Auteur Topic: Blogs - Algemeen  (497092 keer gelezen)

Mark020

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1515 Gepost op: 15 januari 2015 - 23:34:42
The long run is a misleading guide to current affairs. In the long run we are all dead.

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1516 Gepost op: 16 januari 2015 - 14:56:52
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Dennis4

• Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1517 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:26:05
Te ijdel om geen blog bij te houden, Dennis :)
Ik ken ze niet allemaal maar een goed aantal van ons blogt.

Ok, ja ik overweeg namelijk zelf ook om een blog te starten, dus vroeg me af hoe zij die bloggen dat geregeld hebben. Ik wil wel echt mijn eigen domeinnaam hebben en kom nu bij de website van Strato uit. Heeft iemand hier ervaring met dat bedrijf? Of een ander bedrijf dat je aan kan raden? (PM me anders eventueel maar, dan kan dit topic verder gevuld blijven met blogs  :) )

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Blogs - Algemeen
Reactie #1518 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:28:26
Ik heb one.com hosting en naam regelen gebruikt goeie service voor noobs icm met wordpress platform. Maar er zijn hier andere experts.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Blogs - Algemeen
Reactie #1519 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:29:32
Strato is pure neuk. Name.com, Hover, e.d. zijn enorm veel beter.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1520 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:31:13
Vermijd Blogger, zou ik je aanraden.

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1521 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:36:50
of doe het gewoon niet.
live and let die

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Blogs - Algemeen
Reactie #1522 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:40:10
Ok, ja ik overweeg namelijk zelf ook om een blog te starten, dus vroeg me af hoe zij die bloggen dat geregeld hebben.

Als je er niks van afweet: open een blog op een bestaand systeem (denk aan Wordpress.com, Tumblr, etc) en koppel daar je gewenste domein aan. Dan heb je wel je eigen adres maar draai je volledig op hun infrastructuur, zodat je er technisch niks van af hoeft te weten. Het nadeel is dat je niet zomaar elke plugin of theme kunt installeren waar je zin in hebt, alleen de door hun goedgekeurde, maar dat is voor een beginner eigenlijk gewoon een voordeel.

Je kunt ook beginnen door zonder domein op die systemen te draaien en eerst een gevoel te krijgen voor wat je bevalt. Het kopen en koppelen van een domein kan altijd later nog. Dan heb je dus een blog draaien op bv http://jouwnaam.tumblr.com in plaats van http://www.jouwnaam.com, in de beginfase met 0 lezers maakt dat toch niet uit.

Je kunt ook een domein met hosting regelen en daar dan handmatig iets als Wordpress.org op installeren, maar als er dan iets kapot gaat moet je het zelf ook repareren. Als je deze vragen stelt lijkt het me terecht om aan te nemen dat je dat niet zult kunnen.

Oh en vermijd idd blogger/blogspot, dat is echt het rukste van het ruk.

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1523 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:51:47
Als beginner is het goed om een Nederlandse host te nemen, zodat je makkelijker vragen kunt stellen. Lijntjes zijn vaak korter. Kies dan bij voorkeur een gevestigde naam Yourhosting/Argeweb of iets dergelijks. Domeinnaam en server bij één provider. Voor een blog op bijv. Wordpress is niet veel server nodig, dus niet duur.

Zelf oude klant bij Mediatemple en Godaddy (heeft sinds kort ook ondersteuning in het Nederlands).
Bluehost doet het ook goed en is goedkoop.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Blogs - Algemeen
Reactie #1524 Gepost op: 21 januari 2015 - 14:59:19
Veel van mijn domeinen draaien bij one.com. Weinig last van, maar ik hoef ook nauwelijks iets van ze.

Vermijd Blogger, zou ik je aanraden.

Wanneer ga jij eens switchen naar iets beters? ;)

RdB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1525 Gepost op: 21 januari 2015 - 15:01:53
Na wintersport, ergens komende maand :)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Blogs - Algemeen
Reactie #1526 Gepost op: 21 januari 2015 - 15:26:06
Veel van mijn domeinen draaien bij one.com. Weinig last van, maar ik hoef ook nauwelijks iets van ze.

Jij niet, maar voor een beginner kan een nl helpdesk handig zijn. Ook makkelijker om de telefoon te pakken.
Voor een eenvoudige blog zal het denk ik niet veel uitmaken, kan niet veel misgaan.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

marsvos

• Gebruiker
  • The fantastic Marsvos
    • Bekijk profiel
    • Tumblr
Blogs - Algemeen
Reactie #1527 Gepost op: 21 januari 2015 - 15:32:42
One.com heeft mij en mijn studievereniging desstijd echt enorm goed geholpen. Lopen elke stap met ftp geneuzel met je door en geven binnen een minuut antwoord op elke noobvraag via hun nederlandse webchat.

GuyS

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Blogs - Algemeen
Reactie #1528 Gepost op: 21 januari 2015 - 16:03:52
Voor een eenvoudige blog zal het denk ik niet veel uitmaken, kan niet veel misgaan.

Mwah, ik denk dat er nog steeds genoeg mis kan gaan waar je technisch inzicht voor nodig hebt en waar de helpdesk je niet bij gaat helpen, en dat het daarom voor een beginner een beter idee is om op een hosted CMS te gaan zitten.

Laurens

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • omnidata
Blogs - Algemeen
Reactie #1529 Gepost op: 21 januari 2015 - 17:27:18
Gewoon Tumblr met een domein van Name.com.

Foolproof.
omnidata.fr voor plaatjes, nu ook op Instagram!