Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637026 keer gelezen)

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Re: Schoenen algemeen
Reactie #7170 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:02:59
Ik
newby here...
voel je oprecht het verschil goed met nette schoenen van 100 bij een ieder schoenenwinkel?
Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je verschil tussen 100% leer vs corrected grain? Of bedoel je de prijs?

Parfjummie

• Gebruiker
  • Parfum connoisseur
    • Bekijk profiel
Reactie #7171 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:06:18
Ik Ik snap je vraag niet helemaal, bedoel je verschil tussen 100% leer vs corrected grain? Of bedoel je de prijs?

ja qua prijs
mijn duurste paar nette schoenen waren €200 nog wat, waren van Hugo Boss. Maar die zaten like shit to be honest.

Maar waarschijnlijk is het net zo'n stomme opmerking als dat ik naar een wijn forum zou gaat en zou vragen, proeven jullie echt het verschil tussen een lidl wijn en een dure
IG: @parfjummie
Marktplaats: Jan-Willem

G.Agnelli

• Gebruiker
  • Forumbenjamin
    • Bekijk profiel
Reactie #7172 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:22:16
Om bij je wijnvergelijking te blijven: ook bij de Lidl kun je een prima wijn vinden, je moet wel goed zoeken. Hun Grüner Veltliner is voor 3 euro zeker aan te raden. Alsnog word ik als ik het eens kan betalen veel blijer van een mooie Pouilly-Fumé. Kost een stuk meer maar je merkt dat het  gewoon echt heel veel beter is.

Idem met schoenen, voor die 200 euro zou ik dan lekker bij Meermin neuzen, daar koop je voor dat geld een prima paar schoenen. Mijne zijn nu 5 jaar oud, 1 x verzoold en houden zich prima. Laat onverlet dat C&J of een ander topsegment schoen op ieder meetbaar vlak een mooiere/betere/fijnere schoen is

Parfjummie

• Gebruiker
  • Parfum connoisseur
    • Bekijk profiel
Reactie #7173 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:28:07
Om bij je wijnvergelijking te blijven: ook bij de Lidl kun je een prima wijn vinden, je moet wel goed zoeken. Hun Grüner Veltliner is voor 3 euro zeker aan te raden. Alsnog word ik als ik het eens kan betalen veel blijer van een mooie Pouilly-Fumé. Kost een stuk meer maar je merkt dat het  gewoon echt heel veel beter is.

Idem met schoenen, voor die 200 euro zou ik dan lekker bij Meermin neuzen, daar koop je voor dat geld een prima paar schoenen. Mijne zijn nu 5 jaar oud, 1 x verzoold en houden zich prima. Laat onverlet dat C&J of een ander topsegment schoen op ieder meetbaar vlak een mooiere/betere/fijnere schoen is

Haha inderdaad, placebo effect zal altijd ook wel een beetje een rol spelen.

He maar bedankt voor het advies van Meermin, zit net te kijken op hun site. Wat een mooie schoenen zeg! thanks

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Reactie #7174 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:29:22
And so it begins.

Parfjummie

• Gebruiker
  • Parfum connoisseur
    • Bekijk profiel
Reactie #7175 Gepost op: 17 mei 2021 - 21:35:06
And so it begins.

:mrgreen:

ja, zo begon mijn parfum verslaving. Eén speciale parfum, drie jaar verder een collectie twv €50.000

Bogart

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7176 Gepost op: 18 mei 2021 - 08:16:09
Goed dat het geen horloges waren.

Gaspard

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7177 Gepost op: 18 mei 2021 - 16:37:46
newby here...
voel je oprecht het verschil goed met nette schoenen van 100 bij een ieder schoenenwinkel?

De corrected grain tegenover goede kwaliteit (top grain) leer? Dat voel je soms maar je ziet het vooral omdat er meestal een dunne coating op acrylbasis over de corrected grain wordt aangebracht. Dat laagje kan meer en duidelijker plooien in het leer veroorzaken. Daarnaast kunnen schoenverzorgingsproducten nauwelijks in het leer indringen en ademt het leer  minder.

En ja, een schoen van 100 euro verbleekt bij een kwaliteitsschoen van €500,-, maar het is typisch iets dat je pas waardeert als je het beiden hebt geprobeerd.

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #7178 Gepost op: 18 mei 2021 - 20:36:20

Ik heb één paar Meermin, kan er niet op lopen. Nog nooit een schoen met zo'n stugge zool meegemaakt. Faux dainite is dit maar ik heb hetzelfde gehoord over hun schoenen met leren zool. Goedkopere goodyear welted schoenen vind je niet volgens mij, maar je levert wel in. Ik zou persoonlijk doorsparen voor iets beters. Als je schoenen goed onderhoudt gaat ze erg lang mee. Een echte goodyear verzoling kost zo €100, ga je dat uitgeven voor een paar dat nieuw €200 kost?

Dit is een hele handige blogpost met vergelijking van verschillende merken <€300, overigens, misschien al eens gepost hier.
Laatst bewerkt op: 18 mei 2021 - 20:41:11 door Janus

Charlie II

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7179 Gepost op: 18 mei 2021 - 20:56:11
Ik heb één paar Meermin, kan er niet op lopen. Nog nooit een schoen met zo'n stugge zool meegemaakt. Faux dainite is dit maar ik heb hetzelfde gehoord over hun schoenen met leren zool. Goedkopere goodyear welted schoenen vind je niet volgens mij, maar je levert wel in. Ik zou persoonlijk doorsparen voor iets beters. Als je schoenen goed onderhoudt gaat ze erg lang mee. Een echte goodyear verzoling kost zo €100, ga je dat uitgeven voor een paar dat nieuw €200 kost?

Dit is een hele handige blogpost met vergelijking van verschillende merken <€300, overigens, misschien al eens gepost hier.

Kan dit wel beamen. Ik heb drie paar suede Meermins (bewust geen normaal leer gekozen) en na een aantal jaren bemerk ik toch dat de fit gewoon niet meer lekker voelt. In vergelijking met mijn schoenen van C&J en Foster & Son is er ook duidelijk een verschil te zien. Meermins worden gewoon niet mooi oud. Ben nu aan het kijken naar Vass. Wat ik daar over lees is eigenlijk alleen maar positief.
“A man should look as if he’s bought his clothes with intelligence, put them on with care and then forgotten all about them.”

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #7180 Gepost op: 19 mei 2021 - 00:20:41
Vass is wel een hele andere prijscategorie. C&J Handgrade ongeveer, of tegenwoordig misschien tussen bench- en handgrade. Kan het niet vergelijken kwalitatief. Maar mooi zijn ze wel. Vaak wat minder doorsnee dan C&J, voor wie daar van houdt. In de categorie 350-450 euro zou ik kijken naar Carlos Santos of Carmina. Carmina heeft tegenwoordig gedetailleerde info over hun leesten online staan (inclusief omtrek).

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #7181 Gepost op: 19 mei 2021 - 11:58:31
Zal nog een keer een foto maken maar mijn C&J Ashdowns zijn vorige week gesneuveld.
Er viel, niet door mij toedoen dat maakt het allemaal nog veel vervelender, een zwaar beladen loden kist op.
Zit nu een scheur  van een dikke centimeter (volgens mij ook door de binnen voering) precies op de bovenkant van mijn linker schoen.
Echt balen zeg, want waren mijn eerste paar en één van mijn favoriete schoenen voor regenachtig weer.

Fixen zal wel kunnen, maar de ervaring heeft mij geleerd dat je na een jaartje intensief dragen er weer scheurvorming ontstaat.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7182 Gepost op: 19 mei 2021 - 12:01:31
Geen kernafval gemorst?

tjoena

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Toni van den Munckhof
Reactie #7183 Gepost op: 19 mei 2021 - 12:03:16
Lood in je schoenen is altijd zo matig

martijnv

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #7184 Gepost op: 19 mei 2021 - 12:13:40
Je voet zat niet in de schoen begrijp ik?