

Is deze methode bij jullie wel bekend of gewoonweg 'not done'?


Not done - de pijn/blaren vh inlopen is deel vd totaalbeleving en vesterkt de band tussen schoen en drager.
mooi gesproken, maar wat hulp zou niet misstaan idd  :lol: