Hallo, ik zal mij eerst even voorstellen. Ik kom uit Breda, getrouwd en heb drie kinderen. Ik ben geďnteresseerd in de mooie dingen van het leven, waarbij de meeste aandacht uit gaat naar schoenen. Nu zie ik hier, op Instagram, etc. verschrikkelijk mooie dingen voorbij komen, maar die zijn voor mij nu te duur (een niet bijster veel gevraagde consultant) Wat ik graag doe, is met zorg en aandacht mijn schoenen (en die van de rest van het gezin) poetsen. Ik zie graag de resultaten van Chris! Ik bezit twee paar Santoni's, een paar Fratelli Rosetti, een paar croco's van Jaquar en nog wat andere meuk. Ben de laatste tijd aan het experimenteren met verven, patina's, herstellen van schoenen etc. Het lijkt me leuk als er een soort Bob de Bouwer sectie komt waarin tips kunnen worden gedeeld betrekking tot patineren, herstel van schoenen etc, etc. Foto's van een "restauratie" van schoenen e.d.
Ik stel me gelijk maar even kwetsbaar op om een idee te geven. Ik heb vorige week een paar zwarte Santoni Old England gekocht voor €40. En nu ontbreken helaas de foto's!! Voorts met aceton gestript van lagen wax en poets, de zolen onder handen genomen, vervolgens allerlei kleinere en grotere scheurtjes aangepakt met Saphir Renovatrice (schuren, verven, schuren etc tot zo'n 8 keer) Vervolgend de beschadigde plekken die behandeld waren met Saphir Renovatrice gedept met aceton. Daarmee wordt de werking van de Renovatrice verstrekt (trekt de scheurtjes als het ware dicht) Tot slot het gewone proces van poetsen, waxen en spit shine.
Nu heb ik vorige week op Instagram een paar zwarte schoenen Masaru Okuyama gezien, waarin een doffe leersoort en een glanzend leer werden gecombineerd. Dat beeld heb ik geprobeerd te benaderen. Ik zal snel een foto van het resultaat posten. Moet even uitzoeken hoe ik dat doe.