Ik ben inmiddels terug gegaan naar Hermsen om aan te geven dat er punten zichtbaar waren in het leer van de neus, daar waar de spijkers door de rand zijn gegaan bij het "monteren" van de steeltips en hem de schoen aangereikt die in mijn eerste bericht op de foto te zien is. Hierop bood hij geen excuses aan, hij zij alleen dat steeltips lastig waren en dat hij het eigenlijk niet graag deed en er om deze reden ook niet mee adverteerde. Verder had hij enige opmerkingen over de variabele lengte van spijkers per schoen en dat het plaatsen van embouts eigenlijk weinig hielp, hij wist waar hij over praatte want hij deed dit namelijk al 35 jaar. Toen ik hem vroeg dit uit te leggen zij hij dat ik beter een stuk speciaal acryl kon laten plaatsen op de plek van de embout bij een volgend paar schoenen. Op de vraag waarom hij mij dit de eerste keer niet aanbevolen had zij hij iets in de strekking van: 'ik had veel dingen aan mijn hoofd, dat heb jij vast ook wel is in je werk'.
Het is een aardige man, vast erg goed is in standaard reparaties, maar wekt in ieder geval bij mij de indruk niet erg betrokken te zijn bij zijn werk.
Edit: Hij heeft uiteraard wel de spijker ingekort en het probleem ter plekke opgelost.