Auteur Topic: [Schoenen] - Embouts  (110226 keer gelezen)

Markx

  • Gebruiker
  • Berichten: 5.866
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #75 Gepost op: 09 december 2009 – 08:32:34
Ja, dat is wel een beetje droevig. Toch gek trouwens, ik heb mijn C&Js daar altijd wel achtergelaten in de spanners.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #76 Gepost op: 09 december 2009 – 08:57:41
Kost niks, heb je ook niks. Broddelwerk als je het mij vraagt. Bedankt voor de bijdrage in ieder geval, scheelt anderen weer een hoop ergernis. :P

Dant่s

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.166
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #77 Gepost op: 09 december 2009 – 09:23:15
Dat ziet er behoorlijk lullig uit inderdaad.

Ik heb uberhaupt nooit het nut begrepen van embouts onder de neus van  schoenen want, in ieder geval bij mij, slijten mijn schoenen daar niet of nauwelijks. Toen ik in Londen woonde liet ik ze wel altijd onder mijn hakken zetten, al was het alleen maar om het heerlijke geluid.

Mediaman

  • Gast
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #78 Gepost op: 09 december 2009 – 09:29:12
Ik zou toch terug gaan en je ontevredenheid kenbaar maken, dan kan hij er nog wat aan doen.

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #79 Gepost op: 09 december 2009 – 10:02:07
Ik heb uberhaupt nooit het nut begrepen van embouts onder de neus van  schoenen want, in ieder geval bij mij, slijten mijn schoenen daar niet of nauwelijks. Toen ik in Londen woonde liet ik ze wel altijd onder mijn hakken zetten, al was het alleen maar om het heerlijke geluid.

Dan zou jij er ook weinig aan hebben. Bij mij slijten ze juist meteen aan de voorkant, waardoor je zo'n rafelige rand krijgt. Met embouts blijft de voorkant mooi strak.

JMB

  • Gebruiker
  • Berichten: 42
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #80 Gepost op: 09 december 2009 – 10:02:43
Slordige afwerking zeg, zonde. Je zou toch zeggen dat de beste man een stuk van die rubberen zool had kunnen afsnijden. Dan was je embout ook meer verzonken geweest. Ik vind met name die twee laatste foto's erg droevig. Mijn advies zou zijn: teruggaan en klagen. Dan kan je schoenmaker er ๓f wat aan doen en jou als tevreden klant houden, of hij laat het en jij (en wij) weet dat je daar niet meer hoeft terug te komen.

Just my € 0.02.

Swann

  • Gebruiker
  • Berichten: 6.575
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #81 Gepost op: 09 december 2009 – 10:16:29
En maken die dingen onder je schoenen echt geen geluid? (mijn schoenen zijn ook het gevoeligst aan de voorkant, dus overweeg)

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #82 Gepost op: 09 december 2009 – 10:31:53
En maken die dingen onder je schoenen echt geen geluid? (mijn schoenen zijn ook het gevoeligst aan de voorkant, dus overweeg)

Als je met de voorkant ergens tegenaan loopt, hoor je een flinke kloenk. Verder ligt het bij mij aan het type schoen. Bij mijn Tetbury's hoor ik een licht tikje bij het lopen, bij de rest weinig tot niets. Komt misschien omdat ik de Tetbury's in een halve maat groter heb.

Mikey Fuoco

  • Gebruiker
  • Berichten: 26.696
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #83 Gepost op: 09 december 2009 – 10:52:05
Ik zou toch terug gaan en je ontevredenheid kenbaar maken, dan kan hij er nog wat aan doen.

Slordige afwerking zeg, zonde. Je zou toch zeggen dat de beste man een stuk van die rubberen zool had kunnen afsnijden. Dan was je embout ook meer verzonken geweest. Ik vind met name die twee laatste foto's erg droevig. Mijn advies zou zijn: teruggaan en klagen. Dan kan je schoenmaker er ๓f wat aan doen en jou als tevreden klant houden, of hij laat het en jij (en wij) weet dat je daar niet meer hoeft terug te komen.

Just my € 0.02.

Iemand die voor amper 15,00 euro embouts plaatst, zal daar niet de moeite in steken die benodigd is voor een resultaat zoals bijvoorbeeld bij Carwo's schoenen. Ik zou ook niet meer teruggaan. Wat Ramone al aangeeft, niet echt iemand met liefde voor zijn vak en mooie schoenen, dat is te zien. Wat zou je willen verwachten van zo'n slager?




Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #84 Gepost op: 09 december 2009 – 11:00:05
Heeft dat niet te maken met het hoogteverschil dat de rubberzool veroorzaakt?


Yep, dat is zeker zo. Het oogt in het echt daarom wel iets minder droevig dan op de foto's. Ik ga er dus ook niet mee terug - het is acceptabel, maar veel meer ook niet. Heb er overigens geen spijt van, want het was echt nodig bij deze schoenen.



@ Swann: nee, je hoort de embouts echt niet bij het lopen. Of je moet er heel erg op gaan letten terwijl je over een marmeren vloer of zoiets loopt. Je hoeft dus niet bang te zijn dat mensen je zullen verwarren met een soldaat of Fred Astaire  :wink:

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #85 Gepost op: 09 december 2009 – 11:10:03
Slordige afwerking zeg, zonde. Je zou toch zeggen dat de beste man een stuk van die rubberen zool had kunnen afsnijden. Dan was je embout ook meer verzonken geweest. Ik vind met name die twee laatste foto's erg droevig. Mijn advies zou zijn: teruggaan en klagen. Dan kan je schoenmaker er ๓f wat aan doen en jou als tevreden klant houden, of hij laat het en jij (en wij) weet dat je daar niet meer hoeft terug te komen.

Just my € 0.02.

Hij heeft ook een stuk van de rubberen zool afgesneden, uiteraard. Daar waar de embouts nu zitten, om precies te zijn.

De embouts zitten nu op gelijke hoogte met het rubber (te zien op de eerste foto, hoewel niet heel duidelijk: excuses daarvoor). De embouts konden bij deze schoenen niet helemaal verzonken worden (in het leer), want dan zit je dus met een hoogteverschil tussen de embouts en het feitelijke loopvlak (het rubber). Daarom doen de foto's misschien het resultaat geen recht aan, want praktisch is dit wel. Hij had alleen de embouts misschien wat nauwkeuriger kunnen buigen zodat het resultaat wat symmetrischer oogt. Maar weten wij veel: misschien is een zool als deze gewoon veel lastiger dan een 'gewone' leren zool (omdat je met dat hoogteverschil zit, en bovendien een lange, puntige neus). Ik begrijp dat andere forumleden hun embouts ook bij deze schoenmaker hebben laten zetten; het zou leuk zijn als we meer foto's hadden om te vergelijken.

Pax

  • Gebruiker
  • Berichten: 782
  • Auf tutti!
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #86 Gepost op: 09 december 2009 – 11:30:25
Dat ziet er inderdaad niet zo mooi uit!
Maar misschien was de klus toch lastiger dan het lijkt.

Een handicap lijkt me dat de zool, bij de neus, al aardig is ingesleten.
En de rubber zool zou wellicht problemen met hitte krijgen, wanneer de embout in de juiste vorm geslepen wordt.
Ik zie nauwelijks slijpwerk. Dat zal wel een reden hebben.

Maar het zou ook een hele slechte dag  van de schoenmaker kunnen zijn.
Wellicht is het toch nog goed om zijn mening te vragen.
Want hoe het hier nu staat is het behoorlijke anti-reclame.
Caminante, no hay caminos. Hay que caminar!

Leone

  • Gebruiker
  • Berichten: 11.012
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #87 Gepost op: 09 december 2009 – 11:31:19
Van dit resultaat springen de tranen je toch echt in de ogen. :(
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

  • Gebruiker
  • Berichten: 27.931
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #88 Gepost op: 09 december 2009 – 11:51:26
De embouts zitten nu op gelijke hoogte met het rubber (te zien op de eerste foto, hoewel niet heel duidelijk: excuses daarvoor). De embouts konden bij deze schoenen niet helemaal verzonken worden (in het leer), want dan zit je dus met een hoogteverschil tussen de embouts en het feitelijke loopvlak (het rubber). Daarom doen de foto's misschien het resultaat geen recht aan, want praktisch is dit wel. Hij had alleen de embouts misschien wat nauwkeuriger kunnen buigen zodat het resultaat wat symmetrischer oogt. Maar weten wij veel: misschien is een zool als deze gewoon veel lastiger dan een 'gewone' leren zool (omdat je met dat hoogteverschil zit, en bovendien een lange, puntige neus). Ik begrijp dat andere forumleden hun embouts ook bij deze schoenmaker hebben laten zetten; het zou leuk zijn als we meer foto's hadden om te vergelijken.

Is hij hier ook niet pas mee begonnen en ben jij niet een van de eerste klanten? Ik kan me voorstellen dat zoiets wat oefening behoeft en dat de zolen van jouw schoenen lastiger zijn dan compleet leren zolen. De embouts (met twee extra schuine kanten aan de zijkant) lijken me ook weer lastiger te plaatsen dan de rechte onder de mijne. Misschien heb jij leergeld (no pun intended) betaald en gaan toekomstige paren beter. De prijs scheelt overigens niet veel met Nils Kalf; uit m'n hoofd twee of drie euro.

Ramone

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.438
    • Bekijk profiel
Re: [Schoenen] - Embouts
Reactie #89 Gepost op: 09 december 2009 – 12:05:15
Dat zijn goede punten, Carwo. Het zou zomaar kunnen. Als ik ooit een keer embouts nodig heb voor m'n duurdere schoenen, stuur ik ze liever op naar Nils Kalf.