Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637510 keer gelezen)

Jaguarlover

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4575 Gepost op: 31 augustus 2014 - 13:38:11
Willen we net als vorig jaar ook een 'patina' klasse? Meen dat er niet veel animo was toen.
nee dat willen we niet want we weten toch al wie die zal winnen  ;)

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4576 Gepost op: 05 september 2014 - 11:03:06
Formerly known as Ruby Tuesday

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4577 Gepost op: 05 september 2014 - 11:06:26
Please report back, Nera.

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4578 Gepost op: 05 september 2014 - 17:59:11
Doe. Het. Niet. Zien er misschien wel aardig uit, in het echt mischien ook, maar het loopcomfort van die dingen (en dan heb ik het over de 3 paren die ik het laatste jaar aan mijn voeten heb gehad) is echt bar en bar slecht

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4579 Gepost op: 05 september 2014 - 18:06:35
Gewoon Aldens halen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4580 Gepost op: 05 september 2014 - 18:08:10
Zou toch eerder voor Loake gaan (hier ook nog eens duidelijk goedkoper ook) weet je zeker dat je goed (beter) spul hebt; factoryoutlet van Loake heeft nu ook veel Chukka's en suede semi Brogues voor gbp 99,95

http://www.ebay.co.uk/usr/loakefactoryoutlet?_trksid=p2047675.l2559
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4581 Gepost op: 05 september 2014 - 18:12:49

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4582 Gepost op: 05 september 2014 - 18:13:17
Mr green

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4583 Gepost op: 08 september 2014 - 17:06:56
Doe. Het. Niet. Zien er misschien wel aardig uit, in het echt mischien ook, maar het loopcomfort van die dingen (en dan heb ik het over de 3 paren die ik het laatste jaar aan mijn voeten heb gehad) is echt bar en bar slecht

Zool ziet er toch prima uit?

Nerazzurri

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4584 Gepost op: 08 september 2014 - 17:07:18

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4585 Gepost op: 09 september 2014 - 19:16:38
Denk dat het met het binnenwerk te maken heeft. Maar kan ook aan mijn voeten liggen hoor.

Zeg alleen niet dat je niet gewaarschuwd bent  ;)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4586 Gepost op: 10 september 2014 - 13:05:41
Vraagje: m'n zwager, die altijd Santoni's kocht, is nu op z'n nieuwe stek in Australië op zoek naar een alternatief, want het aanbod daar is nogal karig. Sowieso geen Santoni waar hij zit (250 km rijden van Sydney, de dichtstbijzijnde plek met fatsoenlijke winkels). Hij stuurt me dit stukkie tekst, volgens mij van puntnet geplukt, en vraagt mij advies:

Citaat
Depends on what you mean by handmade. I would definitely say yes RMW boots are handmade. But if you are really stringent on the definition then you would have to say no to RM Williams as well as Edward Green, John Lobb, or for that matter Santoni 'fatto a mane' just to name a few. True fully 'handmade' high end RTW shoes are a rarity which is why Vass is held in such high esteem on this forum. However, the waviness and lack of absolute mechanical precision in the way the RMW finish the slightly rough looking channel stitching cries out handmade to me, for it looks a little like the wavy channel stitching on the Vass shoes I got from Germany (don't even think about going to the US for buying them) . Generally I buy dress shoes when I go overseas. It is too hard in Australia and RM Williams is like an oasis in a desert. John Lobb started his business in Sydney and things have never been the same since he left I fear. Otherwise: There is a place in Chifley Plaza upstairs from RM Williams which stocks a small selection of Santoni. Harrolds on Elizabeth St has already been mentioned. http://harrolds.com.au/ Vince Maloney has a small stock of Fratelli Rosetti too. http://www.vincemaloney.com.au/home.html The George St David Jones for Salvatore Ferragamo Tramezzas (their ONLY worthwhile range) and the Zegna section of the same store for Zegna shoes. There is a store in the Strand Arcade which stocks Church's and Loakes. I would also check with Hermes whether you can order a wider range of John Lobb Paris shoes than the tiny selection they have in stock which carry the Hermes label but look for all the world like Lobbs (nb Hermes owns John Lobb Paris). John Cutler is inside Henry Bucks on O'Connell St: Ground floor, 23-25 O'Connell St T: 612 9232 7122 F: 612 9223 4535 http://www.cutlerbespoke.com/

Lang verhaal kort: RM Williams is bootmaker en heeft volgens mij geen goed alternatief voor Santoni. En 250 km rijden om te moeten kiezen bij dat handjevol winkels in Sydney lijkt mij te grote gok.

Nou weet ik dat m'n zwagers trouwschoenen van Carmina zijn (nl met mij uitgezocht bij Sir Max destijds) dus lijkt het mij een beter idee om, gewapend met info over leest en maat, Carmina's te bestellen bij The Armoury. Goed geprijsd en smaakvolle selectie.

Goed idee of weet iemand nog iets beters?

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4587 Gepost op: 10 september 2014 - 13:16:29

Goed idee en sowieso weinig alternatief (Down Under) gezien het verhaal Sir Max van destijds, redelijk goed bewapend om geen miskoop te doen.  :thumbsup:

Bij andere (online) alternatieven zijn de leesten/modellen onbekend voor de voet van jouw zwager, zou het gewoon 'doen' via Carmina; minder/weinig risico, goede schoenen, goede prijs.  8)
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Orno

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4588 Gepost op: 10 september 2014 - 13:20:18
Gewoon online bestellen van Santoni's / Carmina. Of laten adviseren over de mail door SM.
Winnaar van "De titanenstrijd der kekke schoentjes" 2010 - Oxford

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4589 Gepost op: 10 september 2014 - 13:27:17
Ja, normaliter zou ik ook niet snel adviseren om schoenen online te kopen, maar zijn Carmina's zijn destijds door Eduard zelf aangemeten (die deed toen speciaal voor ons de winkel eerder open op zondag en hij heeft uitgebreid kunnen passen, dus die dingen zitten wel goed).

Ik weet alleen niet of de leesten van nu dezelfde zijn als toen (2007) en of hij weet welke leest 'ie heeft (staat dat in de schoen)?