Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637474 keer gelezen)

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4065 Gepost op: 06 februari 2014 - 10:33:45
Hand sewn met bristle, daar kan Carmina niet tegen op.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4066 Gepost op: 06 februari 2014 - 10:36:59
Inderdaad. Maar goed, ook twee keer zo duur.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Kleuren
Reactie #4067 Gepost op: 08 februari 2014 - 22:36:57
Heren,

Net aangemeld, onder de indruk van aanwezige kennis en kunde. Kunt u mij helpen? Ik zoek een paar oxford toe caps in een lichte kleur bruin of cognac. Leer aub, geen suede. Ik heb al heel wat mij geheel onbekende merken/makers op uw forum gevonden, dus ik heb een hele hoop hoop.

Bij voorbaat dank.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #4068 Gepost op: 08 februari 2014 - 22:44:00
Je vergist je, je zoekt zwart of donkerbruin  >:)

Carmina en Meermin hebben goede opties (online). Anders Santoni, Crockett en Magnanni proberen.
Wat is je budget?

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4069 Gepost op: 08 februari 2014 - 22:49:25
Chris, zwart en donkerbruin heb ik genoeg. Budget niet superrelevant (binnen grenzen, een paar carmina derby's in alligator voor eur 3700 gaat mij veeel te ver) als de prijs/kwaliteit maar klopt. Carimina heeft een mooie op de rain leest, maar produceert ze niet standaard. Dus special order, dus eur 500-ish. En dat heb ik over voor c&j handgrade, (nog) niet voor carmina. Ik kan geen magnanni vinden in de kleur die ik zoek. En de overige merken, zoals gezegd, begin ik nu pas te ontdekken. Ben al regelmatig bij sir max geweest, maar had nog nooit van saint crispin gehoord... Help?

guest45

• Gast

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4071 Gepost op: 08 februari 2014 - 23:07:22
Ja. Mooi. Goede suggestie. Maar ik zoek iets lichter. Eentje waar je de saphir licht bruin voor kunt gebruiken. Deze gaat al richting c&j westbourne (een van mn favoriet paren) en het contrast is me niet groot genoeg. Meer ideeen? Op mijn bucketlist voor dit jaar staat het aanschaffen ener paar santoni - heb ik nog niet...

Cesare

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4072 Gepost op: 09 februari 2014 - 21:02:39
Misschien zoiets van Carmina. Toecap versie hebben ze vast ook:
Winnaar van de kekkeschoentjes -> zie archief

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4073 Gepost op: 10 februari 2014 - 14:30:05
Chris, zwart en donkerbruin heb ik genoeg. Budget niet superrelevant (binnen grenzen, een paar carmina derby's in alligator voor eur 3700 gaat mij veeel te ver) als de prijs/kwaliteit maar klopt. Carimina heeft een mooie op de rain leest, maar produceert ze niet standaard. Dus special order, dus eur 500-ish. En dat heb ik over voor c&j handgrade, (nog) niet voor carmina. Ik kan geen magnanni vinden in de kleur die ik zoek. En de overige merken, zoals gezegd, begin ik nu pas te ontdekken. Ben al regelmatig bij sir max geweest, maar had nog nooit van saint crispin gehoord... Help?

Saint Crispin's zit toch wel een niveau hoger dan Carmina of C&J handgrade, maar dat geldt ook voor de prijs.  ;)

Voor mij een van de beste schoenen te koop en veel aanpassingen en keuze mogelijkheden.  :thumbsup:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4074 Gepost op: 10 februari 2014 - 23:23:52
@cesare: dank, ja, deze had ik ook gezien, staat op de reservelijst.

@leone: dank ook aan jou. Saint crispins is dus iets wat ik hier heb ontdekt. Vergeef me als de vraag onnozel of al eens beantwoord of als de kennis als algemeen bekend verondersteld kan worden, maar wat bedoel je met aanpassingen en keuzemogelijkheden? Kun je daar op wens laten produceren? " Doet u mij die leest, dat model, dit materiaal, deze kleur? " Wat kost dat?

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #4075 Gepost op: 10 februari 2014 - 23:32:47
Dat kan ongetwijfeld bij SC, Misschien dat ze zelfs kleine aanpassingen kunnen maken aan de leest. Bij Bontoni kan dit bijv. al weet ik niet of dat via hun verkooppunten kan.

"Die leest, dat model, dit materiaal, deze kleur en zonder gaatjes hier" kan bij de meeste SF-waardige merken wel. Bij EG en Carmina is het geloof ik +30% van de standaardprijs(Tenzij je naar EG top-drawer gaat) en bij CJ is het + 250 gbp ongeveer. Als er nieuwe patronen gemaakt moeten worden wordt het duurder geloof ik. Bij EG moet je dan geloof ik naar top-drawer en bij CJ komt er een toeslag van 50 gbp. G&G doet het ook al weet ik uit mijn hoofd daar de prijzen niet van. Vass doet het vasst ook.

Bill Splates

• Moderator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4076 Gepost op: 11 februari 2014 - 07:33:59
Bij Carmina is het 50% iirc.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #4077 Gepost op: 11 februari 2014 - 07:36:45
Ja? In mijn laatste mailtje van Betty werd  30% gequote. Tijdje terug alweer, dat wel.

Avvocato

• Gebruiker
  • Huis-Consigliere
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4078 Gepost op: 11 februari 2014 - 08:18:08
Bij St Crispin MTO kun je alles laten aanpassen vanaf standaard model (kleur, leer, wel geen gaatjes, stiksels, whatever, je mag het allemaal zelf weten). Daarnaast heb je bepaalde wijzigingen op de leest die je kunt laten maken:

Ik heb op advies van Mr Carr een modified last met paar mm verhoging op de wreef. Dat kost je volgens mij eenmalig een paar honderd euro. Daarna bewaren ze je modified leest en kun je gewoon bestellen op die leest.

The man with style, is the man who can smile

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #4079 Gepost op: 11 februari 2014 - 08:57:44

Een van de redenen dat Sir Max het merk Saint Crispin's is gaan voeren is juist de grote(re) flexibiliteit ten opzichte van veel andere merken; zoals Avvocato hierboven ook al aangeeft zijn aanpassingen legio en de levertijden nog steeds goed zijn.

Dit was een van de redenen dan men daar gestopt is met Edward Green.

Prijs van een Saint Crispin's ligt rond de 1100,= met spannende spanners.   8)

„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“