Auteur Topic: Blogs - Algemeen  (497038 keer gelezen)

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Blogs - Algemeen
Reactie #180 Gepost op: 25 januari 2010 - 01:15:33
Zweeds lezen is nog best te doen (indien je meerdere Germaanse talen spreekt), in een luie bui gooi ik het door Google Translate. Veel goede blogs komen uit die kant, manolo en welldressed staan al lang in de favorieten-lijst, nu deze ook erbij.

Interview met meneer Weinås
Citaat van: Weldressed.se
5 frågor till Andreas Weinås

Hur gammal var du när du upptäckte din passion för kläder?
Min "passion" för kläder har inte pågått så länge faktiskt. Visst har jag alltid gillat kläder men jag tror jag har byggt upp en mer personlig stil först de senaste 3 åren.

Hur skulle du beskriva din stil?
Klassiskt dressat men med en avslappnad inställning, Tänk italienskt snarare än anglosaxiskt. Silhuetten är smal men inte tight och i färgväg bär jag mest nyanser av  brunt, grått, lila och blått. Sen gillar jag  tanken att retas lite med de mer konservativa genom att bära något kortare byxor och mer vågade mönsterkombinationer.

Var finner du inspiration?
Framför allt på internet. Bloggar som Kishida Days och Frans Boone är två intressanta sidor som oftast får en att drömma om sydeuropeiskt mode när det är som bäst. Sen håller svenska Manolo en mycket hög nivå och sticker ut en del med djupgående artiklar på detaljer, kvalitet och konstruktion.

Nämn en välklädd person som har influerat ditt liv och smak.
Hur vida någon har influerat mitt liv har jag svårt att svara på men en riktigt välklädd person är i min mening stylisten Lalle Johnson. Han lyckas i princip insprirera med varenda stylingjobb jag sett samt har bidragit väldigt mycket till J Lindebergs dressade uppsving. Till skillnad från mängder av andra stylister har en elegant, klassisk och mycket personlig stil som har hållt i sig i många år. Tycker i allmänhet att det är väldigt imponerande med personer som representerar sin stil till 100% utan en antydan till ängslighet.

Och till sist, vad du tycker du om mode och trender?
Jag brukar säga att man kan titta på trender i kortare och längre perspektiv. Att även klassiskt herrmode förändras en aning på ett decenium är inte speciellt konstigt och snarare inspirerande enligt mig. Det jag har tröttnat något på är de säsongsbetonade catwalktrenderna som vi svenskar konstigt nog har bättre koll på än stil i allmänhet. Att vara skinnhead på våren och Etno på hösten är inte bara dyrt utan väldigt opersonligt och ängsligt. Däremot har jag inga problem med folk som har hittat en stil som med jämna mellanrum råkar inspirera modeskapare världen över.
Laatst bewerkt op: 25 januari 2010 - 01:20:40 door Clay

TBD

• Moderator
  • Gebruiker
  • Eén miljoen zevenhonderdduizend en nogwat
    • Bekijk profiel
Reactie #181 Gepost op: 26 januari 2010 - 15:27:32

gusto napolitano

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #182 Gepost op: 26 januari 2010 - 18:34:22
Krijg nou wat neef we staan er ook op. Ik zelfs twee keer :lol: wat jammer dat jij er maar een keer op sta :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Camiceria

• Gebruiker
  • Respect Perry
    • Bekijk profiel
Reactie #183 Gepost op: 26 januari 2010 - 18:37:47
Op die foto's zonder baard lijk ik wel 12 :)
Cami schrijft een blogje op www.heerlijkbynvn.blogspot.com

Hobson: 'Ah yes, Arthur, bathing is a lonely business.' Arthur: 'Except for fish. Fish all bathe together.'

Rogier

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #184 Gepost op: 26 januari 2010 - 18:41:52
Op die foto's zonder baard lijk ik wel 12 :)
Ernstig ja. En waarom sta ik niet op één van de foto's?
This, madame, is Versailles.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #185 Gepost op: 26 januari 2010 - 18:42:51
Op die foto's zonder baard lijk je sprekend op het vriendje van de beste vriendin van mijn wederhelft. Dat hebben wij altijd al gevonden, maar nu helemaal :D

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #186 Gepost op: 27 januari 2010 - 13:05:39
Ernstig ja. En waarom sta ik niet op één van de foto's?

Hij had mensen met stijl eruit gepakt denk ik....... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Mediaman

• Gast
Reactie #187 Gepost op: 31 januari 2010 - 11:01:14
Veel modefreaks (altijd lachen) en her en der een stijlvol persoon: http://stylemens.typepad.com/fashion__sartorialist/2009/01/index.html

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #188 Gepost op: 03 februari 2010 - 18:35:28
http://offthecuffdc.blogspot.com/2010/01/cool-weather-style-rumpled-look.html

Leuk artikel over de "rumpled look". Wat denken jullie hier van? Ik vind het wel mooi eigenlijk.
Laatst bewerkt op: 04 februari 2010 - 00:02:03 door Bootstrap
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #189 Gepost op: 03 februari 2010 - 20:06:29
De krodillen lederen ribbon belt vind ik mooi uit deze outfit, lekker fout.

Iemand een idee?

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #190 Gepost op: 03 februari 2010 - 20:13:46
http://offthecuffdc.blogspot.com/2010/01/cool-weather-style-rumpled-look.html

Leuk artikel of de "rumpled look". Wat denken jullie hier van? Ik vind het wel mooi eigenlijk.

Ik denk dat het gros van de Nederlanders deze stijl gewoon 'studentikoos' zou noemen. Ook typisch studentikoos is trouwens de wens om alles wat ook maar een scheet afwijkt te willen classificeren en herbenoemen (komt er hier eentje met 'rumpled look'?!), net zo lang tot je na het herhaaldelijk differentiëren van verschillende groepjes weer eindigt bij het individu, en dus terug bent bij af, alleen in een kamer met je troosteloze aanblik in de spiegel. Zinvol.
Laatst bewerkt op: 03 februari 2010 - 20:26:34 door Swann

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #191 Gepost op: 03 februari 2010 - 20:18:04
De krodillen lederen ribbon belt vind ik mooi uit deze outfit, lekker fout.

--- foto ---

Iemand een idee?

Typisch een rumpled look.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #192 Gepost op: 03 februari 2010 - 20:22:09
Ik denk dat het gros van de Nederlanders deze stijl gewoon 'studentikoos' zou noemen. Ook typisch studentikoos is trouwens de wens om alles wat ook maar een scheet afwijkt te willen classificeren en herbenoemen (komt er hier eentje met 'rumpled look'?!), net zo lang tot je na het herhaaldelijk differentiëren van verschillende groepjes weer eindigt bij het individu, en dus terug bent bij af, alleen in kamer met je troosteloze aanblik in de spiegel. Zinvol.

Mooi.

Bootstrap

• Gebruiker
  • De Baron
    • Bekijk profiel
Reactie #193 Gepost op: 04 februari 2010 - 00:04:29
Ik denk dat het gros van de Nederlanders deze stijl gewoon 'studentikoos' zou noemen. Ook typisch studentikoos is trouwens de wens om alles wat ook maar een scheet afwijkt te willen classificeren en herbenoemen (komt er hier eentje met 'rumpled look'?!), net zo lang tot je na het herhaaldelijk differentiëren van verschillende groepjes weer eindigt bij het individu, en dus terug bent bij af, alleen in een kamer met je troosteloze aanblik in de spiegel. Zinvol.

Ik deel niets in groepjes... het leek mij simpelweg een leuk artikeltje.
Remarkable. Unbelievable. Impossible. And true.

Mediaman

• Gast
Reactie #194 Gepost op: 04 februari 2010 - 06:52:55
Ik deel niets in groepjes... het leek mij simpelweg een leuk artikeltje.

Is het ook, hij draaft zo nu en dan door.