Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637717 keer gelezen)

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5370 Gepost op: 26 oktober 2015 - 18:16:17
Ik ga morgen even in Leiden kijken, daar moet ik toch zijn. Ik weet dat Paanakker (geloof onder de keten Dungelmann) daar ook een aantal C&J's heeft staan. Ik zal in ieder geval laten weten wat het is geworden!

summit

• Gebruiker
  • have more than you show, speak less than you know
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5371 Gepost op: 26 oktober 2015 - 18:39:31
Dat is meen ik een rechtstreeks zusje van Hermans tegenwoordig

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5372 Gepost op: 26 oktober 2015 - 18:57:17
Goedendag iedereen,

Zoals u waarschijnlijk merkt ben ik nieuw op dit forum, althans, nieuw geregistreerd. Ik hoop dan ook dat ik op de juist plek mijn vraag post. Ik heb binnenkort een begrafenis en ben op zoek naar goede schoenen die ik ook daarbuiten nog kan dragen. Mijn oog was nu gevallen op C&J en dan specifiek een van de klassiekere (Oxford-achtige) modellen. Het aanbod is echter zo groot, en ik heb niet zoveel ervaring met Engelse schoenen. Ik loop nu veelal op Van Bommels en heb brede voeten met een redelijk hoge wreef. Moet ik dan voor C&J gaan of kan ik beter voor Church's of (volgens mij moeilijk verkrijgbaar in NL) Loake's? Ik ga er vanuit dat er wel C&J modellen zijn die mij goed passen, maar wat voor breedtemaat heb ik dan nodig? (Nu heb ik meestal maat 42). Nogmaals: ik hoop dat ik dit op de goede plek vraag en ik kijk uit naar eventuele antwoorden en uw kijk op de zaak.

Jobias91

Welkom Jobias,

Ik neem aan dat je de schoenen ook na de begrafenis zult dragen. Zo ja, denk dan ook na over wanneer je ze gebruikt. Op kantoor, casual etc. Verder misschien goed om ook Derby's te passen als je een hoge wreef hebt.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5373 Gepost op: 26 oktober 2015 - 19:47:35
Goedkopere alternatieven voor C&J zijn Cheaney of Kings te koop bij Pelger. Klassiek, kwalitatief uitstekend.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Baggerman

• Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5374 Gepost op: 27 oktober 2015 - 11:24:29
Of anders een paar van Meermin? Leesten wat mooier dan die van Loake, een stuk goedkoper, en kwalitatief naar mijn mening minstens even goed.

Wellicht voor nu een waardeloze tip, want je kan ze niet passen en ze zijn er waarschijnlijk niet op tijd. Maar goed, een tweede paar schoenen is nooit mis.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5375 Gepost op: 27 oktober 2015 - 11:36:59
Ff verplaatst naar schoenen algemeen.

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5376 Gepost op: 27 oktober 2015 - 14:48:34
Ff verplaatst naar schoenen algemeen.

Prima! Excuus voor het verkeerd plaatsen.

Het zijn overigens C&J Hallam geworden. Bleek dat ik juist een lage wreef had en maar een lichtelijk brede voet... Heb er een hoop gepast en ben hier erg tevreden mee :). Nu maar zorgen dat ik ze netjes hou... (het lukt me overigens nu niet om een foto te plaatsen, dus dat zal ik later nog eens proberen.)

Bedankt voor alle hulp :)

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5377 Gepost op: 27 oktober 2015 - 16:15:09
Hallam. Goede keuze.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5378 Gepost op: 27 oktober 2015 - 17:10:56
Zeker, klassieke schoen in mijn boekje. Maar een bredere voet en de 348 is geen logische combinatie, lijkt me.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5379 Gepost op: 27 oktober 2015 - 19:01:05
Zeker, klassieke schoen in mijn boekje. Maar een bredere voet en de 348 is geen logische combinatie, lijkt me.

Ik bleek nauwelijks een brede voet te hebben.. Mij is eens verteld dat ik een brede voet had en dat heb ik daarna altijd aangenomen.. Viel dus nogal mee. Daarnaast heb ik enigszins braaf de instructies vd verkoper opgevolgd die heeft gevoeld en gekeken waar de plooi kwam, en dat was bij dit model goed. Tja.. Ik weet het zelf ook niet haha. Ik ga er vanuit dat dit goed is, heb er zeker een kwartier op gelopen, en het liep goed. Mooi aangesloten maar niet knellend.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5380 Gepost op: 27 oktober 2015 - 19:02:30
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5381 Gepost op: 27 oktober 2015 - 19:02:39
Klinkt goed. Mooie aanwinst.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Baggerman

• Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5382 Gepost op: 28 oktober 2015 - 00:40:02
Ik bleek nauwelijks een brede voet te hebben.. Mij is eens verteld dat ik een brede voet had en dat heb ik daarna altijd aangenomen.. Viel dus nogal mee. Daarnaast heb ik enigszins braaf de instructies vd verkoper opgevolgd die heeft gevoeld en gekeken waar de plooi kwam, en dat was bij dit model goed. Tja.. Ik weet het zelf ook niet haha. Ik ga er vanuit dat dit goed is, heb er zeker een kwartier op gelopen, en het liep goed. Mooi aangesloten maar niet knellend.

Ha, dat klinkt bekend. Mijn best zittende (niet mooiste met mijn maat, maar dat terzijde) leest is ook de 348, hoewel ik altijd heb geloofd een brede voet te hebben. Heb werkelijk geen idee meer of ik nou smalle of brede voeten heb.

Verder natuurlijk een uitstekende keuze. Prachtige schoen, ga je nog een hoop plezier van beleven!

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5383 Gepost op: 30 oktober 2015 - 10:21:18
Dank allen voor de reacties. Leuk om te lezen hoe positief jullie zijn over de schoen! Ik ga ze denk ik voor de begrafenis goed oppoetsen, dat is wel zo netjes. Of is dat wat jullie betreft juist te flashy en mag het wel wat ingetogener?

Timothy

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5384 Gepost op: 30 oktober 2015 - 10:22:39
Gepoetste schoenen zijn altijd goed. Sterkte.
"I feel sorry for people who don't drink, when they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day" - Frank Sinatra