Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637916 keer gelezen)

Graham

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6240 Gepost op: 13 september 2017 - 20:53:30
Ik ben opzoek naar  donkerbruine suede brogues of derbies. Prijscategorie het liefst <200€, eventueel kan ik het oprekken naar maximaal €250.
Ik wil ze wel kunnen passen voordat ik ze koop, dus Meermin valt af.
Van Lier loop heb ik nu een paar grijze brogues. Vind ik er erg leuk uit zien maar zijn versleten dus die draag ik alleen nog maar tijdens het uitlaten van de hond.
Iemand een idee?

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6241 Gepost op: 13 september 2017 - 20:58:27
Brogues kunnen ook derby's zijn.

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6242 Gepost op: 13 september 2017 - 21:06:29
Zelf koos ik destijds voor Crockett & Jones. Puntje is wel dat je dan voor € 200,- één schoen hebt. Dat lijkt niet zo praktisch.

Daarom hier meer merken, ook voor het budget dat je noemt: Parisian Gentleman’s Men’s Shoe Review 2015-2016.

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Schoenen algemeen
Reactie #6243 Gepost op: 13 september 2017 - 21:10:28
Ik ben opzoek naar  donkerbruine suede brogues of derbies. Prijscategorie het liefst <200€, eventueel kan ik het oprekken naar maximaal €250.
Ik wil ze wel kunnen passen voordat ik ze koop, dus Meermin valt af.
Van Lier loop heb ik nu een paar grijze brogues. Vind ik er erg leuk uit zien maar zijn versleten dus die draag ik alleen nog maar tijdens het uitlaten van de hond.
Iemand een idee?
Kijk eens bij Van Bommel bijvoorbeeld via Van den Assem.

Waarschijnlijk zal het andere antwoord zijn door sparen en CJ kopen ofzo. :mrgreen:
Of even wachten tot de uitverkoop, maar goed daar heb je niks aan want het is een typische winterschoen.

Brogues kunnen ook derby's zijn.
Indeed, brogues geeft het gaatjes patroon aan (de broguing).
Waarschijnlijk bedoel je een donkerbruine suedé oxford of derby met of zonder broguing.
Oxford:
Derby, noemen ze in Amerika Blucher (al vind ik een Blucher nog robuster ogen ala Alden):

Ach weet je hier heb je een shoe chart

Graham

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6244 Gepost op: 13 september 2017 - 21:56:27
Ik bedoel donkerbruine suede derby brogues of gewoon normale donkerbruine suede derbies.

Het liefst zou ik ook CJ willen, maar in mijn scholierenbudget past dat helaas niet ;( Dus 250€ is ook al écht de max.

Bij van Bommel had ik wel een paar donkerbruine brogues gevonden, maar dat zijn oxford brogues. Ik wil graag derby brogues omdat die wat meer casual zijn en ik ze gewoon onder een chino met pullover en overhemd draag naar school.

Xcess

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6245 Gepost op: 13 september 2017 - 22:04:34
Ik ga over 6 weken trouwen en moet nog een paar kleine dingen kopen (waaronder schoenen).

Weet iemand waar ik in Rdam soort gelijke schoenen (ook qua prijs) kan vinden: https://www.zwartjes.nl/heren/business/rubber-zool/magnanni-12868xs-special_bruin_15470.html

Volgens mij hebben ze niks bij van Assem

Xcess

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6246 Gepost op: 13 september 2017 - 22:08:26
En wat voor kleur das en pochet zouden jullie nemen bij een donker blauw pak en bij een nog donkerder blauw pak met lichte krijtstreep?

gasgitaartje

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6247 Gepost op: 13 september 2017 - 22:11:48
Naast de bijenkorf aan de Coolsingel-kant zit John Edward, die hebben dat schoeisel wel. Van dassen heb ik geen verstand  :thumbsup:

Desiderata

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6248 Gepost op: 13 september 2017 - 22:20:53
En wat voor kleur das en pochet zouden jullie nemen bij een donker blauw pak en bij een nog donkerder blauw pak met lichte krijtstreep?

Een donker blauw pak met een krijtstreep lijkt me minder geschikt voor een huwelijk, hoewel het - technisch gezien - een overeenkomst inhoudt, lijkt dat me te zakelijk.

Pochet: wit, tv-fold.
Das: https://www.patriziocappelli.it/product-category/ties/formal-wedding-silk-ties/, bijvoorbeeld:

maboc

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6249 Gepost op: 13 september 2017 - 22:21:49
Foto van de pakken? Dan zijn we iets meer geinformeerd :-)
Niets zo veranderlijk als de mens

Xcess

• Gebruiker
    • Bekijk profiel

Xcess

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6251 Gepost op: 13 september 2017 - 22:41:34
Een donker blauw pak met een krijtstreep lijkt me minder geschikt voor een huwelijk, hoewel het - technisch gezien - een overeenkomst inhoudt, lijkt dat me te zakelijk.

Pochet: wit, tv-fold.
Das: https://www.patriziocappelli.it/product-category/ties/formal-wedding-silk-ties/, bijvoorbeeld:

Thanks voor de tip!

Schweino

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6252 Gepost op: 14 september 2017 - 18:37:42

Ach weet je hier heb je een shoe chart

Is dat wel legaal patiëntenleer?

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6253 Gepost op: 14 september 2017 - 18:42:46
Pardon?

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #6254 Gepost op: 14 september 2017 - 19:50:36
Pardon?

Kijk eens heel goed naar dat plaatje.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."