Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637717 keer gelezen)

guest45

• Gast
[Foto's] Mooie plaatjes van heel mooie schoenen
Reactie #5355 Gepost op: 15 oktober 2015 - 19:16:34
Nee, die zijn sowieso machinaal gestikt.

het is zo gedaan

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5356 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:29:42
Goedendag iedereen,

Zoals u waarschijnlijk merkt ben ik nieuw op dit forum, althans, nieuw geregistreerd. Ik hoop dan ook dat ik op de juist plek mijn vraag post. Ik heb binnenkort een begrafenis en ben op zoek naar goede schoenen die ik ook daarbuiten nog kan dragen. Mijn oog was nu gevallen op C&J en dan specifiek een van de klassiekere (Oxford-achtige) modellen. Het aanbod is echter zo groot, en ik heb niet zoveel ervaring met Engelse schoenen. Ik loop nu veelal op Van Bommels en heb brede voeten met een redelijk hoge wreef. Moet ik dan voor C&J gaan of kan ik beter voor Church's of (volgens mij moeilijk verkrijgbaar in NL) Loake's? Ik ga er vanuit dat er wel C&J modellen zijn die mij goed passen, maar wat voor breedtemaat heb ik dan nodig? (Nu heb ik meestal maat 42). Nogmaals: ik hoop dat ik dit op de goede plek vraag en ik kijk uit naar eventuele antwoorden en uw kijk op de zaak.

Jobias91

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5357 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:42:57
Welkom Jobias.

Maat is maar een getal en verschilt erg per leest dus ik zou gewoon gaan passen.

Crockett & Jones is breed verkrijgbaar bij de betere schoenenwinkel.
Loake is in Nederland ook her en der verkrijgbaar. Dat zou inderdaad wat minder kunnen zijn dan C&J.

Mij lijkt gezien je omschrijving de slaagkans bij Loake wat hoger (hoge wreef, breed).

Laat even weten welke regio je woont dan kunnen we suggesties doen waar je terecht kunt.

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5358 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:48:58
Welkom Jobias.

Maat is maar een getal en verschilt erg per leest dus ik zou gewoon gaan passen.

Crockett & Jones is breed verkrijgbaar bij de betere schoenenwinkel.
Loake is in Nederland ook her en der verkrijgbaar. Dat zou inderdaad wat minder kunnen zijn dan C&J.

Mij lijkt gezien je omschrijving de slaagkans bij Loake wat hoger (hoge wreef, breed).

Laat even weten welke regio je woont dan kunnen we suggesties doen waar je terecht kunt.

Dank voor je snelle reactie! Ik woon in Woerden, regio Groene Hart dus. Ik vind het echter geen probleem om wat verder te rijden.

edit: Ik zie bijvoorbeeld bij Zwartjes wel Loake's maar die zijn daar ook 300 euro. Dan is het qua kwaliteit misschien beter om voor Crockett & Jones te gaan?

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5359 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:53:28
Voor Loake zou ik naar Nobel in Delft gaan. Topservice.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5360 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:57:11
Hermans-Utrecht.

Voor C&J en hebben ook een eigen merk met vergelijkbare modellen onder de euro 300,= (geen idee welke kwaliteit deze heeft)
Laatst bewerkt op: 26 oktober 2015 - 16:00:05 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5361 Gepost op: 26 oktober 2015 - 15:59:14
Voor Loake zou ik naar Nobel in Delft gaan. Topservice.

Dank! Ik heb even op de site gekeken, en daar stond een oxford model van Loake voor 250 euro. Hoe is de kwaliteit van Loake vergeleken met bijv. Van Bommel en Crockett & Jones? Ik had namelijk eerst een Crockett & Jones in mn hoofd, en het verschil in kosten is dan wel leuk, maar als ik dat ook aan de kwaliteit erg merk twijfel ik toch weer.

DrTweed

• Gebruiker
  • “I am not young enough to know everything.”
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5362 Gepost op: 26 oktober 2015 - 16:05:58
C&J>Loake>Bommels

Maar het eerste verschil is kleiner dan het tweede.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5363 Gepost op: 26 oktober 2015 - 16:12:15
C&J>Loake>Bommels

Maar het eerste verschil is kleiner dan het tweede.

Wanneer het Floris vB. is ben ik het met je eens, maar wanneer het Frans vB. is vind ik persoonlijk het verschil tussen de 3 merken onderling zowat even groot.

Hermans is overigens een fijne winkel met dito service waar je zelfs nog naar boven zou kunnen kijken (Edward Green) of elegant vergelijkbaar in de klasse onder de euro 300,= (Carlos Santos)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5364 Gepost op: 26 oktober 2015 - 16:18:30
Wanneer het Floris vB. is ben ik het met je eens, maar wanneer het Frans vB. is vind ik persoonlijk het verschil tussen de 3 merken onderling zowat even groot.

Hermans is overigens een fijne winkel met dito service waar je zelfs nog naar boven zou kunnen kijken (Edward Green) of elegant vergelijkbaar in de klasse onder de euro 300,= (Carlos Santos)

Dat vermoedde ik al op basis van de prijzen. Hoewel Loake dus ook voor rond de 250 euro te krijgen is en V. Bommel ook. Kunnen jullie mij dan uitleggen waarom iedereen zo lyrisch is over Crockett & Jones en ik veel minder mensen hoor over bijvoorbeeld Loake? Als ik jullie goed begrijp moet er voor een relatief kleine verbetering (van Loake naar C&J) een twee keer zo groot bedrag betaald worden?

All Tatters

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5365 Gepost op: 26 oktober 2015 - 16:25:15
De meeste leden hier zijn aardig kritisch dus die kunnen die (kleine) stap goed waarderen.

En wat ook belangrijk is naast kwaliteit is het uiterlijk van de schoen. De leesten van C&J zijn gewoon een stuk verfijnder. Ga zelf maar eens naar een winkel met beide merken dan zie je in een oogopslag waar ik het over heb.

jobias91

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5366 Gepost op: 26 oktober 2015 - 16:59:43
De meeste leden hier zijn aardig kritisch dus die kunnen die (kleine) stap goed waarderen.

En wat ook belangrijk is naast kwaliteit is het uiterlijk van de schoen. De leesten van C&J zijn gewoon een stuk verfijnder. Ga zelf maar eens naar een winkel met beide merken dan zie je in een oogopslag waar ik het over heb.

Ik denk dat ik ze maar gewoon moet gaan passen. Dan kan ik dan altijd nog beslissen voor welk merk ik ga. Hermans heeft C&J, Loake, en evt. ook Church's? Nog tips waarop ik moet letten? Dank in ieder geval voor de hulp :)

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5367 Gepost op: 26 oktober 2015 - 17:04:30
Jazeker Hermans heeft ook Church's; het verschil tussen Loake en C&J is best groot te noemen en zoals AT ook al opmerkt bekijk ze vooral eens goed van dichtbij en voel ze vooral (aan de voet) de leesten en kwaliteiten van C&J zijn aanzienlijk verfijnder.

http://www.hermansschoenen.nl/onze-merken.html
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

wolf

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5368 Gepost op: 26 oktober 2015 - 17:22:29
koop nou maar een paar zwarte oxfordkroketten. forever good.
live and let die

Kings

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Crockett & Jones
Reactie #5369 Gepost op: 26 oktober 2015 - 17:38:49
Ik denk dat ik ze maar gewoon moet gaan passen. Dan kan ik dan altijd nog beslissen voor welk merk ik ga. Hermans heeft C&J, Loake, en evt. ook Church's? Nog tips waarop ik moet letten? Dank in ieder geval voor de hulp :)

Bij Hermans hebben ze geen Loake. Eerste paar goeie Engelse schoenen kun je beter passen bij een toko waar ze veel verschillende modellen en (breedte)maten hebben. Weinig winkels in Nederland die veel Loake's hebben staan geloof ik.
Brogues in Laren heeft ook veel C&J trouwens.