Auteur Topic: Wat draag je onder je shirt?  (466744 keer gelezen)

carpe diem

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Re: Wat draag je onder je shirt?
Reactie #405 Gepost op: 20 december 2010 - 11:13:53
Mijn schouders en bovenarmen zijn nogal ontwikkeld ( jarenlang waterpolo ) ik denk dat daar het probleem zit Orno. Ik moet de volgende keer gewoon met mijn mouwinzet rekening houden om t-shirts te kunnen dragen
Be yourself no matter what they say

Janus

• Gebruiker
  • The 1%
    • Bekijk profiel
Reactie #406 Gepost op: 27 december 2010 - 22:12:43
Hogere temperatuur is meer transpireren dus dan zou ik er juist een shirt onder doen. Ik heb bijna geen shirts die doorschijnen dus niemand die het ziet. En als het al zou doorschijnen zou ik er nóg (eigenlijk: juist) een shirt onder aan doen, er is weinig zo onappetijtelijk als de torso van de gemiddelde Nederlandse man. Ik heb geen behoefte om tegen je vetplooien aan te kijken. Doe dan maar gewoon dat shirt.

Als je geen das draagt bij een formeel overhemd ben je trouwens sowieso een knor / onder de knorren dus dan maakt die zichtbare shirtrand ook niet meer uit.

Mad Hatter

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #407 Gepost op: 27 december 2010 - 22:53:51
Welke vereniging Janus?  ;)

Ik ben het overigens met je eens dat de boel niet moet doorschijnen en dat een T-shirt dan wel wenselijk is. Verder ben ik inmiddels gewend aan dragen van een hemd zonder onderhemd. Voor de warmte draag ik wel een dikker jasje of eventueel een slip-over/ of formeel vest onder mijn jasje indien mogelijk. Transpiratie is op andere manieren te voorkomen en ik draag een hemd toch maar één dag, dus er hoeft niets onder.
Als men in de winter op het werk pakken van zeer lichte stof wenst te blijven dragen, kan ik het me wel voorstellen dat men het koud kan krijgen. Maar waarom zou je je niet naar het seizoen kleden?

Veen

• Bekijk profiel
Reactie #408 Gepost op: 15 januari 2011 - 14:16:30
Beste ondershirts vind ik die melkpakken van JC Rags. super kwaliteit, net dik genoeg om er wat aan te hebben. en mooie v-hals

Mitchell

• Gebruiker
  • 100% Cashmere
    • Bekijk profiel
Reactie #409 Gepost op: 15 januari 2011 - 15:12:53
Toevallig. Laatst ook een melkpakje van JC Rags gekocht. En inderdaad, zijn helemaal niet slecht. Zeker niet voor dat geld en in vergelijking met de veel duurdere alternatieven.

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #410 Gepost op: 16 maart 2011 - 23:18:07
Deze moet je hebben, Carpe: http://store.americanapparel.eu/6456.html?cid=198
Fijnste stoffen, lekkere pasvorm en niet overdreven duur. Hebben ook een winkel in A'dam.

Mocht iemand anders net zo klein gebouwd zijn als ik, de witte 6456 XS shirts zijn afgeprijsd naar $8.75 in de US Amazon winkel. Er komt wel per shirt weer een klap verzendkosten bovenop, dus je moet even kijken waar het breekpunt zit vs de NL/EU prijs. Ik betaal nu 34,37eu voor 3 stuks inc vzk.
http://www.amazon.com/gp/product/B00439ETF6

Edit: Hmm, nog een paar keer klikken en alleen de kleurvarianten en de S lijken niet in de aanbieding te zijn.
Laatst bewerkt op: 16 maart 2011 - 23:23:46 door GuyS

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #411 Gepost op: 17 maart 2011 - 08:38:56
Dit lijkt me een goed moment om nog eens een lans te breken voor de v-hals shirts van Eminence (de 'gewone' met naadloze body en niet de zogenaamd luxere uit de Luxor-lijn.) Werkelijk onverslijtbaar, lekker lange body, krimpen niet en behouden hun pasvorm jaaaarenlang. Te koop bij de English Hatter en in Frankrijk natuurlijk in ieder goed gesorteerd warenhuis. Voor mij een vaste waarde in de garderobe.

HenkieVV

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #412 Gepost op: 17 maart 2011 - 09:12:45
Hogere temperatuur is meer transpireren dus dan zou ik er juist een shirt onder doen. Ik heb bijna geen shirts die doorschijnen dus niemand die het ziet. En als het al zou doorschijnen zou ik er nóg (eigenlijk: juist) een shirt onder aan doen, er is weinig zo onappetijtelijk als de torso van de gemiddelde Nederlandse man. Ik heb geen behoefte om tegen je vetplooien aan te kijken. Doe dan maar gewoon dat shirt.

En daar heb je het. Als je shirt niet doorschijnt, kan het geen kwaad en als het je shirt wel doorschijnt voorkomt het dat ik naar je harige tepels ga zitten staren. Win-win, zou ik zeggen.

Leone

• Gebruiker
  • carpe diem et dolce far niente
    • Bekijk profiel
Reactie #413 Gepost op: 17 maart 2011 - 09:15:42
Ik zal niet zo snel een hemd onder mijn shirt dragen, schiet ik liever een jasje aan o.i.d.
Los van het onaantrekkelijk zijn door het shirt heb ik als excuus natuurlijk nog een hempje- en borstrok fobie uit een lang vervlogen verleden. :wink:
„Style is very personal.
It has nothing to do with fashion.
Fashion is over quickly.
Style is forever.“

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #414 Gepost op: 17 maart 2011 - 09:31:23
Dit lijkt me een goed moment om nog eens een lans te breken voor de v-hals shirts van Eminence (de 'gewone' met naadloze body en niet de zogenaamd luxere uit de Luxor-lijn.) Werkelijk onverslijtbaar, lekker lange body, krimpen niet en behouden hun pasvorm jaaaarenlang. Te koop bij de English Hatter en in Frankrijk natuurlijk in ieder goed gesorteerd warenhuis. Voor mij een vaste waarde in de garderobe.

Wakosda en is de V lekker diep? Mijn uitgediepte Hema's (!) zijn prima, maar aan de korte kant.

Velponi

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #415 Gepost op: 17 maart 2011 - 20:11:11
Twintig euro p/stuk bij de Hatter, in Fr. nog wel eens 1 of 2 euro goedkoper. En of de V diep genoeg is... wel als je net zoals ik alleen het bovenste knoopje durft open te doen, niet als je Luca Rubinacci heet. Niks voor jou dus, ouwe pooier.

Ondergetekende V. is natuurlijk onpeilbaar diep.

Hoogachtend,

V.

NOBD

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #416 Gepost op: 17 maart 2011 - 20:34:03
Whehe.

Markx

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #417 Gepost op: 18 maart 2011 - 08:56:48
Ondergetekende V. is natuurlijk onpeilbaar diep.
:mrgreen:

SICP

• Gebruiker
    • Bekijk profiel
Reactie #418 Gepost op: 04 april 2011 - 13:35:57
Persoonlijk draag ik het liefst een tshirt onder mijn overhemden. En dan wel eentje met een v-hals. Wit staat mij niet door een lichte huidskleur dus het overgrote gedeelte van mijn overehmden is in een blauwtint. Voordeel hierva is dat het shirt eronder vrijwel niet opvalt

GuyS

• Gebruiker
  • Quidquid Latine Dictum Sit, Altum Videtur
    • Bekijk profiel
    • Style over Substance
Reactie #419 Gepost op: 06 april 2011 - 12:40:39
Mocht iemand anders net zo klein gebouwd zijn als ik, de witte 6456 XS shirts zijn afgeprijsd naar $8.75 in de US Amazon winkel.

Vandaag binnengekomen - duurde wel even ja. Doet precies wat beloofd is - dun stofje, zit voldoende strak op het lichaam, V hals niet tot nauwelijks te zien met een knoopje open op het shirt en lang genoeg om niet te makkelijk uit de broek te kruipen.