Bijna iedereen gebruikt bijna alleen maar full grain. C&J cavalry en Chrurch's bookbinder zijn voorbeelden van de paar modellen die in corrected calf gemaakt worden.Het 'probleem' is alleen dat corrected calf ook in allerlei verschillende kwaliteiten komt en niet per definitie slecht is. Als looiers huiden van goede kwaliteit 'correcten' voor de glanzende look blijft dat een goed materiaal. Het meeste corrected calf is echter absolute rommel.Sowieso is het niet mijn kopje thee qua look. (Het 'corrected' wordt gedaan door het leer heel licht te schuren waardoor je kleine beschadigingen verwijdert en het leer heel egaal maakt. Alle karakter wordt verwijderd) -edit-Binnen full grain is er ook nog aardig wat verschil. Het leer kan chrome gelooid zijn of natuurlijk gelooid. Tijdens het looiprocess kan het leer ook al gekleurd worden maar het kleurprocess kan naderhand gebeuren wat meer diepte geeft. De kwaliteit van het leer dat looiers aan de schoenmakers leveren schommelt altijd en soms moet je als schoenmaker genoegen nemen met een batch leer dat iets minder goed is. Ik weet dat een relatief hoog percentage van het geleverde leer wordt teruggestuurd maar als schoenmaker moet je de klanten ook tevreden houden qua levertijden etc. De clickers moeten dan hard aan de slag om de goede stukjes leer te kiezen. Tricky allemaal.
oxford is de enige formele.
doe dat nou maar niet.
Zijn de Andrea Ventura loafers uit de sale bij Oger wat?Ik heb (nog) geen loafers maar zou best een paar willen hebben.Wel met spekzool.
Wat een enorme winnaar is hij toch!