Auteur Topic: Welke stof kies je voor een pak  (19278 keer gelezen)

Mediaman

  • Gast
Re: Welke stof kies je voor een pak
Reactie #45 Gepost op: 19 juni 2012 – 15:03:56
Snap je probleem wel, hoe gaat iets obv een staal eruit zien in het echt?

Mijn advies; laat je adviseren door iemand die er dagelijks mee werkt, een kundige winkelier/adviseur waar jij een goed gevoel bij hebt en die begrijpt wat je zoekt.

Anders eerst nog verder ervaring op doen met het combineren van ready-to-wear en dan pas de overstap maken naar made-to-measure.

Pat

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.333
    • Bekijk profiel
Re: Welke stof kies je voor een pak
Reactie #46 Gepost op: 19 juni 2012 – 16:48:17
4x4 is wel erg klein. Zo klein heb ik het eigenlijk nog nergens gezien.

Canclini boek toch wel, hoewel ja dat is voor shirts.

Het is lastig inderdaad. Wat Bogart zegt. Vaak heb ik al iets in mijn hoofd op basis van foto's wat ik mooi vind. En zoek daar dan samen met de adviseur een mooie stof bij. Tot nu toe nog nooit tegen gevallen gelukkig, eindresultaat bekijken blijft wel altijd een spannend moment.  :wink:

Desiderata

  • Gebruiker
  • Berichten: 1.933
    • Bekijk profiel
Re: Welke stof kies je voor een pak
Reactie #47 Gepost op: 19 juni 2012 – 18:06:32
1. Maak een plan dat betrekking heeft op wat je nodig hebt (categorie 1) en graag wilt (categorie 2). Zo voorkom je dat je met iets thuis komt uit categorie 2, terwijl je categorie 1 nog niet hebt afgevinkt. 

2. Het komt voor dat achter in de winkel MTM-projectjes hangen die nog moeten worden opgehaald. Vaak kun je die bekijken. Als dat niets is, dan kun je altijd nog naar de stalen.

3. Als je naar de stalen gaat, dan begint het ermee (voor mij tenminste) om uit te sluiten wat je niet wilt. Op basis van het plan. Eventueel kun je een pak aantrekken waarvan de stofeigenschappen je bevallen en op basis daarvan een hoop stoffen uitsluiten.

Bogart

  • Gebruiker
  • Berichten: 21.379
    • Bekijk profiel
Re: Welke stof kies je voor een pak
Reactie #48 Gepost op: 19 juni 2012 – 18:12:42
En soms is het eindresultaat niet naar wens, echt waar.