Auteur Topic: Crockett & Jones vs. Greve  (11205 keer gelezen)

P-K

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Gepost op: 24 februari 2007 – 21:37:42
Goedenavond heren,

Ik weet niet in hoeverre de topic-titel een klein beetje klinkt als vloeken in de kerk, maar mijn vraag is in hoeverre verhoud C&J zich tot Greve.
Ikzelf ben op zoek, als vervolg op mn 'vB' en 'vL' tijdperk, naar een beetje meer degelijk gemaakte schoenen.

Met respect, maar de Italiaanse schoenen zoals Santoni en bv Maganni spreken mij niet echt bijzonder aan omdat ik vrij brede voeten heb en zelf vind ik spits toelopende neuzen niet mooi staan bij mij.

Op het forum had ik al wel iets gelezen over Greve en C&J, in de ogen van sommigen een beetje meer 'lompere' schoenen, maar dat is wellicht ook wel wat ik zoek. Op het moment zit ik een beetje te twijfelen tussen C&J Chukka/Evesham/Chiltern en Greve 5513 (zelfde model als genoemde C&J's)

De Greves kosten iets minder dan 300, naar ik weet de C&J's rond de 350.
Welke zouden jullie verkiezen? Is de kwaliteit van C&J significant hoger dan die van Greve?

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #1 Gepost op: 24 februari 2007 – 21:53:54
Persoonlijk ben ik een liefhebber van Engelse schoenen, vandaar dat ik direct zeg: C&J!
Ik durf echter niet stellig te beweren dat C&J echt zoveel beter is dan Greve. Volgens mij wordt de kwaliteit van Greve ondergewaardeerd omdat ze minder modieuze schoenen maken.

Als je beide merken even mooi vindt, zou ik mee laten wegen welke schoenen je hetbeste passen. Want als de leest goed bij je voeten past heb je er het meeste plezier van, of er nou Crockett & Jones of Greve op de zool staat. (Misschien kun je in een zaak vergelijken waar ze beide merken verkopen)

P-K

  • Gebruiker
  • Berichten: 113
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #2 Gepost op: 24 februari 2007 – 22:03:41
Citaat van: "cypripedium"
Misschien kun je in een zaak vergelijken waar ze beide merken verkopen


Jep, daar dacht ik ook al aan. Kan ik waarschijnlijk het beste bij vd Assem langs gaan in Rotterdam.

(Of weet iemand andere winkels in Den Haag-Rotterdam area die Greve én C&J verkopen?)

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #3 Gepost op: 24 februari 2007 – 22:23:22
Citaat van: "P-K"
Citaat van: "cypripedium"
Misschien kun je in een zaak vergelijken waar ze beide merken verkopen


Jep, daar dacht ik ook al aan. Kan ik waarschijnlijk het beste bij vd Assem langs gaan in Rotterdam.

(Of weet iemand andere winkels in Den Haag-Rotterdam area die Greve én C&J verkopen?)


assem, pelger, en niet te vergeten: both in rotterdam! (meer keuze C&J dan assem) http://www.both.shoes.nl/

maohayato

  • Berichten: 8
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2007 – 19:45:13
Citaat van: "P-K"
Citaat van: "cypripedium"
Misschien kun je in een zaak vergelijken waar ze beide merken verkopen


Jep, daar dacht ik ook al aan. Kan ik waarschijnlijk het beste bij vd Assem langs gaan in Rotterdam.

(Of weet iemand andere winkels in Den Haag-Rotterdam area die Greve én C&J verkopen?)


Eduard Pelger in Den Haag heeft zowel C&J als Greve in hun assortiment. Ik weet niet of de zaak in Rotterdam hetzelfde aanbod heeft.

cypripedium

  • Gebruiker
  • Berichten: 952
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2007 – 20:02:30
Citaat van: "maohayato"
Citaat van: "P-K"
Citaat van: "cypripedium"
Misschien kun je in een zaak vergelijken waar ze beide merken verkopen


Jep, daar dacht ik ook al aan. Kan ik waarschijnlijk het beste bij vd Assem langs gaan in Rotterdam.

(Of weet iemand andere winkels in Den Haag-Rotterdam area die Greve én C&J verkopen?)


Eduard Pelger in Den Haag heeft zowel C&J als Greve in hun assortiment. Ik weet niet of de zaak in Rotterdam hetzelfde aanbod heeft.


Nee, helaas! de zaak in Rotterdam voert alleen de ondere helft van het pelger-segment.

martijn03

  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Greve vs C&J
Reactie #6 Gepost op: 22 maart 2007 – 14:38:01
Greve maakt op dit moment meer modische schoenen en vooral wat langere en elegantere leesten, volledig met de hand gemaakt, ik las laatst een goed stuk in de Quote (hebben een eigen fabriek in transsylvanie net als prada). Alle andere Nederlandse merken laten alles maken bij een ander, dat is wel mooi van Greve, overigens doet Crocket dat ook in de eigen fabriek. Ze willen een jonger en kwaliteitsbewuste mensen aanspreken, ze maken nog echt maatwerk, waarbij je leest wordt gemaakt ipv aangepast.


zelf draag ik al jaren Greve, ik heb een gespmodel op de spitsere leest, doet het erg goed, ik begreep van een dealer dat het poetswerk voor de nieuwe collectie vergelijkbaar is met Santoni en geen ander Nederlands merk dit voor elkaar krijgt. Het is een goed idee om ze terug te sturen naar de fabriek worden ze helemaal opgelapt. Het leer was wat vettig in het zwart maar dit kun je direct verhelpen.

Ik heb ook een paar Crocket Gesp, zijn zeer mooi gemaakt, maar na het dragen van de Greves had ik het idee dat ik bij Crocket een klomp aan de voet had. de stiknaad van crocket is iets fijner, dat maakt de zool mooier. Handgrade collectie crocket is heel verfijnd en erg mooi, die zijn gelijk 550.

Ik heb een paar mantelassi voor feesten en partijen en voor werk de nieuwe leest van Greve (afhankelijk van de kleur is het ook mooi casual)

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #7 Gepost op: 22 maart 2007 – 15:39:33
kZit net de website van Greve te bekijken en ik moet zeggen: schitterend!
Lang niet alle modellen spreken me aan maar er zitten zonder meer schitterende slanke/sierlijke modellen tussen. Zeker minder oudbollig dan de meeste Bommels/Van Liers.

Domme vraag: waarom heb ik wel van Van Lier en Bommel gehoord maar nog nooit van Greve?
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

J

  • Gebruiker
  • Berichten: 3.888
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #8 Gepost op: 22 maart 2007 – 15:51:43
Citaat van: "Willeam"
Domme vraag: waarom heb ik wel van Van Lier en Bommel gehoord maar nog nooit van Greve?

Volgens mij is het aantal zaken dat Greve verkoopt flink lager dan het aantal zaken dat Van Bommel en/of Van Lier verkoopt. Wellicht leidt dit tot minder naamsbekendheid van Greve.

H_D

  • Gebruiker
  • Berichten: 644
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #9 Gepost op: 22 maart 2007 – 16:15:42
ziet er best ok uit, doen een beetje Engels aan. Vraag me af wat een op maat gemaakte schoen kost bij hen.
If you're paying peanuts, you'll end up hiring monkeys"

Agent 327

  • Gebruiker
  • Berichten: 2.544
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2007 – 16:23:29
Als je Greve op marktplaats intypt kom je werkelijk de meest verschrikkelijke schoenen tegen De schoenen op de website zien er heel wat eleganter uit. Gelukkig maar!
There are two ways to get enough. One is to continue to accumulate more and more. The other is to desire less.” ― G.K. Chesterton

gusto napolitano

  • Gebruiker
  • Berichten: 18.177
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2007 – 18:12:07
Bart heeft toch schoenen van van Greve wellicht kan hij er meer over vertellen.
Support your local Mikey Fuoco chapter.

Bart

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.016
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones vs. Greve
Reactie #12 Gepost op: 22 maart 2007 – 20:33:57
Inderdaad, ik heb een paar Greve schoenen en een vijftal paar C&J, mijn voorkeur gaat uit naar de C&J, maar dat moge gezien het aantal duidelijk zijn.

Ik vind de vormgeving/leest van de C&J's wat modieuzer (ondanks dat het Engelse schoenen zijn) dan de Greve schoenen. Daarnaast lopen de C&J's een stuk prettiger dan mijn Greve, maar dat zou aan het model of de leest kunnen liggen.

Bij de Greve's heb ik de indruk dat de schoen een stuk groter is dan eigenlijk noodzakelijk zou zijn voor de lengte van mijn voet, maar dat is niet het geval. Ik heb soms het 'gevoel' met zevenmijlslaarzen onderweg te zijn  :lol:

Kortom een Greve is wat mij betreft qua kwaliteitsniveau boven de vB's en vL's, maar kunnen toch echt niet tippen aan een C&J of Church.

Tip: Als je van plan bent om een paar Greve's aan te schaffen, zorg er dan voor dat je iets meer dan de gebruikelijke 2 meter op de schoenen loopt, alleen dan krijg je redelijk inzicht in het 'loopcomfort' van de schoen.
Stemt rechts en haalt links in