Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637687 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5100 Gepost op: 26 april 2015 - 16:02:10
We zullen zien. ;)

Deze ogen wel veel minder rond dan de cordo's imo.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Schoenen algemeen
Reactie #5101 Gepost op: 26 april 2015 - 16:07:10
Eens met marcos..

Dit is net zon modeschoen als een santoni prince destijds..

Ondanks dat niemand het hier toe durft te geven zijn we allemaal mode gevoelig.. Toen ik mijn santoni wilson monks net had vond ik dat botsauto's.. Donderdag keek ik naar beneden en toen vond ik ze geen eens meer rond ;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5102 Gepost op: 26 april 2015 - 16:17:45
Verhip, je hebt gelijk. Ik wou hier eigenlijk toegeven dat ik modegevoelig ben, maar het ging gewoon niet. Pure paniek. :/

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5103 Gepost op: 26 april 2015 - 16:35:01
Waar gaat het weer over :'( Wat maakt het nou uit of het mode is, koop gewoon wat je mooi vindt. Mag je dan alleen dingen kopen die je tien jaar geleden ook mooi vond?
The man with style, is the man who can smile

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5104 Gepost op: 26 april 2015 - 16:38:25
't is weekeinde. Haterts willen haten.

'20s spits
'50s rond
'00s spits
'10s rond

Actie reactie. Stomme discussie. Tijdloos bestaat niet.

-edit-
Nu de spitse schoen de norm is op straat willen de snobs zich onderscheiden van de meute. D. heeft er een leuk stukje over geschreven.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5105 Gepost op: 26 april 2015 - 17:52:26
Tijdloos bestaat niet.

Oneens Chris. Als je kijkt naar de ultieme tijdloze schoen zal dat gewoon een zakelijke plain oxford zijn. Bijvoorbeeld een EG op 202. Ik meen dat hoe meer een model schoen van dat model afwijkt, hoe korter de 'optische levensduur' zal zijn. Tuurlijk is in de geschiedenis alles weleens voorbij gekomen, maar dat is een model dat nooit uit de gratie is.

Linkje naar dat stukje?

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5106 Gepost op: 26 april 2015 - 18:04:22
Dat model was rond de geboorte van het forum wel degenlijk uit de gratie; alles moest slank en elegant. De enige redding voor zo een schoen was de snobladder, want EG.
Hoewel toen draagbaar wordt een 202 nu als stijlvoller beschouwd dan in het pipoleesten tijdperk toen de leest als oubollig gezien werd.

Ik ben het wel met je eens dat niet alles dezelfde houdbaarheid heeft.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5107 Gepost op: 26 april 2015 - 18:06:28
Hm. Je hebt zeker een punt. Kut. Ik ben een modeboy. :')

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5108 Gepost op: 26 april 2015 - 18:21:25
Ik ook een beetje maar niet te, geloof ik. : ) Niets mis met je eigen stijl te bepalen en aan te passen binnen de norm van de tijd waar je in leeft.

D. moet ik thuis terugzoeken, sta nu in een rivier :mrgreen:

marcos

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5109 Gepost op: 26 april 2015 - 18:23:15
Vind de Church Consul vrij tijdloos en zo heb je er nog veel meer.

Verder weinig mis met modeschoenen natuurlijk als ze toch over een paar jaar afgetrapt in de vuilnisbak liggen.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #5110 Gepost op: 26 april 2015 - 23:20:25
Schoenen zoals de gemiddelde Alden of Church's Consul waren een lange tijd tijdloos (niet aan mode onderhevig) totdat ze opeens een hype werden. Het zijn echter modellen die al decennia op de zelfde leest gemaakt worden en 'toevallig' opeens in de mode geraken. Tijdloos is een beetje een vage term.
Wat ik bedoel met dat tijdloos niet bestaat is dat het straatbeeld verandering eist zodra een bepaalde trend uitgemolken is.  Schoenen die niet 'voor de mode' gemaakt zijn worden zo toch tegen wil en dank een hype waardoor ze opeens niet meer tijdloos zijn.
De trend voor spitse of ronde neusjes zal altijd een golfbeweging blijven. Dat de oude generatie van nu zich van vroeger (jaren 50?) ronde neusjes herinnert betekent niet dat vroeger alles altijd rond was.

1920s pipoleest much?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5111 Gepost op: 27 april 2015 - 10:07:11
In bovenstaand stukje kan ik mij voor een groot deel wel vinden; het is echter niet zo dat Alden of Church's als tijdloos gezien werden, tijdloos heeft niet zo veel met een merk te maken maar meer met een model, leest of neus en dat is i.d.d. een (mode)golf beweging door de tijd.

Een ronde leest zoals de Chelsea, City of Consul zijn van alle tijden en niet of minder onderhevig aan de tand des tijds; de puntneus is veel meer een modebeeld en wordt vooral bepaald door de modeboys en trends.

De chukka is van alle dagen evenals de ronde(re) leest/neus ongeacht het merk, dat laatste wordt ons echter opgedragen door de commercie en de behoefte in het modebeeld te 'moeten' passen.

Amerikaanse schoenen hebben decennia lang weinig tot geen invloed gehad op ons goede/klassieke schoenenbeeld, vooral Europeesch schoeisel werd door ons allen gedragen.

In de add van Chris staan wel mooie scherpe prijzen vermeld en hadden ze aan de overkant van de plas wel strakke modellen.  ;)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NjD72

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5112 Gepost op: 27 april 2015 - 11:00:02
In bovenstaand stukje kan ik mij voor een groot deel wel vinden; het is echter niet zo dat Alden of Church's als tijdloos gezien werden, tijdloos heeft niet zo veel met een merk te maken maar meer met een model, leest of neus en dat is i.d.d. een (mode)golf beweging door de tijd.

Een ronde leest zoals de Chelsea, City of Consul zijn van alle tijden en niet of minder onderhevig aan de tand des tijds; de puntneus is veel meer een modebeeld en wordt vooral bepaald door de modeboys en trends.

De chukka is van alle dagen evenals de ronde(re) leest/neus ongeacht het merk, dat laatste wordt ons echter opgedragen door de commercie en de behoefte in het modebeeld te 'moeten' passen.

Amerikaanse schoenen hebben decennia lang weinig tot geen invloed gehad op ons goede/klassieke schoenenbeeld, vooral Europeesch schoeisel werd door ons allen gedragen.

In de add van Chris staan wel mooie scherpe prijzen vermeld en hadden ze aan de overkant van de plas wel strakke modellen.  ;)

Wartaal...

Swann

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5113 Gepost op: 27 april 2015 - 11:07:38
Je negeert deze gebruiker. Deze post toch laten zien.

Duidelijke taal.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #5114 Gepost op: 27 april 2015 - 17:42:33
Niet namens iemand anders spreken Swann, maar gewoon als jezelf; ook wanneer je het niet eens bent met de schrijver gewoon inhoudelijk reageren.  :shock:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“