Auteur Topic: Schoenen algemeen  (1644618 keer gelezen)

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Re: Alden
Reactie #3105 Gepost op: 04 januari 2013 - 13:20:46
Ik ben fan van Alden en van Leone, kan dat ook?

Charlie

• Gast
Reactie #3106 Gepost op: 04 januari 2013 - 13:27:55
Ik ben fan van Alden en van Leone, kan dat ook?

Nee, het is of of en niet en en.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #3107 Gepost op: 04 januari 2013 - 14:28:04

Maar bij jou kan in 2013 dan ook niet veel meer; in ieder is deze opmerking, hoe kansloos dan ook, zomaar eentje zonder vloek.  :P

Los van het feit dat ik, zoals bekend mag heten te zijn,  inderdaad geen fan ben van Alden, kan mij een enkel model boot in paard wel bekoren.

Maar de volledig handgemaakte kunstwerkjes, vaak met een knipoog, van Silvano Lattanzi te vergelijken met de fabrieksschoenen van Alden gaat mij wat ver;
over het model kan uiteraard altijd gediscussieerd worden want dat is tenslotte uitermate persoonlijk.

Zodra men aan een cordovan schoen begint zal men dit (niet) betreuren; je wilt niet anders meer. :wink:
Laatst bewerkt op: 04 januari 2013 - 14:41:50 door Leone
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Lennon

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3108 Gepost op: 04 januari 2013 - 16:23:56

:D hahahah

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3109 Gepost op: 04 januari 2013 - 17:47:07
:D hahahah

Hebben de heren überhaupt enige ervaring met de beide merken en cordovan in  het bijzonder, of is het allemaal gebaseerd op plaatjes kijken?  8-[
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3110 Gepost op: 04 januari 2013 - 17:48:55
Esthetiek is niet meer relevant, als er maar Alden op staat en het authentiek (nee, echt) is. Liefst van paard.

Esthewatte?

Charlie

• Gast
Reactie #3111 Gepost op: 04 januari 2013 - 18:01:36
Hebben de heren überhaupt enige ervaring met de beide merken en cordovan in  het bijzonder, of is het allemaal gebaseerd op plaatjes kijken?  8-[

Die vraag kan ook aan jou gesteld worden.

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3112 Gepost op: 04 januari 2013 - 18:03:02
Die vraag kan ook aan jou gesteld worden.

Dat kan, maar stel je die dan ook?

Jazeker, ik heb ervaring met beide merken en cordovan in het bijzonder.  :lol:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3113 Gepost op: 04 januari 2013 - 18:13:18
Dat kan, maar stel je die dan ook?

Jazeker, ik heb ervaring met beide merken en cordovan in het bijzonder.  :lol:

Welke paardjes heb je nog Leone? Waar zitten de grootste verschillen met bijvoorbeeld kalfsleer?

guest45

• Gast
Reactie #3114 Gepost op: 04 januari 2013 - 18:21:12
of is het allemaal gebaseerd op plaatjes kijken?  8-[
Ik kijk alleen maar plaatjes :')

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3115 Gepost op: 04 januari 2013 - 18:52:18
Ik kijk alleen maar plaatjes :')

Geloof ik nix van; jij bent de lijd van de strips volgens mij wel voorbij en gezien jouw voorkeur en kennis van de schoentjes blijft het al lang niet meer bij plaatjes alleen. 

Jij hebt, naar ik mij herinner, zelfs een paar Silvano Lattanzi's (paard+norvegese?) naar de USA gezonden. :mrgreen:
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

Leone

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3116 Gepost op: 04 januari 2013 - 19:01:17
Welke paardjes heb je nog Leone? Waar zitten de grootste verschillen met bijvoorbeeld kalfsleer?

Ik heb paardjes van Silvano Lattanzi (boot, oxford wholecut en derby) Het grootste verschil met kalfsleer is de dikte van het materiaal en de manier van plooien.

Meer nog dan een goede kalfslederen schoen gaat de schoen naar de voet 'staan' ondanks, wellicht zelfs wel door, de dikte van het paardenleer; na een aantal draagbeurten lijken ze als (zware) pantoffels aan de voet te passen.
De pasvorm is minder toegeeflijk dan bij kalfsleer; ze moeten dus wel goed om de voet passen, ook en wellicht zelfs vooral, qua leest.
De behandeling is eveneens anders dan bij kalfsleer; minder vaak poetsen en met andere middelen; ze glanzen na een buff ronde met een paardenharen borstel ook veel mooier, een prachtige diepe glans en zelfs tussen de golven op de wreef ontstaan geen barstjes o.i.d. en komt de glans ook daar telkens terug.

Opvallend dat door het moeilijker te verwerken materiaal (cordovan is harder en dikker) de meeste modellen derby zijn en je een simpele oxford bijna met een zoeklichtje moet vinden; de meeste Amerikaanse merken hebben dan helaas wel weer vaak nog een gaatjes model of saddle shoe in cordovan als oxford.  :-k
Laatst bewerkt op: 04 januari 2013 - 19:09:06 door Leone
„Style is very personal.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

guest45

• Gast
Reactie #3117 Gepost op: 04 januari 2013 - 19:33:45
Geloof ik nix van; jij bent de lijd van de strips volgens mij wel voorbij en gezien jouw voorkeur en kennis van de schoentjes blijft het al lang niet meer bij plaatjes alleen. 

Jij hebt, naar ik mij herinner, zelfs een paar Silvano Lattanzi's (paard+norvegese?) naar de USA gezonden. :mrgreen:
Nee joh; ik kan niet eens de 82 van de 202 leest onderscheiden :')

TB82

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #3118 Gepost op: 04 januari 2013 - 19:35:46
Ik heb paardjes van Silvano Lattanzi (boot, oxford wholecut en derby) Het grootste verschil met kalfsleer is de dikte van het materiaal en de manier van plooien.

Meer nog dan een goede kalfslederen schoen gaat de schoen naar de voet 'staan' ondanks, wellicht zelfs wel door, de dikte van het paardenleer; na een aantal draagbeurten lijken ze als (zware) pantoffels aan de voet te passen.
De pasvorm is minder toegeeflijk dan bij kalfsleer; ze moeten dus wel goed om de voet passen, ook en wellicht zelfs vooral, qua leest.
De behandeling is eveneens anders dan bij kalfsleer; minder vaak poetsen en met andere middelen; ze glanzen na een buff ronde met een paardenharen borstel ook veel mooier, een prachtige diepe glans en zelfs tussen de golven op de wreef ontstaan geen barstjes o.i.d. en komt de glans ook daar telkens terug.

Opvallend dat door het moeilijker te verwerken materiaal (cordovan is harder en dikker) de meeste modellen derby zijn en je een simpele oxford bijna met een zoeklichtje moet vinden; de meeste Amerikaanse merken hebben dan helaas wel weer vaak nog een gaatjes model of saddle shoe in cordovan als oxford.  :-k

Duidelijk Leone, bedankt... Ik denk dat online bestellen van cordovan schoenen zonder de leest gepast te hebben dus niet zo handig is?

guest45

• Gast
Re: Schoenen algemeen
Reactie #3119 Gepost op: 04 januari 2013 - 19:45:18
Dat geldt voor alle schoenen eigenlijk, TB82.
Als je bij een merk eenmaal weet welke maat je hebt op een bepaalde leest ligt dat alweer wat anders maar zelfs dan kan het 'mis' gaan, bijv. als je hoge wreef hebt en een oxford bestelt terwijl je alleen weet hoe de derby zit.
Zegt de man die net iets besteld heeft waar hij geen idee van heeft hoe het valt :')