Ik ben weer thuis.
Zoals verwacht waren niet alle collecties binnen.
vOvW op de Stationsstraat vind ik tot nu toe het beste. Zij gaven echter aan dat halverwege september pas alles binnen komt en dat dan de nieuwe boeken komen voor een op maat gemaakte jas samen te stellen. De mensen waren zeer vriendelijk en meedenkend en ik voelde me als een waardige klant behandeld, zonder dat ik iets heb gekocht. De service was uitstekend, tot en met de deur voor mij open te doen om naar buiten te lopen.
Montulet was ook niet verkeerd. Ik weet niet of ik Montulet zelf had gesproken. Het betrof een grijs/wit harige meneer. Deze gaf tekst en uitleg wat het verschil is tussen een suit supply jas die gelijmd wordt en een machinaal of handgemaakte jas. De aanwezige collectie RTW bevat helaas niets wat mij aanstond. Het gesprek zelf was wel aardig, maar mijn gevoel neigt toch meer naar vOvW. Waarom kan ik eigenlijk slecht zeggen, maar ik denk dat het aan de wijze waarop ik behandeld werd door vOvW lag.
LB had eigenlijk niets te bieden voor mij.
Suitsupply heb ik niet gezien omdat ik niet sta te wachten op een verlijmde jas. Ik wil handwerk.
vOvW zal mij bellen wanneer ze de nieuwe boeken hebben en dan ga ik daar hoogst waarschijnlijk mijn jas laten maken.
Ondanks bij niemand alles binnen is, vind ik het huidige aanbod nogal mager. De jas die ik wil schijnt niet meer 'in' te zijn ofzo.