Auteur Topic: Kleurencombinaties  (105780 keer gelezen)

JaquesBritt

• Bekijk profiel
Re: Kleurencombinaties
Reactie #210 Gepost op: 15 april 2010 - 23:13:33
Beste stijlvolle heren,

kan ik onder een zeer donkerblauw (bijna zwart) pak mooie bruine leren schoenen dragen? Is dit geaccepteerd in Nederland, of móéten de schoenen zwart zijn?
hoogachtend

Mediaman

• Gast
Reactie #211 Gepost op: 15 april 2010 - 23:15:35
Beste stijlvolle heren,

kan ik onder een zeer donkerblauw (bijna zwart) pak mooie bruine leren schoenen dragen? Is dit geaccepteerd in Nederland, of móéten de schoenen zwart zijn?
hoogachtend

In Nederland geen probleem, wel een kwestie van smaak.

JaquesBritt

• Bekijk profiel
Reactie #212 Gepost op: 15 april 2010 - 23:23:05
Ja, maar de éen zegt dat het in conventionele zakelijke kringen not done is.
De ander vindt bruine schoenen juist snobby en wallstreet attitude hebben. Al dien ik dat laatste te prefereren.

Caesarius

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #213 Gepost op: 15 april 2010 - 23:32:14
In dat geval moet je je afvragen of jij jezelf ook daadwerkelijk in die conventionele kringen begeeft.
Always have a better answer.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #214 Gepost op: 15 april 2010 - 23:36:59
Bedoelen jullie niet 'conservatieve kringen' in plaats van 'conventionele kringen'. Het kan in dit geval allebei hoor, want de normale (lees: conventioneel) Nederlander is qua schoenen behoorlijk conservatief. Het moet allemaal zwart zijn.

Onder blauw kan zwart en donker bruin ook. Des te lichter de bruintint, des te gewaagder eigenlijk.

Mediaman

• Gast
Reactie #215 Gepost op: 16 april 2010 - 08:12:18
Met zwart zal je nooit een flater slaan, zoveel is wel duidelijk. Begin met zwart, begeef je in het nieuwe werkveld en koop eventueel later als je denkt dat het gepast is bruine schoenen. Er zijn genoeg modellen in het zwart met enige schwung te koop. Een zwarte wholecut bijvoorbeeld of een dubbele monk.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #216 Gepost op: 16 april 2010 - 15:19:36
Goed punt van MM. Ik ben zelf nooit aan zwart begonnen, hoewel ik me toch begeef in een beroepsgroep waar dat eigenlijk hoort. Hoort, maar niet gebruikelijk. Het is heel gek, maar de heren hier dragen niet veel bijzondere schoenen. Er zijn twee of drie rechters die af en toe iets aan de voeten hebben wat het niveau Van Bommel overschrijdt, maar daar blijft het ook bij.

En fin, ik wil een kanttekening maken bij het verhaal van MM: neem als eerste zwarte schoen geen dubbele monk. Ik zal de laatste zijn die roept dat een zwarte dubbele monk lelijk is, maar het is in feiten vlees noch vis. De dubbele monk is een casual schoen, terwijl zwart juist zo formeel is. Als je begint, ga dan voor een zwarte toe-cap oxford. Daarna kan je altijd nog bruine schoenen erbij halen.

Mediaman

• Gast
Reactie #217 Gepost op: 16 april 2010 - 15:33:11
Een zwarte toe-cap oxford is de weg zonder enig risico, onmogelijk dat iemand je daar op aankijkt. Altijd goed om te hebben in de schoenenkast.

Het vlees noch vis verhaal van de flashy griffier heeft niks te maken met feiten, dat is een mening over smaak.  :wink: Eén van de forumleden heeft een prachtige zwarte dubbele monk in de verkoop staan, als het je maat is zou ik toeslaan.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #218 Gepost op: 16 april 2010 - 16:21:06
Flashy griffier keek met grote ogen naar dubbele monk in kwestie. Volgende keer als ik met mijn vriendin in Maastricht ben gaan we zeker langs bij S&S.

Mediaman

• Gast
Reactie #219 Gepost op: 16 april 2010 - 16:26:01
Flashy griffier keek met grote ogen naar dubbele monk in kwestie. Volgende keer als ik met mijn vriendin in Maastricht ben gaan we zeker langs bij S&S.

Zijn toch gewoon mooi dacht ik zo, no?

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #220 Gepost op: 16 april 2010 - 16:28:09
Ik vond ze erg mooi, zeker voor het geld. Ik zit alleen met die pootjes van mij. Size 9 UK maar dan wel een tikkie breder. Doorgezakt voorvoetje, dus breder maar niet hoger. Een bredere schoen, zoals bijvoorbeeld de C&J Hallam 9 G, zorgt al snel voor teveel ruimte op de voorkant van de voet. Ik weet niet of dit medisch gezien de wreef is, overigens. De C&J Hallam 9 F was al heel wat beter, maar misschien nog steeds een beetje krap. Ik weet het niet. Ik weet wel dat, nu ik mijn C&Js erg vaak draag, ik er achter kom dat ze niet geschikt zijn voor mijn voeten. De Audley, handgrade, gaat dan nog het beste maar ook daar heb ik last van.

Kortom, ik moet hoognodig naar S&S of SirMax.
Laatst bewerkt op: 16 april 2010 - 16:31:31 door MMorley

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #221 Gepost op: 17 april 2010 - 11:20:06
Veilig is een zwarte schoen onder elk donker pak zeer zeker en zou beginnen met een mooie oxford of derby. :)
Donker bruin is een mooi alternatief alhoewel m.i. de drager bepalend is of de omgeving deze als geschikt ervaart. :-k
Een lichtbruine schoen of [zeer] lange neuzen lijken mij veel minder geschikt, evenals een double monk [wellicht dat je met een hele mooie single monk nog kan wegkomen] omdat dit toch wel erg leunt naar casual dress. :-$
Zelf draag ik zwarte schoenen eigenlijk uitsluitend bij gala/bruiloft of uitvaart, mijn persoonlijke voorkeur gaat toch zeker uit naar mooie bruine varianten. :D
Laatst bewerkt op: 17 april 2010 - 11:23:40 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #222 Gepost op: 17 april 2010 - 11:23:11
Een mooie zwarte conservatieve derby? Pics please.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #223 Gepost op: 17 april 2010 - 11:49:22
John Lobb (in het midden)

Alden (maar dan in het zwart)

Ik ga serieus derby's dragen van al deze haat :D

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel