Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637696 keer gelezen)

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5235 Gepost op: 10 augustus 2015 - 19:08:55
Dit merk vindt een oxford blijkbaar te moeilijk te maken; uitsluitend derby's en meer onooglijk spul.  :/
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

BB

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5236 Gepost op: 10 augustus 2015 - 20:37:05

http://www.lloyd.de/1888/259/?L=0#16

toch mooi, niet?

Dit merk vindt een oxford blijkbaar te moeilijk te maken; uitsluitend derby's en meer onooglijk spul.  :/

Nieuweling

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5237 Gepost op: 10 augustus 2015 - 20:42:36
Richtet mich nicht, denn ich werde gerichtet werden

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5238 Gepost op: 10 augustus 2015 - 21:16:48
Voor ongeveer dat geld.....

Cheaney

CJ

Carmina

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5239 Gepost op: 11 augustus 2015 - 08:50:02
De 3e graag.  :thumbsup:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5240 Gepost op: 11 augustus 2015 - 08:56:30

De 3e graag.  :thumbsup:

Want?
- Carmina > CJ en/of Cheaney?
- Betere kleur?
- Captoe > longwing?
- (ervaring met) Pasvorm?

Ik zou kiezen voor een captoe en heb goede ervaring met leerkwaliteit en pasvorm van C&J. Geen ervaring met Carmina of Cheaney.
TAFKADM

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5241 Gepost op: 11 augustus 2015 - 09:03:44
Van deze drie vind ik de Carmina het mooiste model (en Leone waarschijnlijk ook).
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Winne2

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5242 Gepost op: 11 augustus 2015 - 09:09:43

Van deze drie vind ik de Carmina het mooiste model (en Leone waarschijnlijk ook).

Captoe & een stuk voordeliger hoek van fotograferen. Mij lijkt het zo ook de mooiste van de 3, dat dan weer wel.
TAFKADM

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5243 Gepost op: 11 augustus 2015 - 09:16:19
Want?
- Carmina > CJ en/of Cheaney?
- Betere kleur?
- Captoe > longwing?
- (ervaring met) Pasvorm?

Ik zou kiezen voor een captoe en heb goede ervaring met leerkwaliteit en pasvorm van C&J. Geen ervaring met Carmina of Cheaney.

Wat Floriss zegt.  :thumbsup:

Ik vind Carmina een hele goede prijs/prestatie verhouding hebben i.c.m. mooie leesten en qua leer en maakwijze minimaal op het niveau van C&J en boven Cheaney liggen.
De voorkeur qua leest heeft vooral te maken met het passen aan de eigen voet, daarbij doet Carmina niet onder voor C&J en boven Cheaney.
Cheaney heb ik al lang niet meer, daarna is C&J afgevallen en nu heb nog wel Carmina (cordovan) in de kast staan.  8)
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5244 Gepost op: 11 augustus 2015 - 09:52:47

my 2ct wat betreft de kwaliteit.
Wat Carmina verder betreft; een kleine update van mijn bevindingen van mijn wholecuts tot nu toe.

Bij aankoop van mijn wholecuts merkte ik dat het veel vrij 'zacht' was, zachter dan dat van mijn C&J's. Reden hiervoor zou kunnen zijn dat het leer niet van de rug maar van de buik van de kalf komt of omdat het van een wat ouder dier komt.
Omdat het leer wat losser van structuur is zit het vrijwel meteen lekker en duurt het inlopen minder lang. Nadeel is dat het minder goed zijn vorm behoudt en sneller gaat plooien. Kwalitatief gezien is het minder goed. Mijn wholecuts hebben nu ook tamelijk diepe plooien voor hun leeftijd. Het is overigens (nog) niet storend rekening houdend met het feit dat wholecuts en plain-toe's camoufleren plooien sowieso niet goed camoufleren. Ik ben benieuwd hoe zij zich over de komende jaren gaan houden.
Nu wil ik niet zeggen dat Carmina een slechte koop is, verre van. De prijzen zijn 75 tot 100 euro minder dan die van een CJ benchgrade en men krijgt wel een hoger niveau van afwerking. Het bovenleer is alleen kwalitatief wat minder dan dat van een CJ benchgrade.
Al met al nog steeds een goede schoen voor een goede prijs. Volgende keer ga ik echter voor sučde of cordovan.

-note-
Geen twee paar schoenen zijn hetzelfde ook al zijn ze het zelfde model van hetzelfde merk. Ik denk dat je tientallen schoenen van verschillende merken regelmatig moet dragen (wat niet kan) om iets te kunnen zeggen over de algemene kwaliteit van de merken.

Clay

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5245 Gepost op: 11 augustus 2015 - 11:05:50
my 2ct wat betreft de kwaliteit.

Heb 1 paar Carmina's die ik sinds okt 2013 1-2x per week draag. Zien er nog als nieuw uit, plooien ook nauwelijks (maar dat doen longwings volgens mij sowieso minder dan captoes).

Ik onderwerp ze dan weer niet aan vistripjes en dergelijke, meer dan een rondje door de stad hoeven ze niet te doorstaan.

Voor mij zit Carmina op de juiste plek qua p/k, doen nauwelijks onder voor C&J benchgrade (waar ik er 5 van heb, die zijn wel een stukje ouder en hebben meer 'geleefd').

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5246 Gepost op: 30 augustus 2015 - 21:16:33
Be yourself no matter what they say

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5247 Gepost op: 30 augustus 2015 - 21:27:16
Hehe.

Wel leuk. PG is best goed. Zolang hij mijn derbies niet als wholecuts reblogged, that is.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5248 Gepost op: 31 augustus 2015 - 11:56:02
Leuk stukje met vele nieuwe spelers; benieuwd naar deel 2.  :thumbsup:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Janus