Auteur Topic: Waar vind ik...? Waar koop je dat?  (578819 keer gelezen)

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Waar vind ik...? Waar koop je dat?
Reactie #1965 Gepost op: 05 augustus 2020 - 08:56:48
Iemand hier nog suggesties? Zoek wel iets met korte mouwen.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1966 Gepost op: 05 augustus 2020 - 09:06:12
8) 
:mrgreen:

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1967 Gepost op: 05 augustus 2020 - 13:16:15
Heroverweeg.

Mikey Fuoco

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1968 Gepost op: 05 augustus 2020 - 13:40:26
Tubbs gaat me niet lukken.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1969 Gepost op: 05 augustus 2020 - 14:27:46
: )

ikisrichard

• Bekijk profiel
Reactie #1970 Gepost op: 13 augustus 2020 - 17:01:20
Ik ben op zoek naar een valet tray / desk organizer met indeling voor m'n EDC (horloge, portemonnee, sleutels, 1-2 telefoons, zonnebril, ...). Tot nu toe ben ik alleen tegengekomen die van Wolf1834 en Yamazaki en goedkope varianten van kunstleer

Export

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1971 Gepost op: 16 augustus 2020 - 02:34:55

Leonardus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1972 Gepost op: 27 augustus 2020 - 17:52:31
Ben op zoek naar een panama hoed. Leek me chill om te dragen met warm weer. Iemand suggesties? Liefst oprolbaar (praktisch) en rond de €100. Vergelijkbare suggesties zijn ook welkom!

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #1973 Gepost op: 27 augustus 2020 - 21:41:05
Ben op zoek naar een panama hoed. Leek me chill om te dragen met warm weer. Iemand suggesties? Liefst oprolbaar (praktisch) en rond de €100. Vergelijkbare suggesties zijn ook welkom!
Oprolbaar is echt marketing. Dingen houden het niet als je ze opgerold houd voor langere periodes. Plus als je het vaak doet breekt het.

Ik zou eens kijken naar een Panama hoed als je in Ecuador bent. Dan kun je voor 40eu heel veel goeds krijgen. En anders via Ecuador aanschaffen. Betaal je wel wat import fees maar nog altijd stuk goedkoper

Leonardus

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1974 Gepost op: 27 augustus 2020 - 21:54:13
Oprolbaar is echt marketing. Dingen houden het niet als je ze opgerold houd voor langere periodes. Plus als je het vaak doet breekt het.

Ik zou eens kijken naar een Panama hoed als je in Ecuador bent. Dan kun je voor 40eu heel veel goeds krijgen. En anders via Ecuador aanschaffen. Betaal je wel wat import fees maar nog altijd stuk goedkoper

Ah ja, kom helaas niet op korte termijn in Ecuador. Heb je nog online tips? :) Wbt oprolbaar, hoeft niet, maar hoe ga ik dat ding meenemen in een vliegtuig? Is wel handig als hij in een koffer kan.

Hamerhaai

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1975 Gepost op: 27 augustus 2020 - 22:39:39

Gewoon ter plekke bij een toeristententje het mooiste hoedje afdingen en na je vakantie daar achterlaten. 
Ga/wil je in NL toch niet dragen.
Doe dit al jaren. Werkt prima 👌🏻

L.deJong

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
    • AuthenticFit
Reactie #1976 Gepost op: 27 augustus 2020 - 22:47:40
Ah ja, kom helaas niet op korte termijn in Ecuador. Heb je nog online tips? :) Wbt oprolbaar, hoeft niet, maar hoe ga ik dat ding meenemen in een vliegtuig? Is wel handig als hij in een koffer kan.
Op je hoofd;) dat doe ik altijd, want als bagage heb je speciale koffers nodig.

Wat ik zou doen, naar een goede hoedezaak, daar een Panama kopen (of iets soortgelijks wat goedkoper is) bijvoorbeeld een Spaanse makelij. Want een hoed op je hoofd is een heel ander gezicht dan op een plaatje.

Waarom goedkoper? Omdat je er dan een mooie beater hoed aan hebt. Kun je ook gelijk kijken of je het ding wel vaak op hebt. Want met hoed is vaak warmer dan zonder hoed.

Je hebt verder nog de optie voor een leren of een stoffen band. Ook daar zit verschil in. Leer plakt aan je voorhoofd vast en waait minder snel af, maar is warmer. Stof waait sneller af maar is koeler, nadeel beschermt je hoed niet tegen zweet.

Hoe fijner geweven hoe duurder. Het gekke is: hoe fijner hoe sneller stuk en hoe fijner hoe warmer. Je wilt juist grof geweven. Daarnaast worden Ecuadoranen vaak zwaar uitgebuit. Ze krijgen soms maar een tientje voor een hoed die meer dan 200eu kost in de winkel. Mocht je dat belangrijk vinden, een van de beste Panama hoeden makers is: https://www.brentblack.com/ die hun Panama bodies voor een nette prijs inkoopt. Is ook goed duur. Heb je wel een mooie hoed en is uiteraard de SF approved keuze.

Wat ik heb gedaan: de duurste Panama hoed gekocht die ik maar kon vinden en die heb ik nog steeds. Maar die gaat niet mee op reis (daar heb ik een andere wollen hoed voor) want is het ding gelijk kapot. Erg mooie hoed, dat wel maar achteraf had ik toch liever een goedkopere zodat ie ook mee kan op vakantie.

Dit bijv. https://www.hoedshop.nl/Palermo-Strohoed-by-Lipodo.html?partner=6&letterid=38&fa_dd=40&grg_dd=5&gclid=Cj0KCQjws536BRDTARIsANeUZ59Zjdjp-eI175aQOkOF6zq9ZLr6ogMWUBa9P7fFLsYN4LkDXa3lGtgaAo3rEALw_wcB

Is van papier, dus kan niet tegen water. Maar is ook niet erg, mocht je het echt fijn vinden koop je een Panama.

Misschien koop ik bovenstaande hoed als vakantie hoed. Is wel een leuk ding.

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #1977 Gepost op: 28 augustus 2020 - 00:10:17
Je kunt ook Australische hoeden overwegen. Barmah bijvoorbeeld. Die zijn oprol/vouw/kreukbaar.

Lewis

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #1978 Gepost op: 28 augustus 2020 - 01:13:03
Dan moet je een Akubra hebben, wikikonisch gezien.
Wat een enorme winnaar is hij toch!

Linger

• Gebruiker
  • The Mighty Linger
    • Bekijk profiel
Reactie #1979 Gepost op: 28 augustus 2020 - 09:24:22
Die hebben geen foldable leather hats. Wel mooi spul verder ja.