Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1637460 keer gelezen)

Dieter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3840 Gepost op: 15 november 2013 - 20:44:27
Echte leesten-prof die Chris. Niet geheel off-topic:

Mevrouw in London selecteert een leest en maakt schoen from scratch:

Citaat
Barbora Veselá is London based footwear designer and maker. After graduating from London College of Fashion, Cordwainers collage Barbora applied herself to investigating bespoke shoemaking while developing her own design projects. Her work reflects deep technical knowledge and creative competence. She likes to challenge classic shoe making techniques, yet use them with respect and celebrate its value. Playful and inquisitive thinking brought into old craftsmanship is what makes her work strong and unique.
Grammar Nazi's: They usually dwell on forums and correct the grammar/spelling of others. It is a sophisticated form of trolling.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3841 Gepost op: 16 november 2013 - 10:59:11
Thnx Chris,

Duidelijk.

Zou ik van mijn paar Magnannis ook ergens de leest van kunnen vinden? Dan weet ik wat lekker zit!

Ik was in het bezit van een paar Magnanni model 9963 Monaco, deze heeft leest 213 en veel meer modellen van Magnanni zijn op dezelfde leest gemaakt, wellicht jouw model ook wel:

http://www.worthpoint.com/worthopedia/magnanni-mens-black-dress-shoe-monaco-67680613

Als aanvulling op de tekst van Chris inzake leesten: let op de leesten wijken niet alleen af onderling per merk door naam en vorm, maar om het nog 'verwarrender' te maken hebben de diverse merken ook nog een een andere breedte aanduiding.
Bij veel merken wordt de E als standaard width gebruik, maar dat wordt dus niet door alle merken gedaan; wordt nogal eens verkeerd besteld om die reden.
Bijvoorbeeld bij AS is F standard width en bij C&J is dat E.  :?
Bij C&J is F juist een breedtemaat en bij JLP is EE dan weer een breedtemaat.
Laatst bewerkt op: 16 november 2013 - 11:07:01 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

jort

• Gebruiker
  • Nederlandse Dandy met Italiaanse roots
    • Bekijk profiel
    • Reblog
Schoenen algemeen
Reactie #3842 Gepost op: 19 november 2013 - 12:57:08
Nu ben ik van mening dat je appels niet met peren kan vergelijken, dus dat gaan we hier dus ook niet doen.

nu ben ik gewoon nieuwsgierig wat de algemene opinie hier op het forum is.

veel leden dragen of hebben Magnanni gedragen, daarnaast is het een hele populaire schoen, een vriendinnetje bij van den Assem heeft mij verteld dat het de best verkopend herenlabel is in de shop.

nu zijn dit natuurlijk schoenen voor de beginnende SF-er, en we weten wel dat deze schoen zich niet kan meten met Crockett & Jones, Alden en Santoni.

Maar Meermin Linea Mastro & Loake zitten in de zelfde prijsklassen als Magnanni.

nu zou ik graag weten waar je, naar al uw inzicht de beste value for money krijgt.

om het even allemaal iets minder abstract te maken heb ik een aantal schoenen op een rijtje gezet.

Oxford:

Loake Aldwych

Magnanni 11676

Meermin 10172

(Double) Monk

Loake Paisly

Magnanni 11005
Foto van Floriss uit 2010

Meermin 101341

Loafer

Loake Temple

Magnanni 14081

Meermin  Tassel loafer

Naar welke gaat jullie voorkeur uit? dit lijkt me ook handig voor beginnende leden op dit forum

patrique

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3843 Gepost op: 19 november 2013 - 13:49:01
Zonder in te gaan op oxford vs monk vs loafer: heb zelf alleen ervaring met magnanni. Fijne schoen, soepel leer, weinig inlooptijd. Na een jaar of 5 redelijk intensief dragen wel aan het eind van hun latijn.

Wat ik lees over loake en meermin is dat ze behoorlijk stug zijn en lang ingelopen moeten worden. Levensduur is mij niets over bekend, maar dat weten anderen vast wel.

Als dit je budget is vind ik magnanni iig een goede keus.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3844 Gepost op: 19 november 2013 - 13:55:42
Loake is typisch Engels; goede schoen in stevig leer (flink inlopen) met ruime pasvorm, behoudender modellen met flinke levensduur.

Magnanni is typisch mediterraan; leuke schoen in soepel leer met slanke pasvorm, moderne modellen met kwetsbaar leer, vooral de zool.

Meermin heb ik geen ervaring mee, leuke leesten/modellen, maar kent de nodige (productie/kwaliteit) perikelen en beperkte/geen pas mogelijkheden; zie Meermin topic.
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Soptor

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3845 Gepost op: 19 november 2013 - 22:04:40
Ook even opletten dat Magnanni meestal een andere maakwijze gebruikt dan Loake en Meermin. Bologna vs Goodyear als ik het goed heb.

Mijn Magnanni's zijn daarom totaal niet geschikt voor nat weer, terwijl ik mijn Loake schoenen juist vooral in de herfst en winter draag.

guest45

• Gast
Schoenen algemeen
Reactie #3846 Gepost op: 21 november 2013 - 11:25:12
Meermin heb ik geen ervaring mee, leuke leesten/modellen, maar kent de nodige (productie/kwaliteit) perikelen en beperkte/geen pas mogelijkheden; zie Meermin topic.
Zelf ook geen ervaring met Meermin maar ik ht het gevoel dat dit 'probleem' aangedikt wordt door mensen die een Audi verwachten voor de prijs van een Opel.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3847 Gepost op: 21 november 2013 - 12:14:12
Zelf ook geen ervaring met Meermin maar ik ht het gevoel dat dit 'probleem' aangedikt wordt door mensen die een Audi verwachten voor de prijs van een Opel.

Zit ongetwijfeld een kern van waarheid in, maar je mag toch ook wel minimaal een Opel verwachten voor die prijs en geen Dacia?  :mrgreen:

„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

floriss

• Gebruiker
  • Rain Man
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3848 Gepost op: 21 november 2013 - 12:54:04
Voor iemand die geen Meermin in z'n handen heeft gehad en altijd hamert op het feit dat je eerst zelf ervaring met een merk moet opdoen blaas je nu nogal hoog van de toren Leone.
"The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten."

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Schoenen algemeen
Reactie #3849 Gepost op: 21 november 2013 - 12:55:27
Voor iemand die geen Meermin in z'n handen heeft gehad en altijd hamert op het feit dat je eerst zelf ervaring met een merk moet opdoen blaas je nu nogal hoog van de toren Leone.

En elke x weer van dezelfde toren :(

Sergio

• Administrator
  • Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • Vanità - modern tailors
Schoenen algemeen
Reactie #3850 Gepost op: 21 november 2013 - 14:49:32
En elke x weer van dezelfde toren :(

Niet mengen in een discussie waar je geen deel van uitmaakt.
If something seems too good to be true, it probably is.
Never expect to get a lot by paying a little
Style isn't a question of life or death: it's much more important than that.

Vanità - modern tailors

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3851 Gepost op: 21 november 2013 - 15:03:43

Ik blaas niet hoog van de toren; ik meldt expliciet dat ik geen persoonlijke ervaring met het merk heb en daarom enige reserve inlas, maar dat de issues die in het topic voorbij komen niet getuigen van een echt goede productie/controle kwaliteit (in ieder geval geen constante kwaliteit) lijkt mij evident en heeft niet met blazen te maken.  :/
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Dagobert

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3852 Gepost op: 21 november 2013 - 15:19:08
-t.

Emilio

• Gebruiker
  • Vintage Rolex/Omega | 32 inch Televisie| Tram 1
    • Bekijk profiel
    • Instagram
Schoenen algemeen
Reactie #3853 Gepost op: 21 november 2013 - 15:22:53
Niet mengen in een discussie waar je geen deel van uitmaakt.

Heb de discussie al meerdere keren aangekaart..

Als Leone Meermin ziet staan vindt hij het elke x nodig om het merk af te branden..

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Schoenen algemeen
Reactie #3854 Gepost op: 21 november 2013 - 15:37:58
Heb de discussie al meerdere keren aangekaart..

Als Leone Meermin ziet staan vindt hij het elke x nodig om het merk af te branden..

Ik brand niets af E; we lezen toch wel dezelfde tekst/opmerkingen over het merk?  :-^
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“