Enige tijd geleden werd ik, onbedoeld, betrokken in een discussie waarin een vergelijking tussen Crockett en Carmina werd gemaakt. Destijds had ik geen Carmina in mijn bezit, maar heb er ondertussen n jaar op gelopen en heb ik wel n mening.
Hierbij 'just my 2 cents' over een 4 tal loafers, welke ik veel draag. Alle schoen worden geregeld gedragen en staan op schoenspanners.
Tods (blauw): zeer soepel, comfortabel, zacht van binnen, zool (dun) houdt zich goed. Suede mooi, goed te onderhouden (reinigen, borstelen etc). Afwerking is perfect. Steun en support zijn redelijk.
Crockett Marston (handgrade), bruin: meeste 'schoen', comfortabel, iets zwaarder, robuust, zool zeer slijtvast, suede heeft iets langere haren en dit leidt tot iets meer onderhoud. Zacht vanbinnen, perfecte afwerking.
Carmina(groen): schoen is ietwat stug, loopt redelijk snel uit, zool is zeer slijtvast, suede lijkt wat kwetsbaar, iets harder vanbinnen. Voelt iets minder comfortabel.
Alden (bruin tassel): heb ik nog niet zo lang, maar suede is mooi, goed te onderhouden en te borstelen. Zool is zeer slijtvast. Afwerking is mooier dan Carmina. Qua comfort is de schoen erg zacht vanbinnen, maar t duurde even voor ik in de zool 'zakte'.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk